در سایر پرونده‌ها برای تعیین علت فوت تنها یک پزشک نظر تخصصی می‌دهد، اما در این مورد خاص به دلیل دستور مقام قضایی کمیسیونی با ۱۹ پزشک در تخصص‌های مختلف (مغز و اعصاب، قلب و عروق، فوق تخصص غدد و ...) تشکیل شد که تنها ۵ نفر آن‌ها شاغل در سازمان ما بودند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
۴ آبان امسال، حدود ۲ هزار پزشک در حمایت از دکتر مهران فریدونی؛ پزشک بازداشت‌شده حاضر در تجمع پزشکان شهر شیراز که نسبت به گزارش پزشکی قانونی درباره علت جانباختن مهسا امینی (دختر ۲۲ ساله سقزی که روز ۲۵ شهریور امسال، بعد از دستگیری توسط گشت ارشاد در شهر تهران و انتقال به بازداشتگاه وزرا دچار مرگ مغزی شد) تشکیک کرده و علت واقعی فوت مهسا را متفاوت از گزارش رسمی این نهاد قضایی دانسته بود و همچنین در اعتراض به مخدوش شدن امنیت جانی مصدومان اعتراضات اخیر در فضای مراکز درمانی، استفاده غیرمجاز و غیر درمانی از آمبولانس‌ها در اعتراضات اخیر، مجبور کردن برخی پزشکان درمانگر در مراکز درمانی برای افشای اسرار بیماران و همچنین برهم خوردن امنیت و آرامش فضای مراکز درمانی با ورود لباس شخصی‌هایی که به دنبال مجروحان اعتراضات بودند، مقابل ساختمان سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ رفتند.
دادستان شهریار با اشاره به ادعاهای مطرح شده درباره فوت خانم نسرین قادری گفت: پزشکی قانونی علت اولیه فوت نسرین قادری را مسمومیت گزارش کرده است.
مدیرکل پزشکی قانونی تهران گفت: جمع بندی علت فوت مرحومه مهسا امینی به تایید یک کمیسیون ۱۹ نفره از پزشکان رسیده است.
سازمان پزشکی قانونی امروز بیانیه‌ای درباره علت فوت مهسا امینی منتشر کرد که در بخشی از آن آمده است: با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی، بررسی سی تی اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی، آزمایشات آسیب شناسی، فوت مرحومه مهسا امینی ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است. پس از این بیانیه؛ صدا و سیما نیز فیلم جدیدی از حضور مهسا امینی در مقر پلیس گشت ارشاد منتشر کرد. پیش از این دو فیلم در روزهای پس از فوت مهسای ۲۲ ساله؛ از حضور او در ورزا و لحظات احیا از سوی پلیس منتشر شده بود.
ییانیه سازمان پزشکی قانونی در خصوص علت فوت مرحومه مهسا امینی منتشر شد.
با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی، بررسی سی. تی اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی، آزمایشات آسیب شناسی، فوت نامبرده ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.
با استناد به مدارک پزشکی بیمارستانی، بررسی سی تی اسکن مغز و ریه، نتایج معاینه ظاهری جسد و کالبدگشایی، آزمایشات آسیب شناسی، فوت مرحومه مهسا امینی ناشی از اصابت ضربه به سر و اعضا و عناصر حیاتی بدن نبوده است.
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: هنوز در حال بررسی علت فوت مهسا امینی هستیم.
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: هنوز در حال بررسی علت فوت مهسا امینی هستیم.
محمدحسن آصفری، درباره آخرین وضعیت پیگیری ابعاد فوت مهسا امینی در کمیته حقیقت یاب مجلس، بیان کرد: ما منتظر اعلام گزارش نهایی و رسمی پزشکی قانونی هستیم. آنچه که پزشکی قانونی به ما اعلام کرد ظرف دو الی سه هفته آینده گزارش نهایی را به مجلس ارائه خواهد کرد.
محمدحسن آصفری، درباره آخرین وضعیت پیگیری ابعاد فوت مهسا امینی در کمیته حقیقت یاب مجلس، بیان کرد: ما منتظر اعلام گزارش نهایی و رسمی پزشکی قانونی هستیم. آنچه که پزشکی قانونی به ما اعلام کرد ظرف دو الی سه هفته آینده گزارش نهایی را به مجلس ارائه خواهد کرد.
نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: پزشکی قانونی هنوز نظر رسمی و نهایی خود را در رابطه با اینکه مهسا امینی بر اثر ضرب و شتم فوت کرده یا بر اثر استرس این اتفاق برایش رخ داده است را به مجلس ارائه نکرده است.
پزشکی قانونی: در رسیدگی به این پرونده بررسی دقیق و کاملی در معاینه و کالبدگشایی صورت گرفت و تمامی معیارها و شاخص‌های تعیین علت فوت، معاینه ظاهری و اعضای داخلی بدن انجام و نمونه های لازم از بافت ها و اعضای داخلی بدن برداشته و به آزمایشگاه های تخصصی ارسال شد
مدیرکل پزشکی قانونی تهران گفت: درباره کوتاه‌ترین زمان اعلام علت مرگ مرحومه مهسا امینی، گفت: با توجه به اینکه آزمایش‌های انجام شده بخشی آسیب شناسی است، حدود دو الی سه هفته فرایند آزمایش‌ها انجام می‌شود و پس از این مدت علت فوت به مقام قضایی اعلام می‌شود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اعلام اینکه کمیسیون ویژه ای علت فوت مهسا امینی را بررسی کرده است، گفت: نتیجه بررسی ها و علت فوت به مقام قضائی ارسال می شود.
مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: تیم پزشکی قانونی با بررسی دقیق و کامل با اعمال دقت مضاعف در معاینه و کالبد گشایی و بررسی تمامی معیار‌ها و شاخص‌های تعیین علت فوت به لحاظ ظاهری و اعضای داخلی اقدام کردند.
مهسا امینی که با وضعیت کما در بیمارستان بستری بود، درگذشت؛ این خبری است که ابتدا به نقل از منابع آگاه در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد و بعد از مدتی با اعلام خبر تحویل پیکر وی به پزشکی قانونی، مهر تایید خورد. آن گونه که پزشکی قانونی اعلام کرده، پیکر این فرد برای انجام آزمایشات پزشکی و کالبدشکافی تحویل این نهاد شده و پس از انجام آزمایش های لازم و کالبد گشایی، نتیجه آن به مراجع قضایی اعلام خواهد کرد.
مهدی فروزش، مدیرکل پزشکی قانونی تهران گفت: جزئیات پرونده بیمارستانی و سوابق پزشکی مهسا امینی به مقامات قضایی ارسال خواهد شد.
رئیس کل دادگستری تهران پس از صدور دستور بررسی پرونده علت فوت مهسا امینی در هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی از نماینده وزیر کشور و کارگروه مربوطه در پزشکی قانونی خواست در اسرع وقت گزارش‌ها و جمع‌بندی‌های خود را به قوه قضاییه ارسال کنند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با اعلام اینکه کمیسیون ویژه ای علت فوت مهسا امینی را بررسی کرده است گفت: نتیجه بررسی ها و علت فوت به مقام قضائی ارسال می شود.
مهسا امینی که با وضعیت کما در بیمارستان بستری بود، درگذشت؛ این خبری است که ابتدا به نقل از منابع آگاه در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد و بعد از مدتی با اعلام خبر تحویل پیکر وی به پزشکی قانونی، مهر تایید خورد. آن گونه که پزشکی قانونی اعلام کرده، پیکر این فرد برای انجام آزمایشات پزشکی و کالبدشکافی تحویل این نهاد شده و پس از انجام آزمایشات لازم و کالبد گشایی، نتیجه آن به مراجع قضایی اعلام خواهد کرد.
وزیر کشور: به وزارت بهداشت و پزشکی قانونی دستور داده شد علت فوت را پیگیری کنند.
وزیر کشور: به وزارت بهداشت و پزشکی قانونی دستور داده شد علت فوت را پیگیری کنند.
وزیر کشور: به وزارت بهداشت و پزشکی قانونی دستور داده شد علت فوت را پیگیری کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ