نوری قزلجه گفت: برای برگزاری تجمعات نیاز به قانون دیگری نداریم و در اصل ۲۷ قانون اساسی به وضوح این موضوع مورد توجه قرار گرفته است. مردم نیز پیشتر هر روز در جلوی مجلس اعتراضات و مسائل خود را مطرح می‌کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: انتخابات تناسبی در کشور ما به راحتی عملی نمی‌شود، چرا که احزاب مشخص، منسجم و قوی نداریم و پیش از هر چیز باید زیرساخت این کار فراهم شود.
موافقان برگزاری انتخابات به شیوه تناسبی معتقدند، این کار سبد آرای جریان‌های سیاسی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی شفاف و عادلانه می کند؛ اما منتقدان مصوبه مجلس می‌گویند که مصوبه مجلس به نام انتخابات تناسبی چند مدل انتخاباتی را ادغام کرده که در اجرا ایجاد مشکل می کند؛ ضمن آنکه ارتباط مستقیم مردم با نماینده را قطع می‌کند.
موافقان برگزاری انتخابات به شیوه تناسبی معتقدند این کار سبد آرای جریان‌های سیاسی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی شفاف و عادلانه می کند اما منتقدان مصوبه مجلس می‌گویند که مصوبه مجلس به نام انتخابات تناسبی چند مدل انتخاباتی را ادغام کرده که در اجرا ایجاد مشکل می کند ضمن آنکه ارتباط مستقیم مردم با نماینده را قطع می‌کند.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برآوردها آن است که برگزاری انتخابات تناسبی منجر به افزایش میزان مشارکت در انتخابات خواهد شد، اما باید زیرساخت‌های این کار فراهم شود.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: در حوزه‌های انتخابیه غیر از تهران، امکان برگزاری انتخابات تناسبی به دلیل رقابت بر سر دو یا چند کرسی ممکن نیست و این کار باعث افزایش رقابت و مشارکت می‌شود.
در جریان برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس، عبدالرضا مصری، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری و علی نیکزاد نامزد نایب رئیسی مجلس شدند.
احمد مازنی نوشت: اولین و مهم‌ترین مساله در مورد تجمعات و راهپیمایی‌ها عدم نیاز به کسب مجوز است. اگر در بعضی از موارد مربوط به حقوق مردم به روح حاکم بر یک یا چند اصل قانون اساسی استناد شود، در مورد حق تجمع و راهپیمایی نیاز به تمسک به روح قانون اساسی نیست، چرا که متن اصل بیست و هفتم قانون اساسی بر این حق تصریح دارد.
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: یکی از پیشنهادات نمایندگان برای الحاق به طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس آن است که در پنج حوزه انتخابیه که چهار نماینده به بالا دارند، انتخابات تناسبی شود.
نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما موظفیم مقدمات برگزاری پرشور انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را که در اسفند ماه امسال برگزار می‌شود، فراهم کنیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق در روز دوشنبه، گفت: با توجه به اینکه ایرادات شورای نگهبان به مجلس ارسال شده است از این رو کمیسیون تلفیق بودجه باید جلسه‌ای برگزار کند که جلسه تلفیق در روز دوشنبه در صبح و عصر برگزار خواهد شد.
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تلفیق در روز دوشنبه، گفت: با توجه به اینکه ایرادات شورای نگهبان به مجلس ارسال شده است از این رو کمیسیون تلفیق بودجه باید جلسه‌ای برگزار کند که جلسه تلفیق در روز دوشنبه در صبح و عصر برگزار خواهد شد.
زهره الهیان نماینده تهران امروز در توئیتی از برگزاری اولین مانور تذکر لسانی در تهران خبر داد.
۲۳۱ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور از اقدامات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری جشنواره‌های فجر تقدیر کرد.
۲۳۱ نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور از اقدامات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری جشنواره‌های فجر تقدیر کرد.
نماینده ادوار مجلس گفت: اگر معترضان آزاد شوند و همچنین مجوز برگزاری اعتراضات و تظاهرات مسالمت‌آمیز صادر شود مشخص می‌شود که صدای اعتراضات شنیده شده است.
شوش- نماینده مردم شوش در مجلس گفت: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای معرفی آثار جهانی این شهرستان، پنج میلیارد ریال اختصاص داد.
علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز گفت: به‌رغم درخواست برخی نمایندگان کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی برای برگزاری نشست ویژه بررسی حوادث اخیر کشور، برخی نمایندگان به لیدری اعضای جبهه پایداری در برابر این درخواست مانع‌تراشی کرده و اجازه برگزاری نشست بررسی حوادث اخیر را نداده‌اند.
پیروزی دلوکا باعث برگزاری انتخابات ویژه شده که طبق اعلام دموکرات‌های مجلس ایالتی پنسیلوانیا بعدا برگزار خواهد شد.
برگزاری جلسه تشکل های گردشگری با نماینده های مجلس، بلیت موزه برای مادران دارای سه فرزند، کمیته ای برای حل چالش های علیصدر، از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
آبادان- نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: جلسه کمیته دامپروری کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص احیای سایت دامپروری آبادان برگزار شد.
نماینده مردم سروستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۳ آبان امسال می‌تواند با حضور گسترده، برنامه‌ریزی منظم و یک کار متفاوت نسبت به گذشته، تمامی نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کند.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: مرکز وکلای دادگستری باید قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را مدنظر داشته باشد و نیازی به برگزاری مصاحبه علمی از داوطلبان است.
نماینده مردم اراک در مجلس گفت: با تصویب این قانون تجمعات و اعتراضات به صورت قانونمند برگزار و بستر مناسبی فراهم می‌شود. فراهم شدن این بستر کمک می‌کند تا مطالبات مردم در چهارچوب قانون دنبال شود.
نماینده اراک در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع برگزاری تجمعات اعتراضی با نظر وزارت کشور و مرکز پژوهش‌ها در حال بررسی است تا به یک پیش‌نویس قانونی تبدیل شده و به صحن مجلس بیاید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ