سخنگوی سازمان فضایی ایران گفت: طراحی و ساخت پروژه جدید ماهواره ناهید ۳ به پژوهشگاه فضایی ایران واگذار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه (APSCO)با همکاری سازمان فضایی ایران، مسابقه دانشجویی طراحی و ساخت ماهواره مکعبی را برگزار می‌کند.
رئیس سازمان فضایی ایران با تشریح وضعیت ۱۰ پروژه مهم فضایی گفت: فرآیند طراحی و ساخت ماهواره ایرانست ۱ که یک ماهواره مخابراتی با قابلیت کار در ارتفاعات بالاست، امسال توسط نخبگان آغاز می شود.
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: برای پرتاب ماهواره ناهید منتظر هستیم تا پرتابگر به مرحله آمادگی برسد.
وزیر ارتباطات از اتصال عملیاتی پیام رسان های داخلی تا پایان فروردین ماه خبر داد و گفت: الان ۱۰ ماهواره و محموله فضایی آماده تست و پرتاب داریم و چندین ماهواره نیز در دست طراحی و ساخت هستند.
رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: در حال ساخت ماهواره آیات هستیم که هدف آن پیش بینی زلزله است.
به گفته گردان هوایی ۱۸ دفاع فضایی «نیروی فضایی آمریکا» (USSF) که اجسام ساخت بشر را در مدار زمین ردیابی می‌کند، ماهواره «کاسموس ۲۴۹۹» (Kosmos ۲۴۹۹) در شب سوم ژانویه متلاشی شد.
بالن‌ها مزیت‌هایی نسبت به ماهواره‌های نظامی از جمله هزینه بسیار کمتر ساخت و پرتاب دارند. آن‌ها در ارتفاع پایین‌تری نسبت به ماهواره قرار دارند و می‌توانند مدت زمان طولانی‌تری روی یک هدف باقی بمانند. پایین‌تر بودن به بالن امکان می‌دهد که منطقه وسیع‌تری را اسکن کند.
ماهواره بر «قائم100» اولین ماهواره بر سه مرحله ای سوخت جامد جمهوری اسلامی ایران ساخت دانشمندان نیروی هوافضای سپاه است.
ماهواره ای که در فرایند ساخت آن از گاراژ خانه ای در ردینگ انگلیس آغاز شد به زودی به فضا ارسال می شود تا از انتقال غیرقانونی مهاجران و فعالیت های خلاف قانون دیگر جلوگیری کند.
کمتر اتفاق علمی بزرگی در دنیاست که رخ دهد اما یک نخبه ایرانی در مهاجرت بخشی از این پروژه های بزرگ علمی نباشد. از پروسه ساخت واکسن کرونا تا پروژه ساخت اینترنت ماهواره ای استارلینک.
سخنگوی وزارت ارتباطات عراق گفت: موقعیت راهبردی عراق، ما را قادر می‌سازد تا بدون هیچ گونه مشکل فنی ماهواره را در مدار مورد نیاز قرار داده و فعال کنیم.
چین با سرعت مشغول افزایش پروازهای فضایی خود است و در همین راستا در کمتر از ۲ ساعت ۲ ماموریت به مدار زمین انجام داد. در یک ماموریت ۲ ماهواره و در دیگری ۳ ماهواره به فضا پرتاب شدند.
ایران با ایجاد زیر ساخت‌های علمی کشور توانست علاوه بر طراحی و ساخت ماهواره به سمت پرتاب آنها نیز پیش برود که این امر با توسعه پایگاه‌های فضایی محقق شد.
عیسی زارع پور گفت: این پروژه محرمانه بود و فشار‌های بسیار زیادی روی روسیه قرار داشت که این تکنولوژی را در اختیار ایران قرار ندهد و ما توافق کرده بودیم تا زمان پرتاب محرمانه بماند با این حال نخستین خبر توسط آژانس فضایی روسیه اعلام شد و در اولین خبری هم که منتشر شد اعلام کردند که ماهواره در روسیه ساخته شده است
عیسی زارع‌پور درخصوص ماهواره خیام با بیان اینکه عمر ماهواره خیام7 سال است، گفت: «با همکاری روسیه نسخه‌های سوم و چهارم ماهواره خیام را خواهیم ساخت.»
سخنگوی دولت گفت: ساخت سه نسخه دیگر از ماهواره «خیام» با مشارکت دانشمندان ایرانی در دستور کار دولت قرار دارد.
سخنگوی دولت گفت: ساخت سه نسخه دیگر از ماهواره خیام با مشارکت دانشمندان ایرانی در دستور کار دولت قرار دارد.
سالاریه با اشاره به همکاری اخیر ایران با کشور روسیه برای دسترسی به ماهواره‌های سنجشی با دقت بالا، یادآور شد: ما این راه را ادامه خواهیم داد و در سال‌های آینده قرار است ماهواره‌هایی با دقت بالاتر تولید، پرتاب و مدارگذاری شود تا نیاز کشور مرتفع گردد.
سالاریه با اشاره به همکاری اخیر ایران با کشور روسیه برای دسترسی به ماهواره‌های سنجشی با دقت بالا، گفت: ما این مسیر را ادامه خواهیم داد و در سال‌های آینده قرار است ماهواره‌هایی با دقت بالاتر تولید، پرتاب و مدارگذاری شود تا نیاز کشور مرتفع شود.
رئیس سازمان فضایی گفت: ماهواره خیام ماهواره سنجشی با دقت یک متر بوده که منحصر به فرد است و علاقه ای نداشتیم که قبل از پرتاب و مدارگذاری و استیبل شدن ماهواره درباره آن اطلاع رسانی کنیم.
رئیس سازمان فضایی گفت: ماهواره خیام ماهواره سنجشی با دقت یک متر بوده که منحصر به فرد است و علاقه ای نداشتیم که قبل از پرتاپ و مدارگذاری و استیبل شدن ماهواره درباره آن اطلاع رسانی کنیم.
عیسی زارع‌پور با بیان این که عمر ماهواره خیام ۷ سال است، گفت: با همکاری روسیه نسخه‌های سوم و چهارم ماهواره خیام را خواهیم ساخت.
سفارت روسیه در تهران: ماهواره «خیام» توسط شرکت های روسی به سفارش طرف ایرانی ساخته شده بود.
مشخص نیست وضعیت عرفان باقری در استقلال چگونه است و چرا باید برای تماشای بازی‌های دوستانه در ورزشگاه‌ها حاضر شود. به نظر می‌رسد او همچنان دنبال فرصتی است تا از استقلال جدا شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ