سرپرست شهرداری آبادان با اشاره به وضعیت ایمنی ساختمان‌های عبدالباقی (مالک ساختمان متروپل) در شهر آبادان اظهار کرد: بازدید‌های اولیه از وضعیت ایمنی ساختمان‌های هلدینگ عبدالباقی انجام شده است، اما در مورد استحکام بنای این ساختمان‌ها نامه‌هایی به نظام مهندسی در خصوص ماده ۲۷ قانون نظام مهندسی ساختمان، ارسال شده که این موضوع نیز در حال پیگیری است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس بررسی‌ها، یک سوم از ساختمان‌ها از لحاظ سازه‌ای ناایمن شناسایی شدند و پیشنهاد قوه قضاییه تخلیه و تعطیلی این ساختمان‌ها بود.
معاون دادستان کل کشور گفت: از بین ۹۳ ساختمان نا ایمن، ۳۸ ساختمان از نظر درجه بندی خطر طبق نتایج ارزیابی ایمنی یکپارچه (اطفا حریق و سازه)، وضعیت پرخطری دارند. در نتیجه سایر ساختمان‌های مذکور در فهرست منتشره، از حیث درجه بندی خطر از نظر سازه و ایمنی یکپارچه در وضعیت کم خطر تری قرار گرفته اند.
دادستان تهران گفت: در راستای حفظ حقوق عامه و ارتقاء ایمنی ساختمان‌های پرخطر، یک ساختمان تجاری نا ایمن و پر رفت و آمد در منطقه ۱۱ تهران، پلمب شد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعلام لیست ۹۵ ساختمان ناایمن به دستگاه قضایی‌ در روز گذشته خبر داد.
رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت: امسال اولین سالی است که برای ایمن سازی ساختمان‌های شهرداری بودجه تعیین شده است.
شهردار منطقه ۱۳ تهران از تکلیف تعدادی ساختمان که در شرایط خوبی قرار نداشتند برای اخذ مجوز از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی با پیگیری‌های انجام شده در جلسه کمیته ایمنی خبر داد.
یک نمونه، حادثه مرگبار حریق در ساختمانی در خیابان جمهوری تهران بود که در کارگاه تولید لباس به وقوع پیوست و نشان داد، رعایت الزامات ایمنی در کارگاه‌ها تا چه اندازه مورد غفلت قرار گرفته و چه خطر بزرگی بیخ گوش کارگران شاغل در این کارگاه‌ها و به دنبال آن، آتش نشانانی است که راهی ماموریت‌هایی به مقصد این اماکن می‌شوند.
دادستان کل کشور گفت: لیست ساختمان‌هایی که در تهران ایمنی ندارند توسط شهرداری به دادگستری استان تهران تحویل داده شده است.
عضو شورای شهر تهران گفت: در صورت عدم انعقاد قرارداد ایمن‌سازی تا پایان سال حتماً اسامی ساختمان‌های ناایمن اعلام خواهد شد.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت:، به مالکان ساختمان های ناایمن و بحرانی اولتیماتوم داده شد که هرچه زودتر نسبت به ایمن سازی اقدام کنند.
زاکانی با بیان اینکه ما مسئول انتشار اسامی ساختمان‌ها نیستیم، بلکه اسامی ساختمان‌های ناایمن را به مراجع قضایی تحویل می‌دهیم، گفت: ما در موضوع ایمنی با کسی تعارف نداریم و از پایش ساختمان‌های بلند کار را شروع کردیم و در مقوله ایمنی جدی هستیم و از من مسئول اقدام بخواهید نه اینکه لیست را منتشر کنم.
شهردار منطقه ۱۰ تهران از پایش ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه با هدف رفع خطر و پایدارسازی این ساختمان‌ها خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت ساختمان ناایمن در این منطقه تخریب شده‌اند.
درحالی که شهردار تهران از عدم وجود لیست ساختمان‌های ناایمن سخن گفته بود، رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران گفت: این لیست که در گذشته منتشر شده مورد تایید است.
رئیس سازمان مدیریت بحران تهران گفت: با آغاز بکار تیم‌های ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه تهران ۵۲۲ ساختمان بازدیدشان انجام شد.
شهردار تهران از بررسی ساختمان‌های بلندمرتبه ۶ طبقه از حیث ایمنی خبر داد و گفت: در گذشته فقط از لحاظ آتش نشانی ناایمنی ساختمان مورد بررسی قرار می‌گرفت.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه مشکلات ناظر بر ایمنی ورزشگاه آزادی، مربوط به مقاومت‌سازه‌ای است، گفت: مالکان حدود ۱۰ مورد از ساختمان‌های ناایمن برای ایمن‌سازی پای کار آمده‌اند.
مشهد ـ شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: ۲۰ درصد ساختمان‌های اطراف حرم رضوی به عبارتی حدود هزار و ۵۰۰ ساختمان پایانکار ندارند و بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساختمان پروانه دارند، اما ایمنی لازم را ندارند.
مشهد ـ شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: ۲۰ درصد ساختمان‌های اطراف حرم رضوی به عبارتی حدود هزار و ۵۰۰ ساختمان پایانکار ندارند و بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ ساختمان پروانه دارند، اما ایمنی لازم را ندارند.
شهردار منطقه ۱۳ تهران از پایش ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه با هدف رفع خطر و پایدار سازی این ساختمان‌ها خبر داد.
ساختمان‌های ناایمن تهران مدت‌هاست که نقل محافل مختلف ویکی از اولویت‌های مدیران شده است، دو حادثه متروپل و پلاسکو یادگار همین ساختمان‌ها هستند اما به گفته مسئولان قرار بر ایمنی ساختمان‌هااست.
زاکانی گفت: لیست اعلام کردن کار اشتباهی است و اگر لیست را ارائه کنیم از فردا کسی در شهر نمی‌ماند مهم این است که این ساختمان‌ها ایمن شوند و در گذشته به همه چیز به صورت تک‌بعدی نگاه می‌شده است و مشکل این ساختمان‌های ناایمن تنها از لحاظ آتش نشانی مورد بررسی قرار گرفته، اما همه چیز ایمنی آتش نشانی نیست.
شهردار تهران گفت: ساختمان‌های پایتخت دارای شناسنامه ایمنی می‌شوند.
شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به برگزاری جلسات مستمر کمیته ایمنی از صدور اخطار ایمن سازی به ساختمان‌های نا ایمن محدوده منطقه ۱۳ خبر داد.
رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری هرچه سریعتر باید در این زمینه اقدام و تعیین تکلیف کند، چون پای جان مردم در میان است. شیب تعداد ساختمان‌های ناایمن نزولی بوده و طیف محدودی نسبت به ایمن سازی اقدام کرده‌اند، اما این روند کند است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ