رئیس قوه قضاییه گفت: جوانان و نوجوانان موسوم به دهه هشتادی، امروز بعضاً بیشتر از جوانان و نوجوانان نسل اول انقلاب، معتقد به آرمان‌ها و ارزش‌ها هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حمید احمدی، ستاره باتجربه تیم فوتسال مس سونگون، معتقد است که تیمش توان این را دارد که از پس هر کار سختی بربیاید.
فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی گفت: با ۲۷ دستگاه در کشور در امر مهارت آموزی و اشتغالزایی تفاهم نامه‌هایی امضا شده است و باید تلاش کنیم انگیزه لازم را برای جوانان فراهم آوریم.
گزارش‌ها نشان می‌دهد که در دهه اخیر آمار ازدواج حدود ۳۵ درصد کاهش داشته و با افت حدود ۲۰ الی ۳۰ درصدی در باروری مواجه شده‌ایم. البته ازدواج و باروری، متغیر‌های مستقل نیستند و ریشه کاهش نرخ ازدواج و باروری را باید در ناکارآمدی و نابسامانی‌های اقتصادی و تورم افسار گسیخته در کشور جست‌وجو کرد. امروز تشکیل خانواده بسیار هزینه بر است و بخش عمده‌ای از جوانان کشور که منابع انسانی محسوب می‌شوند، توان تامین این هزینه را ندارند، چون بازار کار و ایجاد اشتغال در وضعیت بسیار نامناسبی قرار گرفته است. شاید امروز نرخ بیکاری آشکار از ۱۱ یا ۱۲ درصد تجاوز نکند، اما نرخ بیکاری پنهان در کشور ما بیش از ۲۰ درصد است.
سیاهکل- ابرچالش پسماند گیلان ریشه چند دهه ای دارد و نمی‌توان در طول یک الی دو سال آن را ساماندهی کرد اما به کارگیری جوانان نخبه و شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در این بخش راهگشا است.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به اینکه دهه هشتادی‌ها در آمار ازدواج پیشی گرفته‌اند، گفت: مراکز انتخاب همسر برنامه‌هایی برای دهه شصتی و هفتادی‌ها دارند.
سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران گفت: پوریا حسین خانزاده هم که در حال حاضر در تیم ملی بزرگسالان حضور دارد، در صورت مساعدت بهروز عطایی به ترکیب تیم ملی جوانان افزوده خواهد شد.
مرحله اول مسابقات آزاد تفنگ بانوان به مناسب گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و دهه کرامت با معرفی نفرات برتر در رده سنی بزرگسالان و جوانان و نوجوانان به پایان رسید.
هافبک پیکان می‌گوید تیمش با وجود هزینه‌ای که انجام داده و شرایطی که داشته، کار بزرگی انجام داده است.
هر چند اهداف پیش‌‌‌بینی شده در قالب برنامه توسعه زیست شبانه از آن سال‌‌‌ها تاکنون هنوز به جایی نرسیده است، اما واقعیت این است که سبک زندگی شهروندان به‌‌‌ویژه جوانان طی سال‌‌‌های گذشته دستخوش تغییرات تدریجی شده و خواه ناخواه، شب‌‌‌های تهران امروز با یک دهه قبل وضعیت متفاوتی دارد.
برخی اشتباهات جوانان در دهه ۲۰ زندگی ممکن است قابل جبران باشند، اما مواردی هم وجود دارد که ممکن است جبران ناپذیر باشد؛ بنابراین باید به انتخاب راه درست در ۲۰ تا ۳۰ سالگی بسیار دقت کرد.
رهبر انقلاب، قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی را هم رو به پایان دانستند و گفتند: چندین دهه قبل بن گورین از مؤسسین رِژیم جعلی گفته بود هر وقت قدرت بازدارندگی ما پایان یابد، ما مضمحل می‌شویم و اکنون دنیا شاهد این واقعیت است و اگر اتفاقی رخ ندهد، پایان رِژیم غاصب نزدیک است که این هم از برکات فداکاری جوانان فداکار فلسطینی در کرانه باختری و دیگر مناطق اشغالی است.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت حضور جوانان دهه هشتادی را پرشورتر از گذشته خواند و آنان را مایه امید و پیشرفت آینده کشور دانست
علم الهدی گفت: رهبر معظم انقلاب آن‌هایی که تخریب نکردند و کسی را در اغتشاشات نکشتند، خردمندانه عفو کردند و به دامن توحید و الله‌اکبر باز گرداندند.
در حکمی از سوی وزیر ورزش و جوانان، یکی از نیرو‌های جوان با تجربه، توانمند، دهه شصتی و بومی استان مرکزی سکان‌دار ورزش و جوانان استان مرکزی شد.
مراسم افتتاح سی و یکمین دوره مسابقات بین المللی بدمینتون دهه فجر با حضور وزیر ورزش و جوانان آغاز شد.
حال در شرایطی وزیر ارشاد خواهان اجرای کنسرت‌ها و رخدادهای هنری به صورت نامحدود و عادی شده که جامعه هنری در چهار دهه، مشارکت هنری آزاد و معمولی می‌خواست و شاید یکی از چندین دلخوشی و خواسته جوانانی که امروز معترض تعریف می‌شوند اجرا یا حضور آزادانه و بی‌دغدغه در همین رویدادهای هنری بود. چند نسل با آن خاطرات نه‌چندان خوشایند، طبیعی است که امروز نسبت به تن دادن به خواسته وزیر ارشاد اکراه داشته باشند .
وزیر ورزش و جوانان گفت: شورای عالی ورزش باید اعتماد به نفس را به ورزش کشور بازگرداند. یکسری تصمیمات در دو دهه گذشته برای حوزه ورزش گرفته شده که منجر به اتفاقات خوبی نبوده است.
پیکان در بازی با پرسپولیس هم از بازیکنان جوان پرتعدادی در ترکیب خود استفاده کرد‌.
جرقه اولین درایوین سینما در ایران در سال ۱۳۳۷ شکل گرفت. پس از ملی شدن صنعت نفت و رواباط گسترده صنعتی و فرهنگی با آمریکا. ۲۵ اسفند سال ۳۷ ایده ساخت اولین درایوین سینمای ایران پس از موافقت اداره نمایش وزارت کشور با انتخاب قطعه زمینی در کیلومتر ۱۳ جاده کرج شکل گرفت. نقشه‌های کار و بخشی از عملیات ساختمانی انجام گرفت. در فروردین سال ۳۹ مجوز کار صادر شد، ولی به دلایلی نامعلوم عملیات ساخت متوقف شد!
مطالبه اصلی این افراد زندگی است. زندگی در سرزمین، کشور و میهن محقق می‌شود. برای زندگی باید امکانات یعنی آبادانی و آزادی هم فراهم باشد. پس به طور کلی مطالبه اصلی جوانان این نسل «زندگی، آزادی و آبادانی» است.
روزنامه ایران نوشت: این روشنفکری ایران است که مرجعیت جوانان دهه هشتادی را از دست داده است. چون اگر قرار باشد روشنفکری مرجعیت قشری از جوانان را بر عهده داشته باشد، همین کسانی هستند که مرجعیت اندیشه دینی را نپذیرفته‌اند.
به اعتقاد زاهدی، جوانان مخصوصا دهه هشتادی ها اطلاعات عمومی خود در مباحث سیاست بین المللی را بیشتر کنند تا بتوانند تحلیل درستی از مسایل داشته باشند.
آزاد ارمکی گفت : کسانی که می گویند «دهه هشتادی ها»، می خواهند یک گمراهی ایجاد کنند و بگویند جمعیتی وجود دارد که با ما تفاوت دارند، ما آنها را آموزش نداده ایم و باید تربیتشان کنیم. اتفاقا جوانان تنها دهه هشتادی ها نیستند؛ جمعیت جوان بیش از این است. یعنی شما آدم های ۳۰ تا حتی ۵۰ ساله هم در میان آنها هستند و برخی خانوادگی آمده اند و این خطرناک است که ما بگوییم زنانی مدعی بی حجابی و زنانی که آموزش فرهنگی ندیده اند و جامعه پذیری سیاسی پیدا نکرده اند.
افقه با اشاره به اینکه ناامیدی از آینده، اصلی‌ترین دلیل اعتراضات نسل جوان امروز است، اضافه کرد: به نوعی می‌توان گقت، ناامیدی از بهبود آینده موتور متحرک اعتراضات جوانان دهه ۸۰ است، آن‌ها پیش خود فکر می‌کنند، که با توجه به این تورم و گرانی که وجود دارد، حتی یک متر خانه بعد از سال‌ها کار و تلاش نمی‌توانند خریداری کنند. از لحاظ پیدا کردن یک شغل مناسب نیز آن‌ها وقتی فارق التحصیلان دانشگاهی را می‌ببنند، با خود می‌پرسند در چه آینده‌ای با توجه به شرایط اقتصادی جامعه در انتظار آن‌ها است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ