شرکت گاز دولتی و اپراتور زیرساخت گاز اوکراین از دولت آلمان خواست جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ را محدود یا قطع کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون رئیس اطلاعات ارتش اوکراین امروز باز هم درخواست دریافت تسلیحات بیشتر از سوی کشورش را مطرح کرد.
مجارستانی‌ها علیه جنگ در اوکراین و با اعلام درخواست خروج  از ناتو دست به تظاهرات زدند.
وزیر امور خارجه اوکراین از جامعه بین‌الملل خواست تا از عضویت این کشور در ناتو حمایت کنند.
مقام‌های روس اعلام کرده‌اند که جان دست کم ۲۲ هزار نفر در ۱۴ شهر منطقه خرسون بواسطه تخریب سد کاخوفکا در خطر است؛ از سوی دیگر گزارش‌های حاکی است که برق بخش‌هایی از منطقه خرسون که یازده نوامبر گذشته آزاد شده بود قطع شده است.
اوکراین می‌گوید در سال ۲۰۲۴ به ۱۸ میلیارد یورو کمک مالی از اتحادیه اروپا نیاز دارد.
رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر خواستار تصاحب دارایی‌ها و سرمایه‌های بلوکه‌شده روسیه در خارج از این کشور برای بازسازی اوکراین شد.
مجمع عمومی سازمان ملل در سالگرد جنگ اوکراین و پس از دو روز بحث و رایزنی به قطعنامه ای رای داد که خواستار خروج فوری و بدون قید و شرط نیروهای نظامی روسیه از خاک اوکراین و توقف درگیری ها شده است.
ماکرون با بیان اینکه فرانسه هم خواستار شکست روسیه در اوکراین است، اما تصریح کرد: «آن افراد می‌خواهند روسیه را خُرد کنند. این مسئله، هرگز موضع فرانسه نبوده و هیچوقت هم موضع ما نخواهد بود».
بیش از نیم میلیون نفر از مردم آلمان با ارسال نامه‌ای سرگشاده به صدراعظم این کشور ضمن اعتراض به سیاست‌های جنگ‌افروزانه دولت آلمان در اوکراین، خواستار توقف کمک‌های نظامی به کی‌یف شدند.
نخست وزیر انگلیس از کشورهای غربی می خواهد تا حمایت نظامی خود را از کیف افزایش دهند.
ایالات متحده به اوکراین توصیه کرده است که با تخلیه شهر باخموت برای ضدحمله به نیروهای روسیه آماده باشد.
رئیس کمیسیون اروپا خواستار در اختیار گذاشتن تمام تسلیحات پیشرفته برای اوکراین شد.
سازمان ملل متحد اعلام کرده است که خواستار حل مناقشه اوکراین بر اساس قوانین بین المللی است.
رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) خواستار آتش‌بس یک ماهه جنگ اوکراین در طول برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ شد.
صدراعظم آلمان امروز در سخنانی در پنجمین نشست اقتصاد آلمان- اوکراین ادعا کرد که برلین خواستار الحاق کی یف به اتحادیه اروپا است.
چندی است که برخی اخبار تایید نشده‌ای از ارسال پهپادهای ایران به روسیه منتشر شده که بارها از سوی مقامات ایرانی رد شده است.
وزارت امور خارجه چین و همچنین سفارت چین در اوکراین از شهرواندان چینی ساکن اوکراین خواست تا این کشور را ترک کنند و همچنین این سفارت افزود که می‌تواند به خروج مردم چینی از اوکراین کمک کند.
سران ۹ کشور از ۳۰ کشور عضو ناتو در بیانیه‌ای مشترک ضمن تأکید بر تشدید کمک‌های نظامی و مالی به اوکراین، از پیوستن سریع کی‌یف به این سازمان نظامی حمایت کردند.
نماینده دائم اوکراین در سازمان ملل برگزاری نشست شورای امنیت را برای بررسی همه پرسی الحاق مناطق شرقی این کشور به خاک روسیه خواستار شد.
تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد شش ماه پس از جنگ در اوکراین، بیشتر شهروندان شرق اوکراین که معمولا روس‌تبار هستند، خواستار پیوستن به روسیه هستند.
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد همچنان امیدوار است که سران روسیه و اوکراین برای حل بحران موجود، در آنکارا با هم دیدار و گفت‌وگو کنند.
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد برگزاری نشست شورای امنیت پیرامون ارسال سلاح از سوی غربی ها به اوکراین را خواستار شد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی خواستار غیرنظامی کردن نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه با نظارت سازمان ملل شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:ایران به دلیل موقعیت سیاسی خود می تواند وساطت و میانجیگری جنگ اوکراین را انجام دهد، چون اگر روسیه جنگ را به قلب اروپا بکشاند قطعا همه معادلات اروپایی به هم می خورد و آمریکایی ها هم بیشترین آسیب را از این جنگ خواهند دید.
در بیانیه سفارت آمریکا آمده است: وضعیت امنیتی در سراسر اوکراین به شدت بی ثبات است و شرایط ممکن است بدون صدور هشدار بدتر شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ