خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد که آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور با هدف شبیه‌سازی حمله احتمالی به کره جنوبی طراحی و انجام شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است.
نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در پاسخ به آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، رزمایش نظامی مشترک برگزار کردند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه امروز به تمام فناوری‌های پیچیده در حوزه صنعت دفاعی دست پیدا کرده‌ایم، تصریح کرد: ما می‌توانیم در سایر عرصه‌ها مانند صنعت و کشاورزی که بسیار ساده‌تر است، مشکلات را حل کنیم.
آمریکا و کره‌ جنوبی امروز به بهانه شلیک دیروز موشک از سوی کره شمالی، رزمایش‌های مشترک هوایی برگزار کردند.
در هفته‌ها و ماه‌های اخیر به علت رزمایش‌های مشترک و مداوم آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی مرزهای کره شمالی، و اقدامات واکنشی و آزمایش‌های موشکی کره شمالی، وضعیت و تنش‌ها در شبه‌جزیره کره تشدید شده است.
کیشیدا اولین سفر خود را به واشنگتن از زمان انتخابش در اکتبر۲۰۲۱ انجام داد و یک ماه پس از آن بود که دولت کیشیدا برنامه‌هایش را برای تقویت قابلیت‌های نظامی و افزایش قابل توجه هزینه‌های نظامی در مواجهه با افزایش قدرت چین و آزمایش‌های مکرر موشکی کره‌شمالی اعلام کرد.
پس از دور جدید آزمایش‌های موشکی کره شمالی، کره جنوبی خواستار رزمایش مشترک هسته‌ای با آمریکا شده است؛ با این تفاسیر آیا تنش بین دو کره در ۲۰۲۳ به مرحله تقابل می انجامد؟
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا خبر داده است که این کشور مجموعه جدیدی از تحریم‌های ضد کره‌شمالی را پس از آزمایش‌های موشکی اخیر در پیش گرفته است.
کیم یو جونگ در بیانیه‌ای موضع سئول در قبال آزمایش‌های موشکی کشورش را «مشمئز کننده» خواند و گفت: «این اقدام به وضوح نشان می‌دهد که گروه حاکمان کره جنوبی نوکر و سگ وفادار ایالات متحده هستند.»
وزیر خارجه کره شمالی با انتقاد شدید از موضع مغرضانه دبیر کل سازمان ملل درباره آزمایش‌های موشکی و دفاعی این کشور، او را عامل آمریکا معرقی کرد.
وزیر خارجه کره شمالی با انتقاد شدید از موضع مغرضانه دبیر کل سازمان ملل درباره آزمایش‌ها موشکی و دفاعی این کشور، او را عامل آمریکا معرقی کرد.
کره شمالی با انتشار تصاویری از آزمایش‌های موشکی اخیر اعلام کرد که این رزمایش شبیه‌سازی حمله به آمریکا و کره جنوبی بود.
ستاد کل نیروهای مسلح کره شمالی با انتقاد شدید از رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی در نزدیکی این کشور تأکید کرد در صورت ادامه این نوع اقدامات تحریک‌آمیز، پاسخ ارتش کره جدی و بی‌رحمانه خواهد بود.
اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای از کره شمالی خواست برنامه موشکی و هسته‌ای‌اش را کنار بگذارد و همچنین از جامعه بین‌الملل خواست پاسخی هماهنگ و جامع به افزایش آزمایش‌های موشکی کره شمالی بدهد.
کره شمالی در محل یکی از پایگاه‌های هوایی پیشین خود، گلخانه‌ای به مساحت بیش از ۲۸۰ هکتار ایجاد کرده که بیشتر کارهای آن به صورت خودکار انجام می‌شود.
ساکنان غیرنظامی و نظامی پیونگ یانگ هفتاد و هفتمین سالگرد تاسیس حزب کارگران کره شمالی را با گذاشتن دسته گل در مقابل مجسمه‌های کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل در مجتمع مانسو هیل پایتخت جشن گرفتند. در همان روز، رسانه‌های دولتی گفتند آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور نوعی شبیه‌سازی و تمرین برای حملات هسته‌‌ای تاکتیکی بوده است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به صورت مستقیم بر پرتاب موشک‌های بالستیک اخیر کشورش و آنچه تمرین‌های حملات هسته‌ای تاکتیکی خوانده شده، نظارت داشته است.
برخی کارشناسان معتقدند که آزمایش‌های موشکی کره شمالی می‌تواند مقدمه‌ای برای بازگشت این کشور به میز مذاکره با ریسک بالا باشد.
کره شمالی روز شنبه در واکنش به انتقادات آمریکا و متحدانش اعلام کرد آزمایش‌های موشکی این کشور جنبه دفاعی دارند.
وزارت دفاع ژاپن امروز در بیانیه ای از تداوم رزمایش نظامی مشترک آمریکا و این کشور به بهانه آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی خبر داد.
مقامات کره شمالی اعلام کردند که آزمایش‌های موشکی پی‌درپی اخیر این کشور، اقدامی دفاعی و برای مقابله با تهدیدهای نظامی آمریکاست.
در ادامه افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی، تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کرد.
آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی اخیر از سوی کره‌شمالی، از رزمایش‌ های مشترک این کشور با کره‌جنوبی و ژاپن خبر داد.
ارتش آمریکا در واکنش به آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی مدعی شد این نوع اقدامات تهدیدی فوری برای آمریکا و متحدانش نیست.
در آستانه برگزاری رزمایش‌های سالانه کره جنوبی و آمریکا، مقامات نظامی کره جنوبی می‌گویند کره شمالی روز چهارشنبه دو موشک کروز را به سمت دریای زرد شلیک کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ