مجتهدزاده وکیل دادگستری، با بیان اینکه در این دولت دیدیم تمام آنچه در دولت قبل محل ایراد و انتقاد از مسئولان بود، به حد اعلا وجود دارد، افزود: مسئله این است که مسئولان در این دولت برای پوشاندن این مسائل، به حرف‌های عوام‌پسند روی می‌آورند و گفته می‌شود اگر پسری رفت، پدر هم باید برود! این وکیل دادگستری افزود: نکته این است که این مسائل و رفتار‌های اشتباه به شکل مسالمت‌آمیز حل نمی‌شود و این افراد را کنار نمی‌گذارند، برکنار نمی‌شوند و استعفا هم نمی‌دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دیوان عدالت اداری به سازمان سنجش توصیه می‌نماید، به جای فرافکنی و ایجاد تشویش و نگرانی در جامعه نسبت به اجرای قوانین، به تمکین از دستورات و احکام قضایی اقدام نمایند و چنانچه اعتراضی به آرا و تصمیمات قضایی دارد، از طریق راهکار‌های قانونی پیگیری لازم را انجام دهد/ فارغ از ایرادات قانونی، روشن است با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها در تابستان، امکان اجرای رأی صادره از شعبه دیوان برای حضور این افراد در دانشگاه و ادامه تحصیل آن‌ها وجود ندارد!
صدور مجوز سقط درمانی (قانونی) دارای شروطی است؛ سن بارداری نباید بالاتر از ۱۹ هفتگی (۴ ماه از لقاح) باشد و در صورتی که سن بارداری بالاتر از این حد باشد حتی با وجود احراز ناهنجاری در جنین، امکان صدور مجوز سقط وجود ندارد.
قانون هنگامی کارایی دارد که همسو با اخلاق و سنت و رسوم باشد. قانونی که بخواهد در مقابل آن‌ها قد علم کند، خود را پیشاپیش ناکارآمد کرده است. نمونه آن قانون ماهواره و قوانین قبلی آن در زمینه رسانه‌هاست. از همان آغاز که این قانون تصویب شد، بسیار روشن بود که امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد. پس از گذشت مدتی و استهلاک شدید نیروی پلیس و... در مبارزه با ماهواره، اکنون به جایی رسیدیم که کلا قانون مزبور متروک محسوب می‌شود.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دولت پاسخ داده که به لحاظ قانونی امکان تعویق زمان استیضاح وزیر صمت وجود ندارد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به دولت پاسخ داده که به لحاظ قانونی امکان تعویق زمان استیضاح وزیر صمت وجود ندارد.
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان گفت: خداوند متعال اجازه نمی‌دهد هیچ قانونی برای حکمرانی موفق بشود مگر آن که زمینه مشارکت همه فراهم بشود. ندیدن نقش مردم در حکمرانی، تحریف دین است.
خاویر تباس، رئیس لالیگا، می‌گوید بارسا بر اساس قوانین فرپلی مالی امکان به خدمت گرفتن لیونل مسی را ندارد ولی او امیدوار است باشگاه کاتالان با اقداماتی بتواند زمینه قانونی برای بازگشت او را فراهم کند.
این جنایت وحشتناک صبح روز پنج‌شنبه گذشته زمانی در بولوار مجیدیه مشهد رقم خورد که زن ۳۶ ساله بعد از ۱۰ سال زندگی مشترک، به این نتیجه رسید که دیگر ادامه این زندگی برایش امکان پذیر نیست، به همین دلیل مسیر قانونی را برای طلاق در پیش گرفت تا از «محمد» جدا شود.
با نظر اکثریت قضات حاضر در جلسه هیأت عمومی دیوان عالی کشور در مواردی که فاصله بین حداقل و حداکثر مجازات بیش از سه درجه است، امکان اعمال مقررات ماده ۳۷ قانون مجازات اسلامی وجود ندارد.
کارشناس حقوق محیط‌زیست گفت: اگر روزی فرضا سفیدرود فروخته شد، امکان دفاع از آن چگونه فراهم است؟ ما در یک موقعیت بر مدار حقوق زندگی نمی‌کنیم و من به اجرای این لایحه و واگذاری سند مالکیت به وزارت نیرو خیلی خوش‌بین نیستم. چه تضمینی وجود دارد که این عرصه‌ها مورد بهره‌برداری شخصی قرار نگیرد، زمانی که موجودیت قانونی وجود ندارد؟
بر اساس گزارشی که در مجلس قرائت شد، علی رغم امکان بهره گیری دولت از ظرفیت قانونی برای تأدیه بدهی‌های خود به صندوق‌های بازنشستگی، اما این اتفاق عملیاتی نشده است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید اعتراضات از کانال قانون دنبال شود، گفت: اگر اعتراضی به حجاب قانونی و نه حجاب اجباری وجود دارد، باید از راه خود پیش رود که آن هم مجلس است؛ مردم مشکل خود و حتی اعتراض‌شان به حجاب قانونی را با نمایندگان مطرح کنند که در صورت ارائه طرحی از سوی نمایندگان امکان بررسی آن با قید فوریت وجود دارد.
اگر پیش از وجود ماهواره و اینترنت، این امکان وجود داشت که رسانه‌های داخلی را کنترل کرد تا حرف و خبری که مطابق میل قانون‌گذاران نیست نگویند و ننویسند، اکنون امکان اجرای این‌گونه محدودیت‌ها برای رسانه‌های فرامرزی که در دسترس مردم هستند، وجود ندارد.
به نحوه کار کارلوس کی‌روش در جام جهانی بیست و دوم نقد‌های متعددی وارد است، اما جالب‌ترین و عجیب‌ترین کار او این بود که با وجود این امکان قانونی که ۲۶ بازیکن را به قطر ببرد ۲۵ نفر را با خود همراه کرد و نفر بیست و ششم را هرگز انتخاب نکرد.
انتظامی در ادامه‌ این یادداشت با اشاره به اینکه استعفا از سمت فعلی‌اش گویا برای برگزارکنندگان انتخابات کافی نبوده است، به ماجرای رد صلاحیتش پس از این استعفا پرداخت و گفت: «برگ بعدی را رو و مرا ردّ صلاحیت کرده‌اند و حجت را هم بر من تمام. از بین قریب ۵۵٠ نامزد چند نفر معدود را رد کرده‌اند که به قول یکی از آقایان، بعدا گفته نشود فقط یک نفر بوده! امکان قانونی اعتراض هم نیست.»
دکتر سیدموید علویان، چهارم آبان‌ماه با انتشار متنی خطاب به هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ از سمت خود کناره‌گیری کرده بود. او در متن استعفای خود آورده بود: «به دلیل اینکه در حال حاضر امکان انجام تکالیف قانونی و محوّله خود را ندارم، ضمن استعفا از ریاست، از عضویت در هیات مدیره هم کنار می‌روم.»
این جنایت وحشتناک صبح روز پنج‌شنبه گذشته زمانی در بولوار مجیدیه مشهد رقم خورد که زن ۳۶ ساله بعد از ۱۰ سال زندگی مشترک، به این نتیجه رسید که دیگر ادامه این زندگی برایش امکان پذیر نیست، به همین دلیل مسیر قانونی را برای طلاق در پیش گرفت تا از «محمد» جدا شود.
بسیاری از وکلا حتی برای انجام روند اولیه به دادسرا هم راه پیدا نکرده‌اند و بعد از گذشت چند هفته همچنان در بی‌خبری به سر می‌برند. با وجود اینکه برای گروهی از بازداشتی‌ها حق داشتن وکیل و تفهیم اتهام امکان قانونی فراهم نشده است، اما موضوع قابل اهمیت دیگر، بحث فضا و امکانات کافی در زندان و بازداشتگاه‌ها است.
مسعود پزشکیان در بیانیه ای نوشت؛ مبارزه با بی عدالتی و ظلم و تبعیض تنها با ماندگاری در صحنه و پیگیری مطالبات از راه های قانونی تا رفع نارسایی ها امکان پذیر است. نباید اجازه و فرصت میدان داری به رسانه های معاند و برانداز داده شود.
اگر یک بند در مصوبه اخیر فضای مجازی وجود داشته باشد که بیش از همه قسمت‌ها بوی اجرای صیانت بدهد، بند تصویب الزامات مدیریتی ترافیک داخلی و خارجی فضای مجازی کشور از سوی کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور است. بندی که عملا امکان و اختیار قانونی اعمال سیاست خط‌مشی ترافیک و کاهش پهنای باند پلتفرم‌های مختلف را به این کمیسیون داده و دست اعضا را در محدود کردن دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و واتساپ باز می‌گذارد.
رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: اتباع افغانی مقیم ایران که به صورت قانونی در ایران زندگی می‌کنند، بدون ویزا می‌توانند از مرز شلمچه برای سفر به عراق تردد کنند، اما اتباع پاکستانی و افغانستانی غیر مقیم ایران که برای زیارت قصد سفر به عراق را دارند طبق آن چیزی که مقامات عراقی به تازگی به ما اعلام کرده اند آن‌ها نمی‌توانند از طریق خطوط زمینی از مرز ایران وارد عراق شوند و باید از مرز هوایی وارد این کشور شوند و امکان ورود زمینی به عراق از طریق مرز ایران را ندارند.
دبیرکل کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: با توجه به اتمام پروانه فعالیت حزب جامعه زینب(س)، دبیرکل و اعضای شورای مرکزی، امکان ادامه فعالیت ندارند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند: انتقال حق بیمه یا کسور بازنشستگی از صندوق بیمه اجتماعی به سایر سازمان‌ها و صندوق‌ها در چارچوب ضوابط قانونی صندوق مقصد امکان پذیر باشد.
در ماده هشتاد همین دستوالعمل آمده است رسانه ها در صورتی مجازند از اشخاص تاثیرگذار در تبلیغات استفاده کنند که ممنوع الکار نباشند. این ماده مغایر حق نخستین کار و فعالیت اشخاص است. بر اساس قانون، ممنوعیت اشتغال یا ایجاد محدودیت از حقوق اجتماعی فقط به موجب قانون یا رای قطعی دادگاه صالح امکان پذیر است. اینکه صدا و سیما مایل است رفتار غیر قانونی خودش را در قبال فعالان این رسانه به پلتفرم های بخش خصوصی هم تسری دهد از ایرادات حقوقی این دستورالعمل است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ