زاکانی، شهردار تهران گفت: هم‌اکنون سعی می‌کنیم معماری ایرانی در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو گنجانده شود، در آخرین ایستگاه مترو که افتتاح کردیم کاملا معماری ایرانی مشهود و بسیار چشم نواز است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عکسی که در زیر ملاحظه می‌کنید، علاوه بر چشم‌اندازی وسیع از شهر تهران در دورۀ قاجار، معماری خاص خانه‌های این شهر در آن دوران را نیز به ما نشان می‌دهد.
تهران- معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از افزایش تراکم طرح نهضت ملی مسکن شهرهای اسلامشهر، رباط کریم، نصیر شهر و پاکدشت از سه به پنج طبقه خبر داد.
تهران- معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از افزایش تراکم نهضت ملی مسکن شهرهای اسلامشهر، رباط کریم، نصیر شهر و پاکدشت از سه به پنج طبقه خبر داد
عضو شورای شهر تهران گفت: آقای میرسیلم به عنوان نماینده مجلس دغدغه های خود را مطرح کرده و از کمیسیون شهرسازی و معماری می خواهم موارد را بررسی کند.
ویلای نبش خیابان هشتم بخارست در حال تخریب است. دیرزمانی این گونه بنا‌ها هویت معماری مدرن تهران بودند و امروز با از دست دادن و عدم مستندنگاری علمی آنها، شاید تنها افسوس و دلسردی برای شهروندان شهر باقی می‌ماند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، دستورالعمل استقبال از بهار ۱۴۰۲ را با محوریت ایمنی شهر و شهروندان و بهبود سیما و منظر شهری در ایام منتهی به پایان سال و تعطیلات نوروزی ابلاغ کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: به استناد مصوبه طرح جامع مدیریت پسماند و در راستای برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران، سازمان مدیریت پسماند با همکاری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران و اداره کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی نسبت به تدوین دستورالعمل احداث اتاقک پسماند به منظور استقرار مخازن ذخیره‌سازی پسماند در مجتمع‌های مسکونی بالای ۵۰ واحد در سطح شهر تهران اقدام کردند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از کاهش تعداد گودهای رها شده در شهر تهران طی ۱۵ ماه گذشته خبر داد و گفت: ۵۸ گود رهاشده از شهریور ماه ۱۴۰۰ تا دی ماه ۱۴۰۱ ایمن سازی شد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از کاهش تعداد گودهای رها شده در شهر تهران طی ۱۵ ماه گذشته خبر داد و گفت: ۵۸ گود رهاشده از شهریور ماه ۱۴۰۰ تا دی ماه ۱۴۰۱ ایمن سازی شد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از کاهش تعداد گودهای رها شده در شهر تهران طی ۱۵ ماه گذشته خبر داد.
مفاد اقدامات تعریف شده در دستورالعمل قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران در چهارچوب موضوعات تخریب و گود برداری در دومین جلسه کمیته ایمنی شهرسازی و معماری مورد بررسی قرار گرفت.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: شناخت رفتار زلزله به ایمن سازی شهر و ساختمان‌ها کمک می‌کند.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران به تشریح مشوق‌های ساخت و ساز در بافت فرسوده و تعداد پروانه ساخت پرداخت.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: لایحه پاکت حجمی منجر به بهبود کیفیت فضای زندگی اعم از فضای بیرونی و درونی تأثیر گذار است و منجر به زیبایی و بهبود وضعیت چهره شهر می‌شود.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از بازنگری طرح تفصیلی شهر تهران با رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی خبر داد.
سخنگوی شورای شهر تهران از اجرای برنامه ویژه جام جهانی در میدان امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: طرح معماری مجموعه معراج شهدا انجام خواهد شد.
مهدی عباسی، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت ساخت‌وساز غیرمجاز در منطقه ١٩ شهرداری تهران می‌گوید: «اولین اقدام آگاه‌سازی جامعه نسبت به زمین‌خواران و افرادی است که زمین‌ها را تصرف می‌کنند و ساخت‌وساز غیرمجاز انجام می‌دهند. ساخت‌وساز‌هایی که ناایمن هستند و به مردم با کلاهبرداری فروخته می‌شوند و مردم را دچار مشکل حقوقی می‌کنند.»
نازی‌آباد را باید عروس محله‌های جنوب شهر نامید؛ محله‌ای که در برهوت معماری در تهران کاملاً بر اساس اصول شهرسازی ساخته شده و همچنان پس از گذشت نزدیک به ۶۰ سال از تولد آن همچنان هویت خود را حفظ کرده است؛ هویتی که خود حاصل امتزاج سنت و مدرنیته است؛ چنان‌که از یک سو ارزش‌های اصیل ایرانی ـ اسلامی در آن به چشم می‌آید و از سویی دیگر، همین ارزش‌ها در چارچوبی‌ امروزی متجلی شده‌اند.
با اعلام رسمی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، تعداد ۱۳۱ پلاک ثبتی واقع در شهرک مسلمین، از طرح کمربند فضای سبز خارج و مجوز ساخت و ساز در آنها پس از چهار دهه وقفه صادر شد.
با اعلام رسمی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، تعداد ۱۳۱ پلاک ثبتی واقع در شهرک مسلمین، از طرح کمر بند فضای سبز خارج و مجوز ساخت و ساز در آن‌ها پس از چهار دهه وقفه صادر شد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: کاهش ریسک از وضع موجود شهر با تمرکز بر پیشگیری از وقوع حوادث و بحران‌ها و ایمن‌سازی ساختمان‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهری تهران است.
سرپرست اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به مصوبه "توسعه ساختمان سبز و معماری پایدار در شهر تهران" از آغاز مدیریت سبز در ساختمان های شهرداری تهران خبر داد.
مهدی عباسی رییس کمیسیون معماری وشهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مشکلات دفاتر خدمات الکترونیک شهر گفته بود: نبود شفافیت در فرایندها، وجود فرایند‌های موازی، وجود بروکراسی اداری زمانبر، اشکالات حقوقی، اعمال سلیقه در سطح مناطق و عدم تحول طی سال‌های گذشته از جمله مشکلات این دفاتر است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: همزمان با اجرای پروژه های پایلوت مناسب سازی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در سال ۱۴۰۱، مناسب سازی معابر منتهی به منازل معلولین و جانبازان آغاز شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ