چین یک هلیکوپتر با دو موتور به نام ای سی ۳۳۲ ساخت و آن را آزمایش کرد. قرار است به تدریج قابلیت‌های این محصول افزایش یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک هلیکوپتر تهاجمی کاموف Ka-۵۲ روسی (تمساح) در زاپروژیا این گونه با موشک RBS ۷۰ اهدایی سوئد به اوکراین منهدم و به تلی از خاکستر تبدیل شد:
هلی کوپتر نبوغ ناسا برای پنجاه و پنجمین بار بر فراز سیاره سرخ پرواز کرد. این پهپاد ۱.۸کیلوگرمی روز ۱۲ آگوست عملیات مذکور را انجام داد.
اوکراینی‌ها یک هلیکوپتر تهاجمی کاموف Ka-52 روسی را در حومه روبوتینه (استان زاپروژیا) سرنگون کردند. منبع: ایران تایمز - جهان
این ویدئو که در یک کارخانه بالگردسازی در آمریکا ضبط شده است، فرایند هیجان انگیز تولید هلی کوپتر را نشان می‌دهد.
بوئینگ سی‌اچ-۴۷ شینوک یک هلیکوپتر ترابری نیمه سنگین دو ملخ ساخت شرکت بوئینگ آمریکاست که برای اولین بار در سال 1962 به پرواز در آمد اما آنقدر در جبهه های جنگ مختلف موفق عمل کرد که هنوز ستون فقرات اصلی ترابری هوایی بسیاری از ارتش های جهان به آن وابسته است.
پنجاه و چهارمین پرواز «نبوغ» بر فراز دهانه «جیزرو» کمتر از ۲۵ ثانیه به طول انجامید.
هلی کوپتر مریخی «نبوغ» پس از وقفه ای سه ماهه دوباره پرواز کرد. این هلی کوپتر به طور افقی و به سمت شمال پرواز و مسافت ۱۴۲ متر را طی ۷۵ ثانیه طی کرد.
سکوت ۲ ماهه هلی کوپتر مریخی «نبوغ» پایان یافت. مقامات ناسا اعلام کردند این ابزار مریخی در تاریخ ۲۸ ژوئن با کمک همکار رباتیک اش (کاوشگر استقامت) با راهبران خود تماس گرفت.
این بالگرد، یک بالگرد سبُک نظامی چندمنظوره است که بر پایه ام‌دی ۵۰۰ و هیوز اواچ-۶ کایوس ساخته شد. این بالگرد توسط شرکت «بالگردسازی مک‌دانل داگلاس» توسعه یافته‌است که بخش بالگردسازی این شرکت، امروزه با نام ام‌دی هلیکاپترز به‌صورت مستقل فعالیت می‌کند.
محققان و مهندسان ناسا با توجه به موفقیت هلی کوپتر مریخی نبوغ مشغول طراحی یک نمونه دیگر برای این سیاره هستند.
هلی کوپتر نبوغ ناسا برای چهل و نهمین بار بر فراز مریخ پرواز کرد و این بار نیز  سرعت و ارتفاع آن از پروازهای قبلی بیشتر بود که رکورد به حساب می آید.
در دوره محمود احمدی نژاد، بیش از ۲۰ فروند از این هلی کوپتر‌ها برای ایران خریداری شد که تعدادی در اختیار نیرو‌های نظامی و تعدادی هم برای تبدیل به هلی کوپتر امداد در اختیار هلال احمر و احتمالا اورژانس تهران قرار گرفت.
یکی از حاضران در بالگرد حامل وزیر ورزش و جوانان در استان کرمان، در گفتگو با "ورزش سه" این سانحه تلخ را روایت کرد.
استاندار کرمان آخرین وضعیت سلامتی حمید سجادی را پس از حادثه هلیکوپتر شرح داد.
هلی کوپتر مریخی ناسا یک بار دیگر بر فراز این سیاره پرواز و مسافت ۳۹۰ متر را طی کرد.
کاربرد اصلی این بالگرد برای جابجایی سربازان، ادوات توپخانه‌ای، سوخت، آب، موانع و سنگر و سایر تدارکات و تجهیزات مورد نیاز در میدان نبرد است.
جابه‌جا کردن هواپیمای توپولوف ۱۳۴ توسط هلیکوپتر میل ۲۶ را در این ویدیو مشاهده می‌کنید.
به طرز شگفت انگیزی، یک مدل بزرگ از توپ رسمی مسابقات جام جهانی فوتبال زنان ۲۰۲۳ در سیدنی با هلیکوپتر حمل و به ساحل بوندی منتقل شد. مسابقات جام جهانی فوتبال زنان در ماه آگوست ۲۰۲۳ به میزبانی مشترک استرالیا و نیوزلند آغاز خواهد شد. توپ رسمی این مسابقات با نام OCEAUNZ رونمایی شد. طراحی این توپ از مناظر منحصر به فرد کشور‌های میزبان استرالیا و نیوزیلند الهام گرفته شده و به کوه‌های وسیع در نیوزیلند و ارتباط استرالیا با اقیانوس هند اشاره می‌کند.
فرود هلیکوپتر مشاور پوتین وسط زمین لیگ ایران!
افتخارآفرینی مسی در جام جهانی، باعث شد تا به‌عنوان قدردانی از این اسطوره آرژانتینی، پیراهن او در ابعاد بسیار بزرگ به وسیله بالگرد بر فراز شهر محل متولدش به پرواز درآید.
بالگرد مریخی «نبوغ» برای سی و سومین بار پرواز کرد. مدت زمان این پرواز حدود یک دقیقه ثبت شده است.
در بیانیه وزارت دفاع طالبان در مورد سقوط هلیکوپتر آمده است: «بعدازظهر شنبه، یک چرخبال نوع بلک هاوک، که جهت آموزش به پرواز درآمده بود، در اثر عارضه فنی، در داخل دانشگاه دفاع ملی سقوط نمود.» هویت کشته‌شدگان و زخمی‌های این حادثه هنوز اعلام نشده است.
یاماها نسخه ارتقا یافته هلیکوپتر بدون سرنشین خود را معرفی کرده که نیروی رانش و ظرفیت حمل بار بیشتری دارد.
شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، روز شنبه به افراد آسیب دیده در استان سیل زده ایالت سند کمک‌های امدادی تحویل داد. در ویدئوی منتشر شده شهباز شریف سوار یک هلیکوپتر دیده می‌شود که بسته‌های امدادی را به پایین پرتاب می‌کند. سیل‌های ناگهانی ناشی از باران‌های موسمی شدید در بسیاری از مناطق پاکستان باعث کشته شدن نزدیک به ۱۰۰۰ نفر و زخمی شدن هزاران نفر و آواره شدن هزاران نفر از اواسط ژوئن شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ