موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هشتمین روز تیر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم به‌رغم اینکه‌عدم احراز صلاحیت‌ها به‌صورت گسترده‌ای صورت گرفته بود، نقش تعدادی از بزرگان و شخصیت‌های برجسته اصول‌گرا در اجماع روی ابراهیم رئیسی و رسیدن او به ریاست دولت تاثیرگذار بوده‌ است اما نگاهی به مواضع این روزهای آن‌ها نشان می‌دهد که یا در مقام انتقاد از دولت برآمده‌اند و یا سیاست سکوت را انتخاب کرده‌اند.
در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم به‌رغم اینکه‌عدم احراز صلاحیت‌ها به‌صورت گسترده‌ای صورت گرفته بود، نقش تعدادی از بزرگان و شخصیت‌های برجسته اصول‌گرا در اجماع روی ابراهیم رئیسی و رسیدن او به ریاست دولت تاثیرگذار بوده‌ است اما نگاهی به مواضع این روزهای آن‌ها نشان می‌دهد که یا در مقام انتقاد از دولت برآمده‌اند و یا سیاست سکوت را انتخاب کرده‌اند.
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: آن‌هایی که سخت به دنیا طلبی و ریاست طلبی چسبیده‌اند، من نگران این افراد هم هستم که صحنه را خالی کنند، برخی‌ها وقتی به ریاست می‌رسند فکر می‌کنند خبری است و برای رسیدن به ریاست هر کاری که باشد می‌کنند.
مهاجری درباره قالیباف گفت: او به‌دنبال یک بازی دوگانه است؛ اول اینکه بتواند رئیس مجلس شود و دوم اینکه، از صندلی ریاست مجلس برای رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری ۱۴۰۴ استفاده کند. به همین دلیل، جریان جبهه پایداری، با یک پارادوکس مواجه است، از یک طرف اگر به نفع آقای قالیباف کار کند، عملاً آقای رئیسی را برای انتخابات ۱۴۰۴ ضعیف می‌کند و اگر بخواهد آقای قالیباف را تضعیف کند، به این معنا است که مجبور است به اصولگرایان سنتی و اصولگرایان معتدل میدان بیشتری دهد.
انتخاب ایران به عنوان نایب رئیس هفتاد وهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل و گزارشگر کمیته خلع سلاح و پیشتر نیز رسیدن کشورمان به مقام ریاست مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر بروزن سیاسی تهران افزوده‌است.
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: ممکن است خیلی از طرفداران اردوغان بگویند که ۵۲% از مردم به او رای دادند و او را خواستند و این چه تناقضی با دموکراسی دارد؟ پاسخ من این است که انتخابات ترکیه عادلانه نبود و رقبا در شرایطی که با اختلافی بسیار فاحش نابرابر بود رقابت می‌کردند. دولت از همه‌ی امکانات دولتی خود به صورت غیرقانونی برای رسیدن به پیروزی استفاده کرد.
یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه مجلس آماده دریافت گزارش بازرس ویژه رییس جمهور از خودروهای واگذار شده خارج از نوبت به نهاد ریاست جمهوری و وزارتخانه‌های دولتی است گفت: در گزارشی که به کمیسیون اصل ۹۰ رسیده بود نامی از ۷۰ نماینده ای که خودرو تحویل گرفته باشد، نیست؛ اگر آقای درویشیان اسامی دارند در اختیار کمیسیون اصل ۹۰ مجلس قرار دهند.
سوییس رییس دوره‌ای جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد شد.
زاکانی را نمی‌توان در همین رویا و سودای تصاحب اکثریت صندلی‌های مجلس آتی محدود کرد؛ فعالیت‌های او قبل از شهردار شدنش و اقداماتش در شهرداری در راستای رسیدن به ریاست قوه مجریه بوده و هست. مصداق این گفته نیز ارائه طرح «راه‌اندازی سازمان فناوری‌های نوین و نوآوری شهری شهرداری تهران» توسط زاکانی است که به نوعی دولتی کوچک را در آن گنجانده بود.
درگیری‌های شدید بین نیرو‌های ارتش و نیرو‌های پشتیبانی سریع در اطراف کاخ ریاست جمهوری و فرماندهی ارتش در مرکز شهر خارطوم و نیز دو منطقه کویر و الوابورات در این شهر از سرگرفته شده است. همزمان اتحادیه پزشکان سودان صبح امروز از افزایش آمار قربانیان درگیری‌های مسلحانه در این کشور و رسیدن آن به ۹۷ کشته و ۹۴۲زخمی خبر داد.
زیباکلام نوشت: بعد از ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد درعمل مرحوم عماد افروغ انزوا را پیش گرفت، چون واقعا نمی‌توانست با سبک فکری اصول‌گرایان تندرو، جبهه پایداری و آقای احمدی‌نژاد و آن خط فکری، هیچ‌گونه قرابت فکری داشته باشد. می‌توان گفت ستاره بخت اقبال سیاسی و اجتماعی مرحوم عماد افروغ بعد از به قدرت رسیدن جبهه پایداری و اصول‌گرایان تندرو، رو به خاموشی رفت.
یوفا با انتشار بیانیه ای هرگونه جعل سند الکساندر چفرین برای رسیدن به پست ریاست این نهاد در سال 2016 را رد کرد.
رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا گفت: کسب کرسی ریاست آسیا را حق ایران می‌دانستم و برای رسیدن به آن سال‌ها تلاش و رایزنی شد.
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد فروش شرکت‌های دانش‌بنیان به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
از میان ۱۰ کاندیدایی که برای حضور در انتخابات فدراسیون کاراته ثبت نام کرده اند، تنها مدارک سه نفر از آنها به تائید کمیسیون تطبیق رسیده است.
از میان ۱۰ کاندیدایی که برای حضور در انتخابات فدراسیون کاراته ثبت نام کرده اند، تنها مدارک سه نفر از آنها به تائید کمیسیون تطبیق رسیده است.
قهرمان و پیشکسوت دوچرخه‌سواری گفت: چیزی از دوچرخه سواری باقی نمانده و نمی‌دانم چرا افراد برای رسیدن به صندلی ریاست سر و کله هم می‌زنند!
ریاست گروه «بریکس» در دوره جدید از چین به آفریقای جنوبی واگذار شد.
سوئد از امروز اول ژانویه ۲۰۲۳ به مدت ۶ ماه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد داشت.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز در مصاحبه ای اعلام کرد: روابط روسیه و غرب به مرحله رویارویی رسیده است.
سه نامزد شرایط حضور در انتخابات ریاست فدراسیون اسکواش را احراز کردند تا روز چهاردهم آذر برای رسیدن به کرسی ریاست این فدراسیون با یکدیگر رقابت کنند.
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز در مصاحبه ای اعلام کرد: «پوتین» خواستار رسیدن به یک توافق بزرگ جدید با غرب است.
رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا ضمن هشدار درباره خطر به قدرت رسیدن گروه های راست افراطی در عرصه تحولات اروپا، مهاجرت و بحران اقتصادی را از جمله علت های اصلی این پدیده برشمرد.
مهدی تاج برای بازگشت به فدراسیون فوتبال به سراغ ملی‌پوشان رفته است.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت: در صورتیکه مشترکان تلفن، صورتحساب یا هزینه‌های دوره‌ای خط خود را در سر رسید و یا مهلت تعیین شده پرداخت نکنند، خط آنها تخلیه می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ