آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی خواستار غیرنظامی کردن نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه با نظارت سازمان ملل شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مشغول تحقیق درباره نقض قوانین حمایت از مصرف کننده توسط «اوپن ای آی» است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که نشانه‌ای از مواد منفجره‌ای در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا وجود ندارد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان این که ۲۹ دوربین و دستگاه آژانس جمع آوری شده بود که با توافق انجام شده حدود ۱۰ دوربین شد، گفت: اطلاعات ذخیره شده در دوربین‌ها نزد ایران خواهد ماند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود با اذعان به «پاسخ قانع‌کننده‌ تهران به نهاد ناظر بین‌المللی» از حل و فصل ۲ موضوع پادمانی توسط تهران خبر داد.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود از حل‌وفصل دو مساله پادمانی ادعایی خبر داد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود مدعی شده میزان ذخائر اورانیوم ایران به بیش از ۲۳ برابر حد مجاز در برجام رسیده است.
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از آنکه آمریکا در پایان اغتشاشات متوجه «شکست دور دوم جنگ ترکیبی» خودش شد، رویکرد خود را تعدیل کرد.
لارنس نورمن، خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در پیامی در صفحه توییترش مدعی شد: شایعات تایید می‌شود. آژانس در حال حاضر توانسته است نصب دوباره دوربین‌های خارج شده و دیگر [تجهیزات نظارتی]را آغاز کند. انتظار می‌رود که این روند در چند روز آتی به سرانجام برسد.
مدیر اف بی آی به کنگره آمریکا اعلام کرد تعداد هکرهای چینی بسیار بیشتر از کارمندان اطلاعات سایبری این کشور است و در همین راستا خواستار بودجه بیشتری برای آژانس شد.
در این گزارش آمده است: بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای دریافتند که ۱۰ بشکه حاوی تقریبا ۲.۵ تن اورانیوم طبیعی به شکل (کنسانتره سنگ اورانیوم) که قبلاً توسط دولت لیبی گزارش شده بودند، در مکان اعلام شده وجود نداشتند.
معاون سخنگوی سازمان ملل خواستار تداوم همکاری جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.
در این بیانیه آمده است: «ما ایران را برای اجرای سریع و کامل اقدامات توافق شده با توجه به اهمیت ادامه و تشدید برنامه هسته‌ای‌اش پاسخگو خواهیم دانست. این اقدامات ایران را از تعهدات سال ۲۰۱۵ خود دورتر کرده است.»
آژانس اتمی همچنین اعلام کرده است: حتی در صورت احیای توافق هسته‌ای، به دلیل عدم اجرای تدابیر مرتبط با شفاف‌سازی ذیل برجام توسط ایران، آژانس توانایی کنار هم قرار دادن درست اطلاعات در برخی حوزه‌ها ازجمله موجودی سانتریفیوژها را نخواهد داشت.
آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز اعلام کرد که مذاکره با ایران در مورد منشا ذرات اورانیوم غنی شده تا خلوص ۸۳.۷ درصد ادامه دارد.
لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت به نقل از منابعی با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش جداگانه درخصوص غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم توسط ایران منتشر نمی‌کند در توییتی نوشت که به این مسئله در گزارش فصلی آژانس اتمی درخصوص ایران رسیدگی خواهد شد.
سارا فلاحی رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: متاسفانه افرادی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان بازرس به کشور‌های مختلف می‌فرستد از سرویس‌های جاسوسی هستند. از سوی دیگر آژانس وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی است لذا بهانه‌های مختلف مطرح می‌کند تا فشار بیشتری به ایران بیاورد.
یک خبرگزاری غربی مدعی است به پیش نویس قطعنامه ای دست یافته است که در آن تروییکای اروپایی، آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار توضیح ایران درباره ذرات اورانیوم ادعایی هستند.
مجمع عمومی سازمان ملل در نشست اخیر خود طی قطعنامه ای که با رای اکثریت ۱۵۲ عضو به تصویب رسید از رژیم صهیونیستی خواست ضمن پذیرفتن نظارت آژانس، تسلیحات اتمی‌اش را امحا نماید.
رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ابراز خوش‌بینی نسبت به ایجاد منطقه حفاظت‌شده در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا، گفت که قصد دارد هرچه سریع‌تر با رئیس جمهور روسیه دیدار کند.
آژانس حفاظت از داده ایتالیا از فیس بوک خواسته تا فعالیت هایش پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در روز یکشنبه هفته آینده را شفاف سازی کند.
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تصویب قطعنامه‌ای خواستار خروج نیروهای ارتش روسیه از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا شد.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در سخنانی خواستار ایجاد فوری یک «منطقه امنیتی» در اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا شد.
ایران خواهان جمع آوری و نگهداری سانتریفیوژ‌های نسل جدید خود در انبار تحت نظارت آژانس است، اما امریکا خواستار نابودی همه سانتریفوژ‌های مازاد بر آغاز برجام در سال ۹۴ و بازگشت تعداد سانتریفوژ‌های موجود ایران به سطح این زمان است.
مرندی همچنین در خصوص اظهارات «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که خواستار پاسخگویی ایران به ادعاهای اثبات‌نشده آژانس شده بود و این که آیا این موضوع، مشکلی جدید برای مذاکرات ایجاد می‌کند، گفت: پرونده اتهامات نادرست قبل از آن که بتوانیم اجرای یک توافق را جلو برویم، باید بسته شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ