عربستان سعودی بالاترین رشد اقتصادی سه ماهه اول را در یک دهه با رقم ۹.۹ درصد ثبت کرد و فعالیت نفت در این کشور به دلیل افزایش قیمت‌ها ۲۰.۳ درصد افزایش یافته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عربستان در شرایطی در هفته گذشته با صرف هزینه هنگفت توانسته نیمار، یکی دیگر از برترین‌های فوتبال دنیا را به خدمت بگیرد که مدیران ایرانی هم پیش‌تر یک برزیلی را وارد لیگ و باشگاه مطرح پرسپولیس کردند؛ تفاوتش این بود که نیمار، کاپیتان تیم ملی برزیل است و برزیلی مذکورِ پرسپولیس فقط یک پرنده‌فروش بود که به‌جای مهاجم گل‌زن به این تیم انداخته شد.
وزیر امور خارجه گفت: تأکید مقامات عربستان این بود که عربستان نگاه متفاوت از گذشته دارد و آن‌ها آمادگی دارند در یک صفحه جدید روابط دو کشور رقم بخورد.
وزیر امور خارجه عربستان گفت: عربستان مصمم است که رابطه با جمهوری اسلامی ایران توسعه یابد.
آژانس گردشگری دولتی سعودی "Visit Saudi" رسما اسپانسر جهانی جدید لالیگا شد.
عربستان سعودی یک شهروند آمریکایی را که به قتل پدر مصری خود محکوم شده بود، اعدام کرد.
اگر سرخیو راموس به لیگ عربستان نرود، او به پیشنهاد گالاتاسرای پاسخ مثبت خواهد داد.
عربستان سعودی امروز شنبه از تعیین سفیر جدید خود در فلسطین خبر داد که البته به صورت غیر مقیم و فوق العاده در اراضی اردن حضور خواهد داشت.
صادرات نفت عربستان به چین بالاتر می‌رود
امروز شنبه در شهر جده عربستان نشستی در ارتباط با بحران اوکراین در سطح مشاوران امنیت ملی برخی کشورها برگزار می‌شود.
پیش از این درخواست مالی ۲۰ میلیون یورویی پورتو باعث شد آث میلان از خرید طارمی منصرف شود. مارسی، منچستریونایتد، اینترمیلان، الهلال عربستان و آرسنال از دیگر مشتریان طارمی بودند که معامله سر نگرفت و حالا تاتنهام آخرین فرصت مهاجم بوشهری برای بازی در سطح بالاتر است.
مهدی تاج معتقد است توسعه در فوتبال خریدنی نیست و آوردن رونالدو به ایران کمکی در جهت این توسعه نخواهد کرد.
«یونس شاهمرادی» قاری ایرانی قرآن کریم موفق شد تا بالاتر از «عبدالعزیز الفقیه» رقیب عربستانی خود، عنوان نخست دومین دوره رقابت‌های استعدادیابی قرآنی «عطرالکلام» عربستان را از آن خود سازد.
مسی پیشنهاد نجومی الهلال عربستان را که بالاترین در تاریخ فوتبال جهان است رد کرد.
مدافع چپ تیم فوتبال فولاد خوزستان از عملکرد مجموع بازیکنان تیم در دو دیدار برابر نمایندگان عربستان تمجید کرد.
کاردار پیشین ایران در عربستان گفت: ایران هیچگاه مخالف مذاکرات با عربستان سعودی و هیچ یک از کشورهای حوزه خلیج فارس نیست و حتی برای گفتگو در سطوح بالاتر با عربستان آمادگی دارد.
باشگاه‌های عربستانی قصد دارند به صورت جدی برای جذب لیونل مسی، ستاره آرژانتینی، اقدام کنند.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هر باشگاهی براساس استانداردهای پنجگانه صلاحیت حضور در جام باشگاه ها را نداشته باشد طبق قانون نباید مجوزی برای آن صادر شود.
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هر باشگاهی براساس استانداردهای پنجگانه صلاحیت حضور در جام باشگاه ها را نداشته باشد طبق قانون نباید مجوزی برای آن صادر شود.
رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید ایران علی‌رغم کمبود امکانات، از لحاظ فوتبالی نسبت به کشورهای منطقه برتر است.
گزارشی جدید مدعی شده که عربستان سعودی توانسته است به بالاترین ادمین‌های ویکی‌پدیا دسترسی پیدا کند تا روی اطلاعات منتشرشده درباره این کشور کنترل داشته باشد و البته دو ادمین آن را زندانی کرده است. در این میان ویکی‌مدیا هرگونه نفوذی را رد می‌کند. اما ماجرا از چه قرار است؟
به همین میزان بسنده می‌کنیم که در ۲۰۲۱ ترکیه رشد اقتصادی ۱۱ درصدی را تجربه کرد و رشد اقتصادی سال جاری میلادی عربستان نیز ۷.۵ درصد بوده است. در این میان، طبق اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در دو سال گذشته رشد اقتصادی کشورمان به ترتیب در هر سال فقط ۴.۱ و ۴.۴ درصد بوده است. همچنین در سال ۲۰۱۹ (سال پایانی نمودار) ارزش پول ملی ایران، بسیار بالاتر از امروز بود و هر دلار آمریکا در کانال ۱۲ هزار تومان ایران معامله می‌شد، ولی هم اکنون، با سقوط رعب انگیز و سه برابری ارزش ریال، هر دلار به بالای ۳۸ هزار تومان رسیده است.
نرخ تورم طی ماه گذشته در عربستان سعودی به بالاترین میزان از ژوئن ۲۰۲۱ رسیده است.
بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اداره کل آمار عربستان، نرخ تورم سالانه عربستان سعودی در ماه آگوست به بالاترین میزان در ۱۴ ماه گذشته رسید و سه درصد افزایش یافت، در حالی که در ماه جولای ۲.۷ درصد بود.
عربستان سعودی پس از انتشار گزارش رشد اقتصادی ۹.۹ درصدی در سه ماهه نخست امسال برآورد کرده بود که این نرخ در سه ماهه دوم به ۱۱.۸ درصد افزایش خواهد یافت.
اداره کل آمار عربستان در گزارشی اعلام کرد که شاخص تورم در ماه ژوئیه گذشته به بالاترین سطح در ۱۳ ماه گذشته رسیده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ