گارد ساحلی ژاپن نیز تائید کرد که کره شمالی در بامداد پنجشنبه دو موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک استارت آپ فضایی ژاپن تصمیم دارد برای نخستین بار موشکی به مدار زمین بفرستد. شرکت «اینتراستلار تکنولوژیز»  تصمیم دارد موشک«زیرو» خود را نخستین بار در ۲۰۲۵ میلادی به فضا پرتاب کند.
کره جنوبی و ژاپن از پرتاب موشکی جدید کره شمالی خبر دادند.
به‌دنبال وعده کره شمالی برای پرتاب یک ماهواره نظامی دیگر، وزارت دفاع ژاپن فرمان ردیابی و انهدام هرنوع موشک بالستیک یا بقایای آن که تهدیدی برای خاک توکیو است را تا مدتی نامحدود تمدید کرد.
تلویزیون دولتی ژاپن از شکست پرتاب موشک ماهواره‌بر جاسوسی کره شمالی و سقوط آن در دریای زرد در غرب شبه‌جزیره کره خبر داد.
خبرگزاری دولتی ژاپن ساعاتی پیش از شکست پروژه موشکی کره شمالی در مرحله دوم پرتاب خبر داد؛ روشن شدن غیرعادی پیشرانه ماهواره و به دنبال آن کاهش نیروی محرکه‌ به سقوط آن در دریای زرد انجامید.
خبرگزاری دولتی ژاپن ساعاتی پیش از شکست پروژه موشکی کره شمالی در مرحله دوم پرتاب خبر داد؛ روشن شدن غیرعادی پیشرانه ماهواره و به دنبال آن کاهش نیروی محرکه‌ به سقوط آن در دریای زرد انجامید.
پس از اعلام خبر پرتاب ماهواره از سوی کره شمالی، آژیرهای خطر در کره جنوبی و ژاپن به صدا درآمد؛ مقامات از ساکنان خواستند در منازل خود بمانند به زیرزمین بروند یا فوراً در پناهگاه‌ها مستقر شوند.
روز دوشنبه شرکت اسپیس ایکس با پرتاب ۶۰ ماهواره استارلینک به کمک راکت فالکون ۹ دو رکورد جدید بر جای گذاشت. ساعاتی پس از پرتاب این ماهواره‌ها که در واقع روتر‌های اینترنتی کوچک هستند، کاربران رژه نورانی آن‌ها را در آسمان شب رصد کردند. این منظره زیبا شبیه حرکت قطاری است که چراغ‌هایی به طور نامنظم روی آن نصب شده اند.
رسانه‌های ژاپن روز شنبه گزارش دادند که در نزدیکی محل سخنرانی فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در شهر واکایاما یک انفجار مهیب رخ داد. یک مرد ناشناس یک بمب دودزا به سمت نخست وزیر پرتاب کرد.
پرتاب موشک بالستیک کره شمالی واکنش‌ ژاپن، کره جنوبی و آمریکا را به همراه داشت.
کره شمالی بامداد پنجشنبه یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد.
موشک جدید ژاپن در نخستین پرتاب آزمایشی خود شکست خورد و ماهواره همراه آن نیز به فضا نرسید.
ژاپن در این بازی 37 بار برای شوت 3 امتیازی اقدام کرد که 17 شوت، وارد سبد ایران شد که یک رکورد است اما ایران از ۲۴ پرتاب سه امتیازی فقط ۴بار موفق بود
وزارت دفاع هوایی ژاپن اعلام کرد که رزمایش مشترک نظامی با آمریکا بر فراز دریای ژاپن برگزار شد.
کره شمالی پس از هشدار نسبت به واکنش شدید به رزمایش های‌نظامی آتی کره جنوبی و آمریکا، یک موشک بالستیک دوربرد را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد.
نخست وزیر ژاپن به کابینه خود دستور داد تا اقدامات لازم را در جهت مواجهه با شرایط غیر قابل پیش بینی در قبال پرتاب های موشکی کره شمالی در پیش بگیرند.
منابع دولتی در شبکه NHK تلویزیون ژاپن گفتند، موشک به خارج از منطقه اقتصادی ویژه ژاپن در دریای ژاپن اصابت کرده است. دفتر مدیریت بحران ژاپن و وزارت دفاع اقدام به جمع آوری اطلاعات و تحلیل داده‌های مربوط به شلیک موشکی جدید کره شمالی و تحقیق درباره آن کرده‌اند.
وزیر دفاع ژاپن مدعی شد که موشک بالستیک قاره پیما که امروز توسط کره شمالی پرتاب شد، برد کافی را برای رسیدن به خاک آمریکا داشت.
ارتش کره جنوبی اعلام کرد که همسایه شمالی یک موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرده است.
ژاپن و آمریکا در میانه تنش ها بر سر پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی اقدام به برگزاری مانور مشترک کردند.
شلیک موشکی از سوی کره شمالی باعث صدور هشدار در ژاپن و رفتن برخی از مردم این کشور به پناهگاه شد.
نخستین عملیات پرتاب موشک ژاپن به مدار زمین درسال ۲۰۲۲ میلادی با شکست مواجه شد.
مقامات ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی دو موشک بالستیک دیگر پرتاب کرده که در خارج از منطقه ویژه اقتصادی ژاپن سقوط کرده‌اند.
ژاپن با اعلام اعتراض جدی نسبت به پرتاب موشک های کره شمالی گفت که این موشک ها خارج از منطقه اقتصادی ژاپن سقوط کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ