عبداللطیف رشید در دور دوم توانست به آرای خود بیفزاید و با کسب ۱۶۲ رای به عنوان رئيس جمهوری جدید عراق معرفی شود. در مقابل برهم صالح با کسب ۹۹ رای صندلی ریاست جمهوری را به رقیب خود واگذار کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وعده های قالیباف در انتخابات 1396، در مورد حق و حقوق بازنشستگان را در این ویدئو مشاهده می نمایید.
رئیس جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه دنیا به وقوع جنگ جهانی سوم بسیار نزدیک شده، بار دیگر ادعا کرد که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴، فوراً به جنگ روسیه و اوکراین خاتمه می‌دهد.
ده‌ها هزار نفر از هواداران اردوغان در آنکارا، پایتخت ترکیه، پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری را جشن گرفتند.
اردوغان با آواز خوانی پیروزی خود را در انتخابات جشن گرفت.
حسین دهقان راهکار برپایی انتخابات پرشور را که مورد تأکید رهبر انقلاب نیز بوده است، باز گذاشتن دست مردم برای انتخاب نماینده مورد نظرشان دانست و گفت: من یک خواهش دارم. شورای نگهبان اینقدر اذیت نکند. صدا و سیما اینطوری رفتار نکند و اجازه بدهند مردم به صحنه بیایند و نمایندگان خودشان را انتخاب کنند.
اگرچه دموکراتها تا قبل از برگزاری انتخابات میاندوره ای کنگره تنها یک هدف به نام مهار ترامپ و جلوگیری از نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری 2024 را داشتند، اکنون مشخص شده است که ماجرا تا حدود زیادی با قبل از انتخابات تفاوت پیدا کرده است. دی سانتیس ، فرماندار فلوریدا در حال فتح سنگر به سنگر رای جمهوریخواهان در ایالات گوناگون آمریکاست.
شب گذشته حاج محمود کریمی انتقادات صریحی خطاب به نمایندگان مجلس و بانک‌ها کرد و از سوی دیگر راه‌حل مساله حجاب را از زاویه عدالت دانست و گفت: اگر مردم از نحوه اداره مملکت راضی باشند، همه یکسان باشند، یک آقازاده‌ی بیشتر نبرد یکی کمتر، در این صورت مشکل حجاب هم حل می‌شود. در انتخابات پیش‌رو سرمان کلاه نرود، مگر نگفتند شفافیت آرا، چی شد؟
هاشمی رفسنجانی درباره روند ثبت نام و رد صلاحیت خود در انتخابات سال 92 گفت: چون قبلاً به رهبری گفته ام نمی آیم، صلاح نیست بدون اطلاع ایشان ثبت نام کنم.
حسن روحانی در دیدار نوروزی با جمعی از وزیران و استانداران دولت‌های یازدهم و دوازدهم، به برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم در اسفندماه امسال اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۲ سال امتحان بزرگ برای جمهوری اسلامی است. می‌بینیم انتخابات درستی برگزار می‌شود یا سلیقه سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ ادامه می‌یابد.
نماینده ادوار مجلس در برنامه حضور گفت: در دو انتخابات اخیر مجلس یازدهم و ریاست جمهوری سیزدهم، خیلی خوب عمل نشد و خیلی افراد صرفاً به دلیل انتقاد، رد صلاحیت شدند.
نیکی هیلی نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل که رسما نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد، در این نشست سخنرانی کرد و بار دیگر پیام تبلیغاتی خود را برای جذب آرای طرفداران حزب جمهوری‌خواه تکرار کرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آماری از انتخابات مجلس یازدهم در برنامه حضور گفت: آن لحظه‌ای که فرمانداری اعلام می‌کند حسن آقا رای آورد بقیه کاندیدا‌ها می‌گویند از امروز کاری می‌کنیم که حسن در این چهار سال اصلا نتواند کار کند. /جماران
حمید رسایی (نماینده سابق مجلس) در زمان انتخابات ریاست جمهوری در دفاع از ابراهیم رئیسی گفت: با رئیس جمهوری رئیسی دلار نهایتا ۵ هزارتومان می‌شود نه ۳۰ هزار تومان.
روز دوشنبه، حامیان ژائیر بولسونارو رئیس جمهور پیشین برزیل که در انتخابات شکست خورده با نیرو‌های پلیس درگیر شده و چند خودرو را به آتش کشیدند. شاهدان عینی به رویترز گفتند که هواداران بولسونارو که بسیاری از آن‌ها پیراهن تیم فوتبال برزیل را پوشیده بودند یا پرچم‌های برزیل را حمل می‌کردند با نیرو‌های پلیس درگیر شدند.
شماری از نمایندگان پارلمان سیرالئون بر سر اصلاحات انتخاباتی با یکدیگر درگیر شدند.
به گفته عبدی، همان نادیده گرفتن موجب شد تا امیدی که برای اصلاحات شکل گرفته بود تنها پس از چند ماه رنگ ببازد و سرمایه اجتماعی به شدت افول کند.
حسین طائب رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه گفت: سرویس‌های غربی-عبری می‌خواستند در انتخابات سال۹۲ با حذف یک فرد ۲ تابعیتی در داخل؛ مثل سال ۸۸ اغتشاش بپا کنند، که پیشگیری شد.
جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۱۷ آبان طی سخنرانی برای حزب جمهوری‌خواه در ایالت مریلند در راستای انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، به صورت ناگهانی رو به یکی از حاضران فریاد زد: «هی مرد، نپر! تو آنقدر دیوانه به نظر می‌آیی که بپری! نپر نپر...»
رئیس‌ جمهور سابق آمریکا طی سخنانی در یک گردهمایی انتخابات میان‌دوره‌ای نانسی پلوسی را یک حیوان توصیف کرد.
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در مراسم گرامیداشت تسخیر لانه جاسوسی درخصوص انصراف از انتخابات به نفع رئیسی توضیحاتی داد. منبع: خبرگزاری دانشجو
میشل رینالدو در حالی که تی‌شرتی منقش به پرچم اسرائیل به تن کرده بود در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.
رئیس جمهور آمریکا در حالی از آمادگی برای نامزد شدن خمجدد در انتخابات ریاست جمهوری 2024 سخن گفت که ویدئوی جدیدی از گاف دادن او منتشر شده است.
در مناظره برنامه شیوه تقی آزاد ارمکی، با اشاره به این‌که جامعه از مجموعه‌ی بحران‌ها خسته شده و حتی شیوه‌ی برگزاری انتخابات آزارنده است، به روش اداره‌ی کشور انتقاد و آن‌را ترویج دهنده‌ی تنهایی عنوان کرد. به گفته‌ی این جامعه‌شناس ایرانیت و اسلامیت به رسمیت شناخته نشده‌اند. او در توضیح حرفش اضافه کرد: «فکر می‌کنیم انقلاب کردیم و اسلام وارد ایران شد و شیعه شدیم! ایران یک پدیده تاریخی‌ست. تاریخمند است. چرا باید از کوروش بترسیم؟ در ایران تاریخ را یک‌وجهی می‌نویسیم.»
صحبت‌های حمید سجادی وزیر ورزش پیرامون انتخابات فدراسیون ژیمناستیک را ببینید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ