به منظور افزایش مسئولیت پذیری کارکنان در بانک ایران زمین، شورای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر شورای نگهبان دبیر شورای نگهبان به هتک حرمت آمر به معروف در باغ نارنجستان قوام شیراز واکنش نشان داد و گفت: در روزهای گذشته اتفاق ناراحت‌کننده‌ای در شهر شیراز روی داد و به فردی که قصد ادای تکلیف شرعی امر به معروف و نهی از منکر داشت، جسارت شد. این رفتار خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف حقوق انسانی، محکوم است و از همه کسانی که غیرتمندانه به این رفتار زشت واکنش نشان دادند، تشکر و قدردانی می‌کنم. مسئولانی که در این زمینه وظیفه دارند، برخورد سریع و قانونی و بدون مماشات، اجازه ندهند برخی افراد هنجارهای مورد احترام جامعه را زیر پا بگذارند.
مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم، بر اساس تکلیف تبیین‌گری از مجلس شورای اسلامی خواستار است بار دیگر با دعوت از فرهیختگان حوزه و دانشگاه با تجدیدنظر جدی در این لایحه، تجربه شیرین تصویب قانون تمدنی امر به معروف و نهی از منکر را تکرار کنند و نام این مجلس را برای همیشه در تاریخ این کشور و قلب این ملت عظیم ماندگار نمایند.
برخی نمایندگان از بازبینی و در لایحه در بهارستان سخن گفته‌اند. در جبهه روزنامه کیهان و حسین شریعتمداری نیز کار به طرح ادعای عدم مطالعه لایحه از سوی رئیس دستگاه قضا و انتقاد شدیداللحن از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشیده شده است. فراتر از تمامی این واکنش‌ها، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نه تنها در قامت منتقد ظاهر شده، بلکه خود نیز مدعی طرح لایحه‌ای مجزا و ارسال آن به پارلمان شده است
ستاد امر و به معروف و نهی از منکر هم به صف منتقدان لایحه «حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب» پیوسته که اخیرا توسط قوه قضائیه تهیه شده است. انتقاد و مخالفت ستاد امر به معروف، اما یک تفاوت مهم با موضع دیگر منتقدان دارد. این ستاد خودش لایحه‌ای را به عنوان پیشنهاد جایگزین برای لایحه قوه قضائیه تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است. نام پیش نویس پیشنهادی این ستاد «لایحه عفاف و حجاب و مقابله با مظاهر فساد و تباهی» است.
تصویر بخشنامه شورای امر به معروف و نهی از منکر شرکت فولاد مبارکه، تحت عنوان «ضوابط پوشش خواهران شاغل» را منتشر کرد.
ستاد امر به معروف و نهی از منکر جواب نامه مجتبی توانگر، نماینده تهران و عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس را منتشر کرد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در نامه ای به رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: اگر شما و دوستانتان در پی فتح کامل پارلمان هستید و از فرط بی‌کارنامه بودن مجبورید به ریسمان حجاب متوسل شوید، در حال بسط منکر و زدودن معروف هستید. دین خدا بازیچه و مطاع دنیوی چند ظاهرالصلاح فاسد العقیده نیست که هر روز مانند مارگیران آن ملعبه قدرت‌طلبی کنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از ارائه طرح جامع عفاف و حجاب به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: با تصویب این طرح مسئله حجاب ساماندهی خواهد شد.
صدیقی گفت: در لیست تحریم‌ها ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز قرار دارد، اما به فضل الهی امروز در تمام وزارتخانه‌ها و ادارات شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و طرح عفاف و حجاب تهیه شده و به همه ادارات ابلاغ شده است.
نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: وزیر باید پرچمدار امر به معروف و نهی از منکر باشد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی در نامه‌ای به رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، از اظهارات اخیر دبیر این ستاد انتقاد کرد.
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت و تهیه کننده گاندو نسبت به اظهارات دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر واکنش نشان دادند.
مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به اظهارات دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: بصیرت فقط در اعلام موضع نیست، گاهی در سکوت است!
خانمحمدی ادامه داد: پاسخ صریح حجت‌الاسلام عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود که متولی عفاف و حجاب در کشور وزارت کشور و شخص وزیر کشور است. از این دست ابهامات و رهاشدگی‌ها در کشور فراوان داریم و اگر ستاد امر به معروف به وزارتخانه ارتقاء پیدا کند، مسئول همه این برنامه‌ها خواهد بود و برای پی‌گیری یک موضوع دیگر نیاز نیست به دنبال نهاد مسئول باشیم.
رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: طبق پیگیری‌هایی که من کردم، گشت ارشاد با وضع کنونی آن، هیچ توجیه قانونی ندارد. مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ اشاره‌ای به این نوع گشت ارشاد نکرده و حتی مصوبه ۴۲۷ شورای فرهنگ عمومی که در این زمینه مورد اشاره قرار می‌گیرد، مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار نگرفته است. این نحوه برخورد هیچ سنخیتی با امر به معروف و نهی از منکر ندارد، مواجهه باید خیلی مودبانه و دور از توهین باشد.
رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: طبق پیگیری‌هایی که من کردم، گشت ارشاد با وضع کنونی آن، هیچ توجیه قانونی ندارد. مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ اشاره‌ای به این نوع گشت ارشاد نکرده و حتی مصوبه ۴۲۷ شورای فرهنگ عمومی که در این زمینه مورد اشاره قرار می‌گیرد، مورد تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار نگرفته است. این نحوه برخورد هیچ سنخیتی با امر به معروف و نهی از منکر ندارد، مواجهه باید خیلی مودبانه و دور از توهین باشد.
رئیس فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت پیگیری قضایی جامع و کامل درباره مرگ مهسا امینی و بررسی این موضوع در مجلس گفت: لازم است در شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر تجدیدنظر شود و بازسازی صورت گیرد.
مهدی متولی در عین حال گفت: مقدمات معرفی دبیر و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر این وزارتخانه به ستاد مرکزی در حال انجام است.
مهران فاطمی استاندار یزد به همراه حجت الاسلام زارع مدیر کل بنیاد شهید، ابوترابی عضو شورای شهر، سردار فرهنگ دوست، حسینی مطلق مدیر کل امور زنان، شاه حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، دکتر حدادزاده دادستان یزد، حجت الاسلام صانعی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حجت الاسلام زحمتکش معاون اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر و پارساییان دستیار ویژه استاندار با حضور در منزل زینب جعفری فرزند شهید و بانوی محجبه ماجرای قطار ۹ مرداد تهران یزد از وی تجلیل کردند.
معاون سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به عدم وجود اطلاعات معتبر ۱.۹ میلیون سهامدار عدالت به ویژه شماره شبای معتبر گفت: به شرط ثبت نام و احراز هویت در سجام، سود واریز خواهد شد.
کارشناس بازار سرمایه از سود آوری حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های بورسی در سال ۱۴۰۰ و رشد ۲۰ درصدی آن در مقایسه با سال ۱۳۹۹ خبر داد.
بر اساس تحریم‌های مقابله جویانه روسیه علیه بروکسل، روسیه صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله عبوری از لهستان را متوقف کرد.
دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور طی نامه‌ای در راستای تحقق گشت ارشاد مسئولین به رؤسای ۱۱ دستگاه حاکمیتی که ترک فعل کرده و در برداشتن اولین قدم در تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی کرده‌اند، تذکر داد.
عضو شورای شهر مشهد گفت: طبق اعلام دادستانی گفته شده که وظیفه شهرداری و ماموران این است که به محض مشاهده مصادیق بدحجابی و ظاهر شدن زنان بد حجاب و بدون حجاب شرعی در انظار عمومی که از جمله مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است، اقدامی صورت گیرد.
یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیسی حرف معروفی دارند که گفتند برای مسئولان گشت ارشاد خواهیم داشت؛ این حرف ایشان به آن معنا است که با فساد مسئولان برخورد می‌کنیم و گشت ارشاد بر عملکرد مسئولان می‌گذاریم اما در کمتر از یکسال گذشته گشت ارشاد برای مردم در خیابان‌ها به نام امر به معروف و نهی از منکر و برای برخورد با بی‌حجابی فعال‌تر شده و دستور اجرای بخشنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی که زمان احمدی‌نژاد تصویب شد را می‌دهند و در اولویت قرار می‌گیرد در صورتی که با تخلفات مسئولان و مدیران برخورد مناسبی نمی‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ