کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» وعده داد: کمک نظامی ۶۲۵ میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین می‌دهیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جو بایدن در نامه‌ای به مجلس نمایندگان کنگره آمریکا خوستار تصویب بودجه اضافی برای کمک نظامی چند میلیارد دلاری به اوکراین شد.
سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که دولت واشنگتن همچنان به حمایت از برنامه‌های تروریستی دولت کی‌یف ادامه داده و این کمک و حمایت نظامی تنها به قربانیان و درد و رنج بیشتر منجر خواهد شد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:ما باید به سمتی برویم که سرریز توانمندی‌های دفاعی به عرصه‌های غیر نظامی وارد شود و همکاری با وزارت علوم به این حوزه کمک می‌کند.
بایدن تاکید کرد که آمریکا به همکاری با متحدان و شرکا برای تامین کمک‌های نظامی به اوکراین برای رفع فوری نیاز‌های جنگی و نیاز‌های امنیتی بلند مدتش ادامه خواهد داد.
رئیس جمهور آمریکا امروز(یکشنبه) اعطای بسته جدید کمک نظامی به اوکراین به ارزش ۳۷۵میلیون دلار را اعلام کرد.
جان کربی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، گفت: «جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) و اولاف شولتز (صدر اعظم آلمان) در جریان دیدار روز جمعه خود درباره کمک‌هایی که اوکراین برای جنگ شدید خود در جریان بهار و تابستان به آن نیاز دارد، رایزنی خواهند کرد».
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که دولت بایدن یک بسته کمک نظامی جدید 400 میلیون دلاری را برای اوکراین در نظر گرفته است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از کشورهای غربی خواست تا کمک نظامی بیشتری به اوکراین ارسال و تحویل سلاح به این کشور را تسریع کنند.
مارک اسپر، وزیر دفاع سابق آمریکا گفت که واشنگتن باید تمام تلاش خود را برای کمک تسلیحاتی به اوکراین به کار گیرد، زیرا این کشور دارد کاری را انجام می‌دهد که خود واشنگتن از انجام آن شانه خالی کرده است. او همچنین بیان کرد که اوکراین حق دارد به مواضع نظامی روسیه حمله کند، از جمله در خاک روسیه.
وزیر دفاع آمریکا می گوید برای کمک به ارتقای قابلیت های نظامی اوکرین، اعضای ناتو باید هماهنگ باشند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان اظهار داشت: مسائل بین کشورهای منطقه باید با مشارکت کشورهای منطقه حل و فصل شود، سایر کشورها نیز امکان کمک به حفظ صلح و ثبات در منطقه را دارند.
هنگامی که نتانیاهو سرانجام راهی واشنگتن شد بایدن باید به او بگوید که ایالات متحده آماده است تا به شکل گیری نظم جدیدی در خاورمیانه کمک کند، اما نه نظمی که بر اساس تحقیر فلسطینیان و سیاست تغییر رژیم در ایران باشد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان اظهار داشت: مسائل بین کشورهای منطقه باید با مشارکت کشورهای منطقه حل و فصل شود، سایر کشورها نیز امکان کمک به حفظ صلح و ثبات در منطقه را دارند.
اسرائیل سالانه ۸/ ۳میلیارد دلار کمک نظامی آمریکا دریافت می‌کند و بایدن این کمک را در سال گذشته یک‌میلیارد دلار افزایش داد. کارشناسان خاطرنشان کردند که انتقاد از اسرائیل همچنان هزینه سیاسی بالایی در ایالات متحده دارد؛ درحالی‌که رئیس جمهور بایدن موضع ایدئولوژیک خود را به‌عنوان یک «صهیونیست خودخوانده» تبلیغ می‌کند.
از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود.
دولت آمریکا روز چهارشنبه و همزمان با سفر زلنسکی به واشنگتن اعلام کرد که یک بسته کمک نظامی دیگر به ارزش ۱.۸۵ میلیارد به اوکراین خواهد داد که سامانه‌های دفاع ضد موشکی پاتریوت را نیز شامل می‌شود.
آمریکا کمک  تسلیحاتی به تایوان و اوکراین را در بودجه نظامی خود گنجانده است و قانون بودجه نظامی آمریکا قرار است برای اجرا شدن در هفته جاری  از سوی جو بایدن امضا شود.
کاخ سفید در بیانیه ای از صدور دستور ریسس جمهور این کشور برای اختصاص کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را صادر کرد.
یک نامزد مستقل سنای آمریکا معتقد است کشورش باید از تشدید تنش ها در اوکراین دست بردارد.
رئیس جمهور آمریکا با هدف فعال نگه داشتن جریان ارسال کمک نظامی و مالی به کی‌یف، لایحه‌ای را برای جلوگیری از تعطیلی موقت دولت این کشور تصویب کرد.
منابع خبری به نقل از کاخ سفید گزارش دادند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا دستور کمک جدید نظامی ۶۰۰ میلیون دلاری به اوکراین را صادر کرد.
رئیس پنتاگون امروز از تأئید اختصاص کمک نظامی به ارزش ۶۷۵ میلیون دلار به اوکراین از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خبر داد.
کاخ سفید در ادامه اقدامات جنگ‌افروزانه خود، از کنگره آمریکا درخواست کرد تا کمک نظامی دیگری را به مبلغ حدود ۱۲ میلیارد دلار برای اوکراین تصویب کند.
خبرگزاری رویترز از طرح دولت بایدن برای کمک نظامی جدید ۸۰۰ میلیون دلاری به اوکراین خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ