سخنگوی دفتر ریاست‌ جمهوری روسیه از دیدار مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی با پوتین در سنت پترزبورگ خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز در سخنانی در کنفرانس خبری خود در توکیو اعلام کرد: همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران ادامه دارد.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین‌ المللی مستقر در وین امروز از تعویق بازدید مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از «زاپروژیا» خبر داد.
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام درباره برنامه هسته ای ایران تصریح کرد که پیشرفت هایی حاصل شده است.
بلومبرگ به نقل از گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که نظارت‌های این نهاد در ایران در سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.
سخنگوی کرملین گفت که رئیس جمهور روسیه برنامه ای برای دیدار مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آینده نزدیک ندارد.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی برخی ادعا‌ها مبنی بر دسترسی به افراد در جریان سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران را رد کرد.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، دیدار و گفت‌گو کرد.
دور دوم مذاکره مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران آغاز شد.
دور دوم مذاکرات اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شد.
وزرای خارجه اتحادیه اروپا «صبحانه غیر رسمی» با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به میزبانی اتریش برگزار شد که به طور خاص به موضوعات مرتبط با اوکراین و ایران اختصاص داشت.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که این نهاد با هدف ممانعت از وقوع حادثه هسته‌ای، حضور خود در اوکراین را افزایش می‌دهد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که بتواند به تهران سفر کند تا مسائل اختلافی با ایران را حل و فصل کند. با این حال رافائل گروسی تاکید کرده که مذاکرات در بن‌بست است و پیشرفتی حاصل نشده است. مقامات ایران پیش‌تر تاکید کرده بودند که گروسی قرار است در آغازین روز‌های سال نو میلادی به تهران سفر کند. با این حال لارنس نورمن، خبرنگار وال‌استریت ژورنال در توییتی تاکید کرده است که مطلقا هیچ برنامه مشخصی برای سفر مقامات آژانس با یا بدون گروسی در آینده نزدیک وجود ندارد.
ماسیمو آپارو، معاون پادمانی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در طول این سفر علاوه بر مذاکرات با هیات ایرانی مرکب از معاون بین‌الملل، حقوقی و مجلس وزارت امور خارجه و مدیر کل خلع سلاح و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.
یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تیم فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ (یکشنبه ۲۷ آذر) به دعوت ایران و با هدف رسیدگی به مشکلات پادمانی باقی‌مانده که پیش‌تر توسط گروسی، مدیرکل آژانس اتمی گزارش شده بودند، به تهران سفر خواهد کرد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار گزارشی که در اختیار اعضای شورای حکام قرار داد تولید اورانیوم ۶۰ درصدی در تاسیسات فردو را تائید کرد.
در این گزارش با اشاره به ادعای وجود آثار اورانیوم در سه مکان اعلام نشده آمده است: «رافائل گروسی مدیرکل آژانس این نگرانی جدی را دارد که همچنان پیشرفتی در شفاف‌سازی و حل مسائل برجسته پادمانی حاصل نشده است».
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد که ایران در نشست اخیر خود در وین هیچ چیز جدیدی ارائه نکرده است و قرار است به زودی به ایران سفر کند.
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: پوتین به کاری که انجام می‌دهد بسیار مطمئن است و من از اطلاعات دقیق او در مورد نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا شگفت زده شدم
رئیس جمهور روسیه در دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ضن ابراز نگرانی از وضع نیروگاه زاپروژیا در شرق اوکراین، بر حق برابر همه کشورها برای استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی تأکید کرد.
رئیس جمهور روسیه در دیدار با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بر حق همه کشورها برای برخورداری از فرصت‌های برابر در بهره برداری صلح آمیز از انرژی اتمی تأکید کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که در وین حضور دارد با مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار ادعاهای سیاسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مدعی شد که تدابیر جبرانی ایران سبب شده که این سازمان نتواند درباره ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران تضمین دهد.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران به منظور شرکت در اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین دیدار و گفت‌وگو با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وارد وین شد.
مرندی همچنین در خصوص اظهارات «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که خواستار پاسخگویی ایران به ادعاهای اثبات‌نشده آژانس شده بود و این که آیا این موضوع، مشکلی جدید برای مذاکرات ایجاد می‌کند، گفت: پرونده اتهامات نادرست قبل از آن که بتوانیم اجرای یک توافق را جلو برویم، باید بسته شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ