رئیس‌جمهور اوکراین در سخنانی اعلام کرد که مردم کشورش باید برای هر سناریویی آماده باشند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارشناسان پدافند هوایی می‌گویند که جنگنده‌های اف‌-۱۶ ساخت ایالات متحده به اوکراین برتری بیشتری نسبت به نیروی هوایی روسیه می‌دهد، اما این در شرایطی حاصل می‌شود که با موشک‌های قدرتمند و اطلاعات هدف‌گیری ترکیب شوند، که آنها را نیز غرب باید فراهم کند.
رئیس‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که روسیه طی یک ماه در اوکراین مرتکب ۶۱۰۰ مورد جنایت جنگی شده است، محاکمه پوتین در دادگاه بین المللی کیفری را خواستار شد.
رئیس‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که روسیه طی یک ماه در اوکراین مرتکب ۶۱۰۰ مورد جنایت جنگی شده است، محاکمه پوتین در دادگاه بین المللی کیفری را خواستار شد.
رئیس‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که روسیه طی یک ماه در اوکراین مرتکب ۶۱۰۰ مورد جنایت جنگی شده است، محاکمه پوتین در دادگاه بین المللی کیفری را خواستار شد.
معاون شورای امنیت روسیه خواستار ریشه‌کن شدن کامل رژیم کی‌یف و اتخاذ اقدامات تلافی‌جویانه علیه چهره‌ها و مقامات اصلی آن شد.
رئیس‌جمهور اوکراین تاکید کرد که ناتو باید تصمیم‌گیری لازم برای پذیرش عضویت این کشور را صورت دهد.
پرایس اشاره کرد، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به زودی تحریم‌های جدیدی علیه افراد و شخصیت‌های روس به دلیل نقش‌شان در جنگ علیه اوکراین اعلام خواهد کرد.
رئیس جمهور بلاروس گفت که ولادیمیر زلنسکی باید به فکر چگونگی پایان دادن به جنگ و جلوگیری از تلفات ۳۰۰ هزار نفری اوکراینی ها باشد.
زلنسکی گفت: روسیه می‌خواهد این جنگ را طولانی و نیرو‌های ما را خسته کند، بنابراین ما باید از تسلیحات خود استفاده کنیم و به اقداماتمان سرعت ببخشیم. همچنین باید در زمان سریع‌تری تسلیحات جدیدی را دریافت کنیم.
ولودیمیر زلنسکی در سخنرانی شبانه خود از کیف گفت روسیه می‌خواهد با موج ممتد حملات پهپادی اوکراین را فرسوده کند: «ما باید مطمئن شویم ما که این هدف تروریست‌ها مثل دیگر برنامه‌هایشان شکست بخورد.»
گاردین نوشت: کرملین درخواست زلنسکی برای خروج نیرو‌های روسیه را رد کرد و گفت که اوکراین باید تصرفات ارضی روسیه در اوکراین را بپذیرد.
زلنسکی مدعی شد: روسیه برای ادامه استراتژی حملات گسترده خود به زیرساخت‌های ما به موشک‌های ایران نیاز دارد.
مشاور دفتر ریاست جمهوری اوکراین می‌گوید اعمال تحریم‌ها علیه ایران کافی نیست و باید شرکت‌های ایرانی که پهپاد تولید می‌کنند هدف حمله واقع شوند.
ولودیمیر زلنسکی با بیان اینکه هیچ اعتمادی به مقامات ایران ندارد، مدعی شد: «ما باید از خودمان دفاع کنیم اول از همه در برابر دروغ‌هایی که توسط برخی افراد پخش شده است».
زلنسکی گفت: «مذاکرات میان کی‌یف و مسکو یا باید با یک رئیس جمهور دیگر روسیه انجام شود یا اینکه با ساختاری متفاوت صورت بگیرد».
مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت: «باید هر چیز غیرقانونی را نابود و تخریب کرد». اشاره مشاور زلنسکی به پل کریمه است که بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، توسط این کشور ساخته و به دست پوتین نیز افتتاح شد.
رئیس جمهور اوکراین درباره عواقب انجام ندادن چنین حمله پیش‌دستانه‌ای هشدار داد: «در غیر این‌صورت باید منتظر حملات اتمی روسیه باشید. در استفاده از اهرم فشار خود تجدید نظر کنید. این کاری است که ناتو باید انجام دهد».
رئیس‌جمهور اوکراین، در سخنرانی پنجشنبه شب خود گفت روسیه می‌تواند از مخرب‌ترین پیامد‌های جنگ علیه کی‌یف جلوگیری کند، اما برای انجام این کار، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه باید متوقف شود.
رئیس جمهور اوکراین گفت که روسیه باید استفاده از انرژی به عنوان یک اهرم باجگیری را متوقف نماید و تعیین سقف برای قیمت گاز روسیه ضرورت دارد.
رئیس جمهور اوکراین ضمن درخواست از کشورهای اروپایی برای اعمال بسته تحریمی جدید علیه روسیه مدعی شد که نیروهای اوکراینی شش هزار کیلومتر مربع از خاک این کشور را از روسیه پس گرفته اند.
نخست وزیر موقت انگلیس امروز پس از ورود به کی یف به بهانه روز استقلال اوکراین و دیدار با «زلنسکی» در سخنانی مدعی شد: باید در برابر تلاش برای عادی سازی روابط با روسیه مقاومت کنیم.
زلنسکی گفت: دیپلمات‌های اوکراینی و نمایندگان شرکای اوکراین هر کار بتوانند برای تضمین اینکه تحریم‌های جدید علیه روسیه صنعت هسته‌ای این کشور را هدف گیرد، انجام خواهند داد.
رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: جنگ روسیه علیه اوکراین و علیه تمام اروپای آزاد با مسئله کریمه شروع شد و با آزادی این منطقه هم باید تمام شود. امروز غیرممکن است که بگوییم این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد. اما ما دائما مسائلی را در راستای آزادی کریمه بررسی می‌کنیم.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به روزنامه واشنگتن پست گفت: کشورهای غربی باید مرزهای خود را به روی همه روس‌ها ببندند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ