مطالعات و پژوهش‌ها با موضوع مشکلات مجموعه شهری تهران نشان می‌دهد آلودگی هوا، ترافیک، بافت فرسوده، حاشیه‌نشینی، ناامنی و تکدی‌گری و کودکان کار، تهدید محیطی، عدم تطابق نیاز‌ها و زیرساخت‌های شهری، مشکلات مدیریتی و بی‌هویتی و همچنین بی‌نظمی شهری اجتماعی ۱۰ آسیب جدی است که به شهر تهران به دلیل تمرکز جمعیتی بر آن وارد شده است. البته در این مطالعات سرمنشأ اصلی این مشکلات رشد نامتوازن جمعیت مناطق شهری رسمی (شهر‌های اطراف پایتخت) و غیررسمی (سکونت‌گاه‌های خودرو) واقع در حریم شناخته شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا بر روی عدد ۱۳۰ هوای شهر تهران برای گروه های حساس ناسالم است.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تیم‌های پلیس راهور در تمامی تقاطع‌ها و معابر و میادین شهر تهران به منظور کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها به دلیل خلوتی معابر حضور دارند.
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تیم‌های پلیس راهور در تمامی تقاطع‌ها و معابر و میادین شهر تهران به منظور کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها به دلیل خلوتی معابر حضور دارند.
محمد آقامیری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرارداد ۱۰۰ دستگاه متروباس بسته شده و این دستگاه حمل و نقل عمومی وارداتی است البته ما این متروباس‌ها را به شرط انتقال فناوری به داخل کشور خریداری کردیم.
آبشار مد نظر ما آبشار شکرآب است، یکی از آبشار‌های منطقه شمیرانات در بخش رودبار قصران که در نزدیکی روستای آهار قرار دارد. روستای آهار یکی از جاذبه‌های گردشگری استان تهران است که در فاصله‌ی ۵۳ کیلومتری شهر تهران قرار دارد.
احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن انتقاد از افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل عمومی و ساخت‌وساز در پایتخت گفت: شهرداری دو ماه است لایحه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی مدیریت شهری در کاهش تورم و افزایش تولید را ارائه نکرده است.
چمران گفت: خوشبختانه آقای شربیانی در صحن شورا حاضر شدند و شایعاتی که در خصوص ایشان در فضای مجازی منتشر شده بود نشان داد که دروغ است. متاسفانه زمانی که جمعی در حال کار کردن هستند هجمه‌ها به سمت آن‌ها روانه می‌شود؛ لذا امیدوارم که در کار خودشان موفق باشند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ وضعیت ترافیکی معابر اصلی و بزرگراهی پایتخت در صبح روز پنج شنبه یکم تیر ماه ۱۴۰۲ را تشریح کرد.
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ضمن اعتراض به وضعیت قطعی آب برخی محلات پایتخت در ۱۰ روز گذشته، نسبت به سکوت اعضای شورا در این خصوص انتقاد کرد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برخی رانندگان با خلوتی معابر اقدام به سرعت‌های غیر مجاز می‌کنند و با جان خود و دیگر رانندگان و شهروندان آسیب می‌رسانند.
مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران گفت:شهر دوستدار اوتیسم نیاز به حمایت شورا دارد و حداقل در چهار پهنه می توان یک خانه را برای خانواده های اوتیسم ایجاد کرد.
نجفی بیان اینکه یک نهاد مشخص و رسمی در زمینه ساماندهی کودکان کار معرفی نشده است، گفت: با وجود تعداد متولیان متعدد، آمار کودکان کار در کشور و به ویژه در شهر تهران روز به روز در حال افزایش است.
عضو شورای شهر تهران گفت: نظارت بیشتر بر حوزه‌های مختلف شهری از جمله اقداماتی است که انجام می‌دهیم.
نادعلی تأکید کرد: این اشتباه است که بدون طرح در زمینه حجاب وارد شویم و حتما باید طرحی در این خصوص داشته باشیم؛ اینکه در چنین درگیری‌هایی در صحنه حاضر نشوند باعث سرشکستگی است و باید رسیدگی فوری در مترو انجام می‌شد، شرکت مترو گزارش خود را در این زمینه آماده و به شورا ارسال کند.
محمد آقامیری؛ عضو شورای شهر تهران گفت: نیرو‌های جهادی، ارتش و بسیج در کرونا پای کار بودند؛ چرا از این ظرفیت برای مقابله با بی‌حجابی استفاده نمی‌شود؟
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران گفت: یکی از اقدامات اساسی برای سال بعد، توجه ویژه به ناوگان حمل و نقل عمومی است.
شاخص کیفیت هوای شهر تهران با قرار گرفتن بر روی عدد ۸۷ در بازه قابل قبول قرار گرفته است.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران با اشاره به خلوتی معابر شهر تهران در صبح روز جاری گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع‌ها، معابر و میادین حضور دارند.
در پی آلودگی شدید هوای پایتخت، آموزش در همه مدارس شهر تهران در روزهای یکشنبه ۱۱ و دوشنبه ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می شود.
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران گفت: مدیریت شهری دوره ششم اولین پارلمان شهری است که طرحی را برای اهدای عضو به تصویب می‌رساند.
شهردار تهران با عنوان این مطلب که شهر تهران نیاز به کار دارد، گفت: بنیاد مستضعفان ظرفیت بالایی دارد و می‌توانیم بسته‌های بزرگی را با هم کار کنیم.
زاکانی، شهردار تهران گفت: هم‌اکنون سعی می‌کنیم معماری ایرانی در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو گنجانده شود، در آخرین ایستگاه مترو که افتتاح کردیم کاملا معماری ایرانی مشهود و بسیار چشم نواز است.
شورای شهر تهران ۱۰ روز تعطیل می‌شود
شاخص کل بورس چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در نهایت با کاهش ۱۴۳۴ بر روی کانال یک میلیون و ۵۲۱ هزار و ۴۳۲ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ را بخوانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ