طبق اعلام مایکروسافت، گروه هکری تازه کشف شده ای با استفاده از یک باج افزار جدید به شرکت های حمل ونقل و لجستیکی در اوکراین و لهستان حمله کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک شبکه تلویزیونی در فرانسه اعلام کرد که لهستان با توجه به نتیجه نهایی ضدحمله اوکراین و در صورت پیروزی روسیه، ممکن است نیروی نظامی به کی‌یف اعزام کند.
رئیس‌جمهور لهستان به منظور بررسی و رایزنی درباره جنگ اوکراین، به این کشور سفر کرد.
نخست وزیر لهستان می‌گوید که این کشور به اندازه کافی جنگنده اف-۱۶ و سامانه پدافندی پاتریوت ندارد تا به اوکراین ارسال کند اما سایر کشورها باید بی‌درنگ این کار را انجام دهند!
معترضان به‌دخالت لهستان و شهروندان این کشور در درگیری‌های اوکراین امروز راهپیمایی گسترده‌ای را در پایتخت این کشور برگزار کردند.
بلغارستان نیز پس از کشورهای مجارستان و لهستان، در صدد ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی از اوکراین برآمد.
نخست وزیر لهستان با هدف اعلام همبستگی این کشور با اوکراین، در سال‌روز آغاز درگیری نظامی کی‌یف و مسکو وارد اوکراین شد.
سفر بایدن به کی‌یف پیش از سفر برنامه‌ریزی‌شده او به ورشو لهستان انجام شد. وی قرار است روز سه‌شنبه به ورشو برود و پس از آن با رهبران کشور‌های جبهه شرقی پیمان ناتو نیز دیدار کند.
رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه و پس از سفیر غیرمنتظره به اوکراین، وارد لهستان شد.
روسای جمهور آمریکا و اوکراین به زودی در کشور لهستان دیدار خواهند کرد.
استیون پیفر، سفیر پیشین ایالات متحده در اوکراین و کارشناس ارشد مرکز مطالعات آمریکا و اروپا در انستیتو بروکینگز می‌گوید: «فکر نمی‌کنم احتمال تهاجم نظامی روسیه به لهستان بالا باشد اما خوب صفر هم نیست.»
رئیس جمهور اوکراین دیدار با همتایان خود از کشورهای لیتوانی و لهستان را مثبت ارزیابی کرد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در مجمع وزارتی «سازمان امنیت و همکاری اروپا» در لهستان گفت: ۳۰۰ میلیارد دلار از منابع مالی بانک مرکزی روسیه باید در بازسازی اوکراین استفاده شود.
نخست وزیران چند کشور اروپایی به همراه اوکراین، بیانیه ای را در خصوص تقویت کمک های مالی و تسلیحاتی به این کشور به امضا رساندند.
پس از حادثه موشکی اخیر در مناطق مرزی لهستان و اوکراین، وزیر دفاع آلمان اعلام کرد برلین به‌زودی سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت در اختیار لهستان قرار می‌دهد.
رادیو زیت لهستان اعلام کرد سه‌شنبه شب دو موشک به روستای پرژوودوف در منطقه ویوودشیپ لوبلسکی شرق لهستان واقع در مرز اوکراین اصابت کرده و جان ۲ تن را گرفته است.
نوع واکنش و رفتار مقامات اوکراینی به شلیک موشک به خاک لهستان، نگرانی‌ها را نسبت به گسترش جنگ اوکراین و رویارویی مستقیم روسیه و ناتو، افزایش می‌دهد.
نماینده روسیه در سازمان ملل می گوید لهستان و اوکراین به دنبال ایجاد درگیری مستقیم میان روسیه و ناتو هستند.
یک منبع دولتی آمریکا می گوید که ارتش اوکراین به این کشور و سایر متحدان غربی در خصوص اصابت موشک به لهستان اطلاع داده است.
رئیس جمهور و نخست وزیر لهستان امروز در سخنانی اعلام کردند: موشک‌هایی که در خاک ورشو فرود آمدند، از سامانه اس-۳۰۰ قدیمی در اوکراین شلیک شدند؛ لذا نیازی به اعمال ماده ۴ پیمان ناتو نیست.
لهستان الحاق بی سر و صدا بخش هایی از غرب اوکراین را با رضایت غرب آغاز کرده است.
معاون رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر لهستان در تماس تلفنی خود درباره جنگ در اوکراین و تولید برق از طریق انرژی هسته‌ای گفتگو کردند.
لهستان بر این باور است که کشتار جمعی مردم این کشور در جریان جنگ جهانی دوم، با تعریف نسل‌کشی مطابقت داشته و دولت اوکراین باید به آن اعتراف کند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پایگاه نیروهای خارجی در نزدیکی «زولوچف» در منطقه «خارکیف» هدف قرار گرفته شد و بیش از ۱۰۰ شبه‌نظامی از لهستان و آلمان کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند.
وزارت دفاع روسیه از انهدام سلاح و مهمات خارجی ارسالی از طریق لهستان به اوکراین با استفاده از موشک های دوربرد خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ