سرکه سیب طبیعی افزون‌بر داشتن آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی پس از تخمیر دارای اسید آمینه‌های بیولوژیک می‌شود و به همین دلیل از گذشته به عنوان یک چاشنی غذایی و همچنین ماده‌ای برای سلامتی و درمان مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
برای اینکه سرعت کاهش وزن خود را افزایش دهید بهتر است از میو‌هایی مانند سیب، انگور قرمز، بلوبری، موز و گریپ‌فروت و سبزیجاتی اعم از کرفس، کلم بروکلی، قارچ، اسفناج، سیب‌زمینی، سرکه سیب و حبوبات استفاده کنید. خوردن غذا‌هایی پروتئینی مثل آجیل و خشک‌بار، تخم‌مرغ، گوشت بدون چربی، ماهی، برنج قهوه‌ای، شکلات تلخ و چای سبز نیز اثرگذاری بالایی در کاهش وزن افراد دارند.
اگر مخلوط ما با اضافه کردن سرکه کف کند نشان می دهد که عسل طبیعی نیست در غیر این صورت می توان تا حدودی به طبیعی بودن آن پی برد.
ضماد خاکستر ریشه چوبک با سرکه برای درد مفاصل و سیاتیک و درد سرین استفاده می‌شود و چنانچه گرد ریشه این گیاه روی زخم پاشیده شود، منجر به بهبود آن خواهد شد.
سرکه سیب برای صاف کردن ناخن‌ها و نرم کردن کوتیکول آن مفید است و به رشد ناخن‌ها کمک می‌کند.
درمان‌های خانگی زیادی وجود دارد که ممکن است به روند کاهش وزن شما کمک کند، از نوشیدنی‌های سرکه سیب گرفته تا پاکسازی با آب.
ترشی هفت میوه شمالی یا ترشک هفت میوه از میوه‌های خشک به همراه رب انار تهیه می‌شود که یکی از میان وعده‌های بسیار خوشمزه و پر طرفدار است.
سرکه سیب می‌تواند به عنوان یک ماده اسیدی شوره سر را به خصوص در مواقعی که علت آن مشکلات قارچی است برطرف کند. برای استفاده از این ماده باید بعد از پایان شست‌وشوی موی خود با شامپو و نرم‌کننده، سرکه سیب را روی مو‌ها و پوست سر خود اسپری کنید.
اضافه کردن یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب به یک لیوان آب و نوشیدن آن، اسید استیک را تأمین می‌کند. اسید استیک قادر است سنگ‌های کلیه را نرم، تجزیه و حل کند و به آسان‌تر شدن فرایند دفع آن‌ها از طریق ادرار کمک کند.
سرکه بالزامیک یک انتخاب عالی برای کسانی است که به دنبال حفظ یا کاهش سطح کلسترول خود هستند. آنتی اکسیدان‌های موجود در سرکه بالزامیک سلول‌هایی را که برای بدن شما سمی هستند هدف قرار می‌دهند و سطح LDL (کلسترول ناسالم) شما را کم می‌کنند. با مصرف سرکه بالزامیک به بدن کمک می‌کنید تا از خود در برابر گرفتگی عروق محافظت کمک کند.
یکی از موارد تأثیرگذار برای کاهش وزن مصرف سرکه سیب است.
گلودرد استرپتوکوکی یک بیماری بسیار دردناک و البته همراه با تب است. طول دوره این بیماری اغلب بیشتر از یک هفته است و به تنهایی می‌تواند باعث عفونت گوش یا حتی تب روماتیسمی شود و ارگان‌های مهم بدن را هدف قرار دهد. یک راه طبیعی برای مقابله با گلودرد استرپتوکوکی، غرغره کردن سرکه سیب رقیق شده در یک لیوان آب گرم است. یک تا ۳ قاشق چای‌خوری سرکه در هر ۸ اونس آب و غرغره کردن آن در طول روز برای از بین بردن این گلودرد مفید است.
برای کاهش چربی شکم، سعی کنید کربوهیدرات‌ها را کاهش دهید و مصرف پروتئین و فیبر را افزایش دهید. غذا‌ها و موادی که به سوزاندن چربی شکم کمک می‌کنند عبارتند از میوه‌های قرمز، بلغور جو دوسر، پروتئین گیاهی، گوشت بدون چربی، سبزیجات برگ دار، ماهی چرب، سرکه سیب، رسوراترول، کولین و غیره.
با بالا رفتن سن علاوه بر بالا رفتن تجربه، علائم فیزیکی مثل چین و چروک پوست نیز نمایان می‌شود. آنتی‌اکسیدان موجود در سرکه سیب می‌تواند از پیری زودرس جلوگیری کند و حتی به کاهش سرعت پیری نیز کمک کند. توانایی سرکه سیب در حفظ تعادل بازی اسیدی در بدن نیز نقش مهمی در این خصوص ایفا می‌کند.
از سوی دیگر، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف مقادیر زیاد سرکه سیب تأثیر منفی دارد، با توجه به اینکه سرکه یک ماده بسیار اسیدی است که باعث تهوع، سوزش گلو و ورم معده می‌شود و همچنین باعث کاهش پتاسیم در بدن می‌شود؛ که به نوبه خود منجر به تداخل منفی با برخی دارو‌ها مانند انسولین و دیورتیک‌ها می‌شود.
بهترین زمان برای مصرف سرکه سیب باید با توجه به وزن و میزان بافت چربی در بدن باشد. همچنین مداومت در مصرف این ماده‌ی خوراکی باید بر همین اساس باشد. برای تاثیر بیشتر اگر آن را بعد از غذا مصرف کنید، به افزایش متابولیسم بدن و جذب مواد معدنی کمک می‌کند.
خوراکی‌هایی همچون سیب، سیر، سنجد، سماق، سمنو و سرکه در سفره هفت سین به نوعی نماد‌های خاصی از سلامتی هستند که مصرف منظم از هر کدام در رژیم غذایی می‌تواند در سلامتی بدن نقش موثری داشته باشد.
سرکه می‌تواند طیف وسیعی از عوامل بیماری‌زا از جمله E-Coli را از بین ببرد و به همین خاطر در مصارف مختلفی از تمیز کردن دندان‌های مصنوعی تا ضدعفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات نیز ارزشمند است.
استفاده از سرکه در ماشین لباس‌شویی باعث سفید شدن، روشن شدن، کاهش بو و نرم شدن لباس‌های بدون مواد شیمیایی می‌شود. سرکه نسبتا ارزان است و استفاده از آن در ماشین‌های لباس‌شویی استاندارد و با راندمان بالا، بی خطر است.
آیا تا به حال چیزی درباره فواید نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز شنیده اید؟ اگر این گونه نیست، باید بدانید که سرکه سیب محصولی فراتر از یک چاشنی سالاد محسوب می‌شود.
سرکه سیب در نتیجه یک فرآیند تخمیر طولانی مدت سیب به دست می‌آید. این فرآیند کند و طولانی به منظور حفظ ترکیبات زیست فعال مانند اسید استیک، اسید گالیک، کاتچین، اپیکاتچین، و اسید کافئیک صورت می‌گیرد. هدف از این فرآیند حصول اطمینان از حفظ ویژگی‌های آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی در سرکه است.
سرکه یک ماده غذایی سرشار از اسید‌ها و ترکیبات ضدقارچ است که pH پوست را تنظیم می‌کنند.
سرکه حاصل تخمیر میوه یا آب میوه‌ای است که حاوی ۵ تا ۱۰ درصد استیک اسید باشد. سرکه بیش از ۱۰۰۰۰ سال پیش به عنوان یک مایع ترش، جهت نگهداری مواد غذایی و ایجاد طعم در سس‌ها و اهداف دارویی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
سرکه سیب عفونت گوش را درمان می‌کند؟
برای استفاده از سرکه سیب در درمان عفونت گوش توصیه می‌شود که آن را با مقدار مساوی آب گرم مخلوط کنید. از قطره چکان تمیز یا سرنگ کودکان می‌توانید برای چکاندن سرکه در گوش استفاده کنید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ