سرفه‌های خشک می‌توانند ناراحت کننده باشند. خوشبختانه راه‌حل‌های مختلفی برای درمان وجود دارد. اگر می‌خواهید از مراجعه به مطب پزشک در این روز‌ها صرف‌نظر کنید و سرفه خشک خود را در خانه درمان کنید، راه‌حل‌های زیر را در نظر بگیرید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
براساس اعلام وزارت بهداشت در ایران شیوع هپاتیت C در جمعیت عمومی کمتر از 0.3 درصد (کمتر از 200 هزار نفرمبتلا) است و بیشترین میزان شیوع این بیماری در معتادان تزریقی دیده می‌شود.
در این مطلب به معرفی راهکارهای سنتی پیشگیری و کنترل زخم معده پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.
همه ما در طول روز در موقعیت‌های مختلف استرس‌زا قرار می‌گیریم و حجمی از احساسات منفی را تجربه می‌کنیم تا حدی که گاهی این احساسات منفی را باید برای کسی بازگو و خودمان را تخلیه کنیم.
کلینیک‌های سرکش که درمان‌های سلول‌های بنیادی را می‌فروشند در همه جا ظاهر می‌شوند. هزاران کلینیک از این دست در سراسر جهان وجود دارند و مدعی هستند که می‌توانند تمام بیماری‌ها از اوتیسم گرفته تا فلج مغزی را درمان کنند.
درمان موفقیت‌آمیز عفونت پوست با کمک آرایه‌ای از میکروسوزن تزریق‌کننده نانوذرات ضد باکتری انجام شد.
جانگ هیون سو، بازیکن الهلال، از رییس این باشگاه تشکر کرد که تمام هزینه‌های درمان سرطان او را پرداخته است.
علائم متداول سرفه خشک، عبارتند از؛ تهوع، خس خس، استفراغ، تورم غدد لنفاوی، صدای خشن، سردرد، گلو درد و درد)، گرفتگی بینی. علائم کمتری نیز وجود دارد، مانند خستگی، درد مفاصل، تنفس بدبو، از دست دادن اشتها، خونریزی لثه، کاهش ناخواسته وزن و اسهال؛ به طور معمول، ۷تا ۱۰ روز طول می‌کشد تا از شر سرفه خشک خلاص شوید.
درمان‌های خانگی زیادی وجود دارد که ممکن است به روند کاهش وزن شما کمک کند، از نوشیدنی‌های سرکه سیب گرفته تا پاکسازی با آب.
«ابراهیم بن عباس» می گوید هیچ‌گاه ندیدم که امام رضا علیه السلام در سخن بر کسی جفا ورزد، و نیز ندیدم که سخن کسی را پیش از تمام شدن قطع کند، هرگز نیازمندی را که می توانست نیازش را بر آورده سازد رد نمی کرد، هرگز ندیدم به کسی از خدمتکاران و غلامانشان بدگویی کند. چون سفره غذا به میان می آمد همه افراد خانه حتی دربان و مهتر را نیز بر سفره خویش می نشاند و آنان همراه با امام غذا می خوردند.
اضافه کردن یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب به یک لیوان آب و نوشیدن آن، اسید استیک را تأمین می‌کند. اسید استیک قادر است سنگ‌های کلیه را نرم، تجزیه و حل کند و به آسان‌تر شدن فرایند دفع آن‌ها از طریق ادرار کمک کند.
درخت دارچین که بیشتر در هندوستان و چین می‌روید، جزو رده دولپه‌ای‌های جداگلبرگ می‌باشد و همیشه‌سبز است. گل‌های سفید مایل به زرد دارد، پوست آن را هم که قهوه‌ای‌رنگ است دارچین می‌گویند. از تمام قسمت‌های درخت دارچین بویی مطبوع استشمام می‌شود. دارچین بومی سری‌لانکا و جنوب هند است و پوست آن به عنوان ادویه استفاده می شود. در قرون وسطی از دارچین برای درمان سرفه، ورم مفاصل و گلودرد استفاده می‌شد. تحقیقات جدید نیز بر خواص و فایده‌ها پزشکی دارچین تأکید دارند. (ویکیپدیا)
درمان اورژانسی سرفه‌های مزمن، سینه پهلو و تب‌های عفونی که مریض حتی توان سرفه کردن را ندارد یک سیخ کباب لیمو است.
سرکه سیب طبیعی افزون‌بر داشتن آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی پس از تخمیر دارای اسید آمینه‌های بیولوژیک می‌شود و به همین دلیل از گذشته به عنوان یک چاشنی غذایی و همچنین ماده‌ای برای سلامتی و درمان مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
استفاده روزانه از عسل و آویشن در کودکان بالای یک سال در درمان سرفه‌های طولانی بسیار موثر است. همچنین نباید از تاثیر مصرف میوه‌های دارای ویتامین C و نیز سبزیجات تازه در بهبود سرفه کودکان غافل شد.
سمنو یکی از دسر‌های خوشمزه و سنتی است که از ترکیب آرد و جوانه گندم معمولا برای سفره هفت سین در عید نوروز تهیه می‌شود. سمنو دارای خواص بسیاری در طب سنتی است و برای درمان برخی بیماری‌ها مفید است.
داروی سرفه یا سرماخوردگی همیشه یک گزینه درمانی ایمن یا موثر در کودکان نیست. در اینجا جایگزین‌های کاملاً طبیعی برای امتحان کردن وجود دارد.
داروی سرفه آمبروکسل، معمولاً برای رقیق کردن و تجزیه خلط برای رفع احتقان استفاده می‌شود و خاصیت ضد التهابی دارد.
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس بیمارستان خصوصی ندارد اما با بیمارستان‌های خصوصی درجه یک تهران و شهرستان‌ها قرارداد ویژه‌ای دارد. اگر عدالتی وجود دارد باید سر همان سفره‌ای بنشینیم که از مردم می‌خواهیم سر همان سفره بنشینند.
سرما خوردگی معمولا با خستگی، احساس سرما، عطسه و سر درد آغاز می‌شود و با علائمی، چون سرفه، گلو درد، آبریزش بینی و تب ادامه می‌یابد و معمولا هفت تا ده روز بعد بر طرف می‌شود و برخی علائم ممکن است تا سه هفته به طول بینجامد.
سرفه بدون خلط یا با خلط، تب، کم‌اشتهایی، کاهش وزن، خستگی، تعریق شبانه، تنگی‌نفس و گرفتگی صدا، خلط خونی و درد ستون فقرات از علائم اصلی ابتلا به بیماری سل است. اغلب این علائم برای چندین ماه خفیف است بنابراین منجر به تأخیر در مراقبت و درمان بیماری و افزایش خطر گسترش عفونت به دیگران می‌شود.
عناب غنی از ویتامین C است. تحقیقات نشان داده است که قسمت گوشتی میوه عناب حاوی بیشترین میزان ویتامین C است و همین امر به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی کمک می‌کند.
عناب غنی از ویتامین C است. تحقیقات نشان داده است که قسمت گوشتی میوه عناب حاوی بیشترین میزان ویتامین C است و همین امر به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرماخوردگی کمک می‌کند.
سرکه سیب عفونت گوش را درمان می‌کند؟
برای استفاده از سرکه سیب در درمان عفونت گوش توصیه می‌شود که آن را با مقدار مساوی آب گرم مخلوط کنید. از قطره چکان تمیز یا سرنگ کودکان می‌توانید برای چکاندن سرکه در گوش استفاده کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ