دولت چین از ساخت یک نیروگاه جریان متناوب ولتاژ بالا در جنوب غربی این کشور خبر داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در چین، یک مهندس با استفاده از قطعات یدکی گاراژ خود، یک الاغ مکانیکی ساخت و سوار آن شد. منبع: خبرفوری
ساخت ساختمان ۱۰ طبقه در مدت تقریبا 48 ساعت توسط یک شرکت چینی به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. منبع: خبرفوری
چین ساخت یک نیروگاه هسته‌ای ۳.۵ میلیارد دلاری را در پاکستان آغاز کرده است.
پس از وقوع رانش زمین در محل ساخت و ساز یک بزرگراه در شهر یی چانگ، استان هوبی مرکز چین، یک نفر کشته و ۷ نفر ناپدید شدند.
پلیس چین مردی را به اتهام استفاده از چت جی پی تی برای تولید اخبار جعلی درباره یک رویداد تصادف قطار دستگیر کرد.
این انسان‌های دیجیتالی با کیفیت بالا در قالب‌های نیم‌تنه و تمام بدن، تنها ظرف ۲۴ ساعت با هزینه ۱۰۰۰ یوآن (۱۴۵ دلار آمریکا) قابل آماده‌سازی هستند و در واقع این شرکت چینی سرویس «دیپ فیک به عنوان یک خدمت» (DFaaS) را راه‌اندازی کرده است.
از میان گور‌های مورد مطالعه قرار گرفته آن دسته‌ای که بالاترین جایگاه را داشتند متعلق به زنان بودند که نشان می‌دهد آنان از نقش قدرتمندی در جامعه شیونگ نو برخوردار بودند. تابوت‌های استادانه نشان‌های طلایی خورشید و ماه را نشان می‌دادند که نماد قدرت شیونگ نو بودند. یک گور حاوی بقایای شش اسب و یک ارابه بود.
چین یک هلیکوپتر با دو موتور به نام ای سی ۳۳۲ ساخت و آن را آزمایش کرد. قرار است به تدریج قابلیت‌های این محصول افزایش یابد.
به نوشته هیل، هشدارهای بولتون پس از آن اعلام شد که ایران و عربستان سعودی روز جمعه اعلام کردند روابط خود را عادی کرده و سفارت‌های خود را در یک پیشرفت دیپلماتیک با میانجیگری چین بازگشایی خواهند کرد.
سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند هنوز نتوانسته‌اند در بخش بازار رده‌بالا موفق شوند. هواوی در این بازار یک استثنا بود که توانست به بازیکن شماره یک گوشی‌های هوشمند جهان در سال ۲۰۲۰ تبدیل شود که بعد هم تحریم‌های ایالات متحده تجارت گوشی‌های هوشمند او را برهم زد.
چین ساخت ایستگاه فضایی تیانگونگ را سال گذشته میلادی تکمیل کرد اما سازمان فضایی این کشور تصمیم دارد آزمایشگاه خود در مدار زمین گسترش دهد و یک ماژول جدید به آن اضافه کند.
یک هایپرلوپ فوق سریع در چین توانسته است با موفقیت اولین آزمایش خود را پشت سر بگذارد. این قطار سریع‌السیر در نهایت قرار است امکان حمل مسافر و بار با سرعتی در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت یا حتی سریع‌تر را داشته باشد.
بادبادک که یکی از اختراعات قدیمی چین است و تاریخ دیرینه‌ای دارد، در این ویدیو داستان ساخت بادبادک با کلاه یک مرد چینی و گسترش آن به سرتاسر این کره خاکی را در روز جهانی بادبادک بشنوید. منبع: خبرفوری
در ساعت ۶ بعد از ظهر روز ۱۵ دسامبر، شخصی از سقوط یک شهاب سنگ مشکوک در Pinghu، Hangzhou عکس گرفت «گلوله آتشین»در ژجیانگ از آسمان سقوط کرد.
یک هوادار قطری در کشورهای ژاپن، کره جنوبی و چین به سوژه ساخت تصاویر کارتونی تبدیل شد.
مهندسان چینی اجرای یک طرح تحقیقاتی مشترک را با محققان تایلندی آغاز کرده‌اند تا در نهایت یک خورشید مصنوعی با همکاری دو طرف ساخته شود.
چین آزمایش موفقیت‌آمیز یک موتور موشک پیشران مایع بومی با نیروی رانش تا ۵۰۰ تن را انجام داده است که بزرگترین موتور موشک در این کشور است.
چین تصمیم دارد با ساخت یک مزرعه بادی جدید با ظرفیت تامین برق ۱۳ میلیون خانه تا قبل از ۲۰۲۵ میلادی، رکورد خود برای بزرگترین مزرعه بادی جهان را بشکند.
چین در یک دهه گذشته و از زمان ساخت اولین ناو هواپیمابر خود به نام لیائونینگ در سپتامبر ۲۰۱۲، پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته است.
چین با سرعت مشغول افزایش پروازهای فضایی خود است و در همین راستا در کمتر از ۲ ساعت ۲ ماموریت به مدار زمین انجام داد. در یک ماموریت ۲ ماهواره و در دیگری ۳ ماهواره به فضا پرتاب شدند.
رقابت فناوری قدرت‌های بزرگ یک تحول نگران کننده برای دولت‌های خاورمیانه است. با این وجود، رقابت فزاینده فناوری ایالات متحده و چین روابط در حال شکوفایی کشورهای خاورمیانه با چین را به چالش می‌کشد و ایالات متحده متحدان منطقه‌ای خود را تحت فشار فزاینده قرار می‌دهد.
ماتیو گرونیک، نویسنده و استاد دانشگاه جورج تاون آمریکایی طی مقاله ای نوشت که براساس نظریه های روابط بین الملل، جنگ سرد بین آمریکا، چین و روسیه یک جنگ سخت و تمام عیار خواهد بود.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با تاکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌ دانش‌بنیان‌ها در طراحی و تولید محصولات جدید، ظرفیت تولید محصول پروژه K125 را سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: محصول جدید کراس اوور ایران‌خودرو با تنوعی از موتور و گیربکس‌های جدید در مدل‌های مختلف روانه بازار خواهد شد.
مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی سال‌ها پیش در خصوص بدعهدی‌های روسیه و چین برای ایران گفت: در سفری که به چین داشتم، در حضور رئیس جمهور،قراردادی در مورد ساخت یک نیروگاه بستیم. ۶۰ میلیون دلار هم پیش پرداخت کردیم. ولی وقتی آمریکایی‌ها روابطشان با چین بهتر شد چین از همکاری با ایران در امور هسته‌ای منصرف شد. از همکاری غربی‌ها در نیروگاه بوشهر مایوس بودیم. تکنولوژی روسی هم نمی خواستیم. در قرارداد ما هست که باید تکنولوژی غربی را در ایران وارد کنند.البته روس‌ها در زمان‌بندی، تخلّف کردند و تاخیر انداختند و پول بیشتری هم گرفتند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ