مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تکرار ادعاهای سیاسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مدعی شد که تدابیر جبرانی ایران سبب شده که این سازمان نتواند درباره ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران تضمین دهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کارشناس مسائل بین الملل گفت: گروسی همواره گردش‌هایی را در مواضع خود داشته که اعتبار آژانس بین‌المللی را زیر سوال برده است.
رافائل گروسی گفت که همکاری با ایران در سطحی که او دوست دارد باشد نیست. او گفت: «همکاری آژانس با ایران ادامه دارد، اما نه در سطحی که دوست دارم باشد.»
مدیرکل آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز در سخنانی در کنفرانس خبری خود در توکیو اعلام کرد: همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ایران ادامه دارد.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رد ادعای واهی اوکراین تصریح کرد: خبری از مین یا مواد منفجره در نیروگاه زاپروژیا نیست.
مدیرکل آژانس در پاسخ به سوالی درباره نگرانی ادعایی اوکراینی‌ها در خصوص بمب‌گذاری شدن نیروگاه توسط روسیه تاکید کرد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز چیزی از استقرار "تجهیزات نظامی سنگین" توسط روس‌ها در نیروگاه ندیده است.
مدیرکل آژانس همچنین تاکید کرد که پیشرفت‌هایی درخصوص تاسیسات هسته‌ای ایران حاصل شده است، اما این پیشرفت‌ها تنها بخشی از خواسته‌های ما را محقق می‌کند.
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید که شرایط ایمنی نیروگاه اتمی زاپروژیا به شدت آسیب‌پذیر است.
رافائل گروسی برای چهار سال دیگر به عنوان مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ماند.
شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز بر ابقای «رافائل گروسی» مدیرکل این نهاد به مدت ۴ سال دیگر تصمیم گرفت.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تعاملات ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مستمر است، اما تاکید ایران آن است که همکاری بین ایران و آژانس باید بر اساس اصل همکاری متقابل باشد.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، دیدار و گفت‌گو کرد.
اطمینان دارم که شاهد پیشرفت در همه حوزه‌ها خواهیم بود البته در این مسیر با چالش‌هایی نیز روبه‌رو می‌شویم و برخی موارد وجود دارد که باید با هم آن‌ها را انجام داده و حل و فصل کنیم تا ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بتوانند اعتمادسازی و اعتمادافزایی کنند.
در روزهای گذشته، گفت‌وگوهای سازنده و امیدوارکننده‌ای با هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست «ماسیمو آپارو»، معاون پادمانی آژانس داشتیم؛ بنابراین، مهندس اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، رسما از آقای «رافائل گروسی»،‌ مدیرکل آژانس دعوت کرد تا به ایران سفر کند.
در روزهای گذشته گفت‌وگوهای سازنده و امیدوارکننده‌ای با هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست «ماسیمو آپارو»، معاون پادمانی آژانس داشتیم. بر همین اساس مهندس اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران به‌طور رسمی از آقای «رافائل گروسی»،‌ مدیرکل آژانس دعوت کرد تا به ایران سفر کند.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی از ارسال پاسخ ایران به آژانس درباره نحوه بهره‌برداری از سایت غنی سازی فردو خبر داد و اظهارات گروسی را ناشی از نقص اطلاعات وی دانست.
گروسی گفت: «ایران به ما اطلاع داد که ظرفیت خود را برای تولید اورنیوم با غنای ۶۰ درصد، سه برابر می‌کنند، نه دو برابر.» وی ادعا کرد که این میزان «بسیار نزدیک به سطح نظامی یعنی ۹۰ درصد است.»
رافائل گروسی، گفت که آژانس فکر نمی‌کند هنوز زمان آن فرا رسیده باشد که اذعان کند ایران یک قدرت هسته‌ای است و هیچ اطلاعاتی دال بر این که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در حال پیش‌برد یک برنامه تسلیحات هسته‌ای است، در اختیار ندارد.
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد شواهدی از تلاش اوکراین برای بکارگیری بمب کثیف وجود ندارد.
آژانس بین‌ المللی انرژی اتمی امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس اواخر این هفته (به وقت محلی) به اوکراین و روسیه سفر می‌ کند.
رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: مسائل باقی‌مانده میان ایران و آژانس را نمی‌توان رها کرد.
رئیس جمهور اوکراین می گوید ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی به توافقات صورت گرفته درباره نیروگاه زاپروژیا عمل نکرده است.
رئیس جمهور اوکراین می گوید ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی به توافقات صورت گرفته درباره نیروگاه زاپروژیا عمل نکرده است.
در این دیدار مکرون با گروسی درباره تلاش‌های دیپلماتیک فرانسه و شرکای آن برای یافتن راه‌حلی از طریق مذاکره که آمریکا و ایران را قادر می‌سازد تا به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از جمله راستی آزمایی و نظارت آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران بازگردند، بحث و گفتگو کردند
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد: «تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، آژانس اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام را راستی‌آزمایی و نظارت کرد. با این حال از آن تاریخ، این فعالیت‌ها به‌طور جدی تحت تاثیر تصمیم ایران برای توقف اجرای تعهدات هسته‌ای برجامی خود، از جمله پروتکل الحاقی قرار گرفته است».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ