درخت دارچین که بیشتر در هندوستان و چین می‌روید، جزو رده دولپه‌ای‌های جداگلبرگ می‌باشد و همیشه‌سبز است. گل‌های سفید مایل به زرد دارد، پوست آن را هم که قهوه‌ای‌رنگ است دارچین می‌گویند. از تمام قسمت‌های درخت دارچین بویی مطبوع استشمام می‌شود. دارچین بومی سری‌لانکا و جنوب هند است و پوست آن به عنوان ادویه استفاده می شود. در قرون وسطی از دارچین برای درمان سرفه، ورم مفاصل و گلودرد استفاده می‌شد. تحقیقات جدید نیز بر خواص و فایده‌ها پزشکی دارچین تأکید دارند. (ویکیپدیا)
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در افسانه‌های هندو، الهه‌های برهما و شیوا به ترتیب در شکل اژدها و فیل با هم مبارزه می‌کردند. اژدها فیل را گاز می‌گیرد و خون او را می‌نوشد. اما فیل در حال سقوط روی زمین اژدها را له می‌کند و خون آن‌ها با هم مخلوط و شیره قرمز درخت را تشکیل می‌دهد.
رسانه‌ها با انتشار تصاویری از قطع درخت ارزشمند به خاطر نقش زن روی آن در تهران خبر دادند.
در اینجا تصاویری از خاص‌ترین لحظات استتار حیوانات را ملاحظه می‌کنید. برای دیدن بعضی از حیواناتی که در این عکس‌ها هستند واقعا باید با دقت کامل به آن‌ها نگاه کنید. (تصویر نمایه حضور یک کرم ابریشم روی یک شاخۀ درخت را نشان می‌دهد، در حالیکه رنگ کرم کاملا با رنگ شاخه ادغام شده است).
سرو ابرکوه با قدمت دست‌کم ۴۰۰۰ سال در استان یزد ایران است. درخت سرو یکی از آثار ملی این کشور است و به احتمال زیاد در نوع خود قدیمی‌ترین نمونه‌ی زنده در سراسر آسیا است.
استتار کاربردی‌ترین مزیت تنوع طرح و رنگ در پروانه‌هاست. درخت، سنگ، برگ سبز یا خشکیده، خاک و هرچیز دیگری مثل اینها؛ پروانه‌ها بسته به شرایط زندگیشان، می‌توانند شبیه هر کدامشان باشند؛ آن‌قدر شبیه که حتی با دقت زیاد هم نشود تفکیکی بین این حشره و محیط اطرافش قائل شد؛ خصوصیتی که به‌ویژه نجات‌بخش پروانه‌های ماده از دست شکارچی آنهاست.
شاید باورش عجیب باشد اما عنوان «بزرگ‌ترین آینه طبیعی جهان» به درستی به دریاچه نمک بولیوی داده شده است.
خواص آووکادو سبب شده است تا این میوه راه ورود خود را به صنایع مختلف دارویی، آرایشی و بهداشتی یافته و نقش مهمی در بین مواد اولیه محصولات این حوزه ایفا نماید. این میوه که در بسیاری از مناطق دنیا نیز برداشت نشده و به عنوان یک میوه وارداتی شناخته می‌شود و خواص اعجاز انگیزی دارد.
پاریدولیا پدیده‌ای روانشناختی است که باعث می‌شود ما در اشیاء عادی و روزمره مثل یک کندۀ درخت، چیزی شبیه یک چهرۀ انسانی را ببینیم.
درخت اوکالیپتوس همانند یک پمپ هیدرولیک عمل می‌کند و ده‌ها متر به عمق زمین فرو می‌رود و ذرات طلا را بالا می‌کشد
چقدر از این وقت به درستی استفاده می‌شود؟ این تصاویر مربوط به زمان‌هایی از جلسات علنی مجلس است که دستور جلسه مشخصی مطرح بوده. قضاوتی نداریم؛ می‌شود تأمل کرد!
یکی از خائنانه‌ترین جنبه‌های درخت مانچینیل درخت مرگ، میوه فریبنده آن است. این میوه‌ها که شبیه سیب‌های سبز کوچک هستند، رهگذران ناآگاه را جذب می‌کنند، غافل از خطری که در درون وجود دارد. مصرف میوه مانچینیل می‌تواند منجر به درد طاقت فرسا، احساس سوزش، استفراغ و عوارض بالقوه تهدید کننده زندگی شود.
وقتی مرد درختی در سطح جهان معروف شد، پزشکان زیادی تمایل نشان دادند تا او را برای درمان به کشورشان ببرند. پزشکان آمریکایی جزو این گروه بودند که سعی داشتند تحقیقاتی وسیع روی مرد درختی انجام دهند. آنها به دولت اندونزی پیشنهاد دادند ددی را به آمریکا ببرند و رویش تحقیق کنند و راه درمانی برای این بیماری عجیب پیدا کنند اما در کمال تعجب، مسوولان کشور اندونزی با رفتن ددی مخالفت کردند.
در مشهد یک دستگاه سواری پراید با سه سرنشین به دلیل نامعلومی پس از انحراف از مسیر خود به شدت با یک اصله درخت برخورد کرد و در پی این اتفاق یک دختر و پسر جوان در دم جان باخته و یک پسر دیگر با مجروحیت شدید راهی بیمارستان شد.
وقتی درختی در جنگل می‌میرد، نور خورشید دوباره به آن نقطه از جنگل بازمی‌گردد. همان‌جایی که درخت تنومند نمی‌گذاشت نور بگیرد. با بازگشت دوباره نور، گیاهانی که مدت‌ها منتظر این لحظه بودند، برای کسب نور بیشتر با هم می‌جنگند. جنگی که هرگز چشم نمی‌تواند آن را ببینید و حالا دوربین‌های فوق پیشرفته به ما نشان می‌دهند.
جوز هندی ادویه‌ای محبوب و خوش عطر است که از درخت همیشه سبز جوز بویا به دست می‌آید. این ادویه در واقع از دانه سخت و عطرآگین این درخت گلدار تهیه می‌شود و به صورت آسیاب شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تصاویری از لحظه وحشتناک برخورد صاعقه به یک درخت در فلوریدا را مشاهده میکنید.
فلفل سیاه گیاه رونده گل دهنده‌ای از خانواده فلفل‌سیاهیان، که برای میوه آن کشت می‌شود، که معمولاً به صورت خشک به عنوان ادویه و چاشنی استفاده می‌شود.
تلاش کنید که همه ۲۵ اشتباه در تصویر را پیدا کنید. آنقدر‌ها هم که در نگاه اول به نظر می‌رسد آسان نیست، پس آماده شوید تا برای حل این معما شرلوک هلمز درونتان را بیدار کنید و راز را کشف کنید.
یک پرفسور هنرمند به اسم «سام ون آکن» از دانشگاه «سیراکیوز» که عاشق هنر هست و در گیاه‌شناسی هم به اندازه کافی تبحر داره موفق به پدید آوردن این درخت شگفت انگیز شده است. این درخت ۴۰ نوع میوه تولید می‌کنه و از تیر تا مهر میوه دارد.
برخی از بازدیدکنندگان این تصویر بر این باورند که قورباغه‌های درختی سبز مارها را می‌خورند و این اتفاق در نتیجه این کار رخ داده‌است اما ظاهر مار پس از خورده شدن شک برانگیز است که این اتفاق در نتیجه خورده شدنتوسط قورباغه رخ داده باشد.
محققان به کودکان ۱۲ تا ۴۸ ماهه تصاویر متحرک را نشان دادند و سپس از ردیابی چشم برای ارزیابی توجه آن‌ها استفاده کردند. برخی از کودکان نوپا که بیشتر به صحنه‌های بدون افراد توجه می‌کردند تا اینکه به کسی توجه کنند که عبارات با زبان بچگانه را که ممکن است مادر استفاده کند، بگوید، بعداً مبتلا به اوتیسم با دقت و درستی ۹۴ درصد تشخیص داده شدند.
پیتون درختی سبز بیشتر به خاطر رنگ آمیزی پوست بدنش شناخته شده است. رنگ سبز زنده در مار‌های بالغ به آن کمک می‌کند تا با زیستگاه جنگل‌های بارانی استوایی خود در گینه نو، اندونزی و شبه جزیره کیپ یورک استرالیا سازگار و ترکیب شوند.
هتل‌های درختی به این گونه هستند که چندتا اتاق کلبه مانند که روی درخت‌های یک جنگل هستند را به مشتری کرایه می‌دهند. یکی از این هتل‌ها در سوئد طرح یک معمار دانمارکی است که به عنوان عجیب‌ترین هتل روی کره زمین معرفی شده است.
طرح درخت مایع تحت عنوان پروژه «LIQUID3» نخستین بار در صربستان و توسط شهرداری استاری گراد اجرایی شد. طرحی که تمام هدفش تولید اکسیژن و تصفیه هوا است و یک راه حل کارآمد و نوآورانه برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و بهبود کیفیت هوا است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ