قیمت نفت برنت پس از سقوط شدیدی که روز گذشته در واکنش به تصمیم اوپک پلاس داشت، ابتدای معاملات روز جمعه را با افزایش آغاز کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس کل بانک مرکزی در جلسه دوره ای هم اندیشی با اقتصادانان از استمرار روند کاهشی نرخ تورم در ماه جاری خبر داد و گفت: با نزولی شدن نرخ تورم و ثبات بازار ارز، شاهد کاهش قیمت مسکن هستیم.
در هفته گذشت نمایندگان مجلس طرح شکایت مستاجر از مالک را تصویب کردند و از سوی دیگر قیمت مسکن روند کاهشی پیدا کرد.
بررسی بازار نشان می دهد که قیمت خودرو نسبت به ۴ روز پیش با کاهش محسوسی مواجه شده است؛ به طوریکه در خودروهای داخلی شاهد کاهش میانگین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمتها هستیم.
روند نزولی دلار در بازارهای غیر رسمی روز چهارشنبه با شدت بیشتری ادامه یافت و این ارز طی ۲ ساعت ابتدایی معاملات، کانال ۵۴ هزار تومانی را ترک کرد.
عبدالناصر همتی نوشت: کنترل تورم، درگرو اعمال جدی سیاست‌های انقباضی پولی است که تقاضای کل در اقتصاد را کاهش دهد. تا زمانی که کسری بودجه دولت (مازاد تقاضا از سوی دولت) ادامه دارد، کنترل تورم بسیار سخت خواهد بود، و البته هزینه آن، در صورت موفقیت، کاهش تقاضای بخش خصوصی خواهد بود.
در ادامه روند نزولی در بازار ارز، از ساعتی قبل قیمت دلار در بازار غیررسمی به کانال ۴۳ هزار تومان رسید.
روند نزولی قیمت سهام و تسلیم اجباری سهامداران در مقابل این ریزش‌ها در مقایسه با بررسی رفتار معامله‌گران بازارهای دیگر به ویژه سه بازار سکه، دلار و مسکن از یک نیمه روشن و یک نیمه تاریک پرده برمی‌دارد. کم‌رمقی در جریان داد‌و‌ستدهای این بازار درحالی جای خود را به افت‌های پیاپی داده که در بازارهای رقیب، سرمایه‌گذاران به تاخت‌و‌تاز خود ادامه می‌دهند و علاقه‌ای برای فروش ندارند. این در حالی است که قرار گرفتن نماگرهای بورسی در یک مسیر فرسایشی وضعیت متفاوتی را در آن سوی بازار رقم زده است؛ به گونه‌ای که با وجود برخی اظهارنظرها از سوی سیاستگذار مبنی بر کافی بودن منابع ارزی و اقدامات بانک مرکزی، نرخ دلار، سکه و طلای خام در یک ماه اخیر روند نزولی به خود نگرفته است.
یک کارشناس بازار سرمایه بیان نمود: اکنون بازار سهام در موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری قرار دارد و توجه به مسایل تاثیرگذار بر روند بورس می‌تواند کمکی در بهبود و رونق این بازار باشد.
در آغاز سال ۲۰۲۳، عوامل متعددی شامل نگرانی‌های عرضه و تقاضا، سیاست پولی انقباضی در سراسر جهان، انتظارات برای کندی رشد اقتصادی و رکود احتمالی و بازگشایی چین و خروج این کشور از قرنطینه کرونا، در روند کوتاه مدت و میان مدت قیمت نفت تاثیر خواهند گذاشت.
ادامه روند نزولی در بازار ارز
بازار نفت امروز هم مانند دیروز روند نزولی قیمت را ادامه داده اما انتظار می رود در هفته های آینده با افزایش تقاضا مواجه شود.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با واگذاری اوراق سکه دربورس کالا شاهد روند کاهشی طلا و سکه در هفته گذشته هستیم.
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: با واگذاری اوراق سکه دربورس کالا شاهد روند کاهشی طلا و سکه در هفته گذشته هستیم.
قیمت نفت در روز چهارشنبه پس از آن که داده‌های صنعتی نشان داد که ذخایر نفت خام در ایالات متحده بیش از حد انتظار افزایش یافته است، روند نزولی گرفت.
تحلیلگر ارشد بانک آمریکایی گفت: سهام های ایالات متحده و بازارهای وال استریت تا یک یا دو ماه دیگر به رشد خود ادامه خواهند داد، اما در سال آینده ۲۰۲۳ به روند کاهشی خود باز خواهند گشت.
امروز بازار سرمایه با روند نزولی و منفی همراه شد. شاخص کل و شاخص هم وزن هر دو افت زیادی را متحمل شدند و شاخص کل به کف کانال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی رسید. معاملات بورس فردا به چه سمتی می‌رود؟
سرخپوشان تهرانی که قبل از شروع اردوی تیم ملی روند صعودی داشتند بعد از تعطیلات روند نزولی در تعطیلات در پیش گرفتند و از شش امتیاز دو دیدار با رقیبان سنتی فقط یک امتیاز کسب کردند!
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه‌ای به معاون اول رییس جمهور با بررسی شرایط کنونی بازار سرمایه، ۸ چالش عمده و ۶ پیشنهاد برای مدیریت نااطمینانی‌ها در این بازار را اعلام کرد.
بورس امروز سه شنبه ۲۲ شهریور در مقایسه با روز‌های گذشته شرایط بهتری را تجربه کرد و شاخص‌ها همگی سبزپوش به کار خود پایان دادند. در چند روز گذشته، اما روند شاخص کل نزولی بود و از علی بهشتی روی کارشناس بازار سرمایه پرسیدیم که چرا شاخص کل نزولی شد و اوضاع بورس این گونه است؟
امروز یکشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱، تالار شیشه‌ای شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۵۴۸ واحدی، به رقم ۳۲۱ هزار و ۳۳۵ واحد رسید.
رئیس گروه جمعیت و سرشماری مرکز آمار ایران با اشاره به فرایند انجام محاسبه میزان باروری کل کشور در سطح استان از سال ١٣٩۶ تا ١۴٠٠ گزارشی تفصیلی در این خصوص ارائه کرد.
ادامه روند کاهشی قیمت مرغ، معاف شدن عرضه‌کنندگان گوشت از پرداخت مالیات و آخرین وضعیت صادرات دام زنده از کشور از مهم‌ترین اخبار کشاوزی در هفته جاری بود.
قیمت مرغ در ادامه روند نزولی خود به حدود ۴٨ هزار تومان در بازار رسیده در حالی که نرخ مصوب آن ۶٠ هزار تومان است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی درگذشت مادر «پرویز داوودی» را تسلیت گفت.
به نظر می‌رسد پاقدم سال جدید برای بورس خوب بود چراکه از ابتدای سال تا کنون روند صعودی در این بازار ادامه دارد و به باور یک تحلیلگر بازار سرمایه، چنانچه وضعیت فعلی متغیرها ثابت بماند میتوانیم منتظر شاخص یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحدی هم باشیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ