رئیس مرکز ارزشیابی و سنجش کیفیت آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه ۸۶۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور اظهار کرد: از این به بعد دو نوبت در سال کنکور برگزار می‌شود. سابقه تحصیلی۴۰ درصد قطعی است و برای سال بعد نیز امکانات هماهنگی برای تسری به پایه‌های دهم و یازدهم داریم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام ۳-۳-۶ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۰ درصد با تأثیر قطعی تعیین شده است.
قهرمان سابق دوومیدانی ایران که انتخابش به عنوان وزیر موجی از امیدواری را بین اهالی ورزش ایجاد کرده بود، با عملکردی ضعیف امیدها را به یاس تبدیل کرد و در بدترین زمان ممکن رفتنش را علنی کرد.
خوان ریکلمه، ستاره سابق تیم ملی آرژانتین و بارسلونا، تحت تاثیر حضور لیونل مسی در بازی بزرگداشتش قرار گرفت.
هافبک سابق استقلال با بیان اینکه مهاجمان استقلال در هفته‌های اخیر عملکرد فوق العاده ای داشتند گفت: آنها نباید فرصت‌های به دست آمده در دربی را از دست بدهند.
دکتر مهتاب ربانی، متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن با تاکید بر اینکه پیرگوشی لزوما به معنای از دست رفتن حس شنوایی در سنین بالا نیست بلکه کاهش عملکرد گوش ما از سنین بالای ٥٠سال شروع می شود، می گوید: سن شروع پیرگوشی تحت تاثیر سابقه ژنتیک در برخی خانواده، زودتر و با شیب تند تری اتفاق می افتد. سابقه کار کردن در محیط های پر از سر و صداهای صنعتی و حتی شرکت زیاد در کنسرت های پر سرو صدا می تواند سن پیرگوشی را در جوانان به زیر پنجاه سال کاهش دهد. ناگفته نماند که رژیم غذایی ناسالم بخصوص مصرف زیاد نمک می تواند اثرات منفی بر حس شنوایی داشته باشد./ خبرآنلاین
سلطان اللحيانی، کاپیتان سابق الوحده، معتقد است رومارینیو و تالیسکا بازیکنان تاثیرگذارتری نسبت به کریستیانو رونالدو هستند.
عملکرد علیرضا بیرانوند و محسن فروزان سنگربانان گل‌گهر و پرسپولیس تاثیر بسیار زیادی در نتیجه بازی دو تیم خواهد داشت. به ویژه اگر کار به ضربات پنالتی بکشد.
سلطانیان درباره نحوه ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات توضیح داد: تمام افرادی که دیپلم خودشان را قبل از سال ۱۳۸۴ دریافت کرده و فارغ‌التحصیل بوده یا افرادی که در گذشته و یا اکنون در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به دلیل اینکه امتحانات نهایی نداشتند، تحصیل و یا کسانی که در دوره پیش دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده و زمان فراغت از تحصیل آن‌ها قبل از سال ۱۳۹۱ است، فاقد سوابق تحصیلی هستند.
یک مطالعه منتشر شده در نشریه «شیمی غذا و کشاورزی» توسط جامعه شیمی آمریکا (ACS) کشف کرده است که دو قارچ‌کُش (fungicides) مورد استفاده گسترده برای پرورش توت فرنگی می‌توانند بر مکانیزم‌های سلولی تاثیر بگذارند و در نتیجه موجب کاهش طعم و مزه و ارزش غذایی توت فرنگی بشوند.
گوگل تمام مراحلی که در آن جستجو کرده‌اید، در یک رکورد ویژه نگه می‌دارد که شامل تمام جستجو‌های شما از زمان اولین ورود به این مرورگر می‌شود، این موضوع ساده‌ای نیست؛ زیرا از یک سو بر سبکی رایانه و از سوی دیگر بر امنیت داده‌های شما تاثیر می‌گذارد.
یک دیپلمات سابق گفت: تبلیغات علیه ایران جو روانی ایجاد کرده است و مردم را به سمت خرید ارز سوق داده است.
تاثیر مستقیم اشتباهات فردی دروازه‌بان و خط دفاعی نساجی مازندران در شکست سنگین این تیم برابر پرسپولیس نشان داد تیم مازندرانی باید برای دروازه تیمش تدبیر جدیدی کند.
مدیر کل فرودگاه های استان فارس گفت: پرواز شرکت هواپیمایی سپهران از شیراز به تهران به دلیل حضور سه مسافر دارای سابقه بیماری اعصاب و روان که قصد اخلال در پرواز را داشتند با تاخیر انجام شد.
آندرس دی الساندرو، هافبک سابق آرژانتین، تحت تاثیر سرودی که هواداران این تیم در قطر سر می‌دهند قرار گرفت.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آلمانی‌ها به دلیل اقدامات منفی حقوق بشری در دنیا رکوردهای منفی و سوابق زیادی دارند و صدور قطعنامه علیه ایران با سوابق آنان مطابقت ندارد.
با نظر اکثر اعضای هیات عمومی دیوان عالی، اعطای عفو یا تخفیف مجازات از سوی رهبری در محاسبه سابقه محکومیت قطعی موضوع بند پ ماده ۴۵ قانون مبارزه با مواد مخدر ملاک صدور حکم دانسته شد.
وزیر سابق امور خارجه ترکیه با اشاره به تاثیر سیاست خارجی آنکارا در انتخابات ۲۰۲۳ گفت: رویکرد حزب عدالت و توسعه بعد از بهار عربی دستخوش تغییرات بسیاری شد.
بر اساس طرحی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیرماه امسال تصویب کرد، سوابق تحصیلی با شرایط جدیدی در کنکور تأثیر خواهد داشت. بر این مبنا؛ سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ فقط پایه دوازدهم به میزان ۴۰ درصد با تأثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ - ۱۴۰۵ فقط پایه‌های یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تأثیر قطعی و برای سال تحصیلی ۱۴۰۵ - ۱۴۰۶ و بعد از آن پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تأثیر قطعی خواهد بود.
بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیان این که می‌توان امیدوار بود این تیم از مرحله مقدماتی جام‌جهانی صعود کند گفت: کی‌روش از زمان بازگشتش به تیم ملی تاثیرات مثبتی ایجاد کرده است.
روزنامه واشنگتن پست نوشت: توقف کامل صادرات نفت روسیه منجر به افزایش قیمت بنزین در ایالات متحده به سطوحی بی سابقه خواهد شد.
بازیکنان فصل گذشته پرسپولیس تاثیر مستقیم در گلزنی بازیکنان استقلال تهران در بازی امروز با نساجی داشتند.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در مورد تاثیر سابقه تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ گفت: سوابق تحصیلی؛ یعنی دروسی که آزمون آن‌ها به صورت کتبی و نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود، در آزمون سال ۱۴۰۲ تاثیر ۴٠ درصدی قطعی خواهد داشت. امکان ترمیم نمره هم برای داوطلبانی که قبلا دوره متوسطه خود را به پایان رسانده‌اند، وجود دارد که این موضوع باید از آموزش و پرورش پیگیری شود.
دومین اقتصاد بزرگ جهان تحت تاثیر گرمای بی سابقه، سیل های ناگهانی و خشکسالی قرار گرفته است ،پدیده هایی که دانشمندان می گویند به دلیل تغییرات آب و هوایی در حال افزایش و شدت گرفتن است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ