پس از مجلس دوما، امروز سنای روسیه نیز اسناد و پیش‌نویس قانونِ الحاق چهار منطقه جدید در شرق اوکراین به این کشور را تصویب کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نام خلیج فارس در ادبیات سیاسی و رسانه‌ای روسیه چندان قطعی و پذیرفته بوده است که در "سند امنیت دسته جمعی روسیه برای منطقه" که در سال ۱۳۹۸ ارائه شد و یک طرف اصلی آن کشور‌های عرب همسایه ما در منطقه هستند نیز بار‌ها از عنوان خلیج فارس استفاده شده است
سناتورهای آمریکایی می گویند قطعنامه ای برای در نظر گرفتن استفاده روسیه از سلاح های هسته ای در اوکراین به عنوان حمله به ناتو ارائه می شود.
وزرای دفاع روسیه و بلاروس روز پنج‌شنبه سندی را برای استقرار سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی روسیه در بلاروس به امضا رساندند و به دنبال آن جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفت که واکنش او به این خبر «بسیار منفی» است.
رسانه‌های فرانسه اعلام کردند وب‌سایت سنای فرانسه هک شده و یک گروه هکری هوادار دولت روسیه مسئولیت آن را پذیرفته است.
روسیه و ایران نه تنها فریاد می‌زنند که هیچ سندی را امضا نکنید، بلکه حمایت خود را نیز اعلام می‌کنند. ایران از بخشی از مرز خود (با ارمنستان) محافظت می‌کند و برای مشروعیت بخشیدن به این امر می‌خواهد، فرصت‌های بیشتری را به دست آورد.
مدیر معاونت منع گسترش و کنترل سلاح وزارت خارجه روسیه می‌گوید که تدوین سندی که بتوان آن را جایگزین توافق «استارت نو» کرد، در حال حاضر ممکن نیست.
اتحادیه جهانی کشتی در حالی که شرایط سختی را برای صدور مجوز حضور کشتی‌گیران روس در مسابقات بزرگسالان و جوانان جهان و اروپا در نظر گرفته اما بدون پیش شرط خبر از بازگشت دو رده سنی پایه روس‌ها به رقابت‌ها داده است.
وزارت خزانه داری آمریکا در سندی که آماری از محدودیت‌های اعمال شده علیه روسیه از آغاز عملیات ویژه این کشور در اوکراین ارائه می‌دهد، می‌گوید: بیش از ۸۰ درصد از بخش بانکی روسیه بر اساس دارایی از جمله ۱۰ بانک برتر متعلق به این کشور تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار گرفته است.
رئیس کمیته خدمات دفاعی سنای آمریکا می گوید این کشور برای رقابت با روسیه و چین باید چاره ای بیندیشد.
جمهوری‌خواهان سنا به دنبال ممنوعیت همکاری هسته ای بین روسیه و ایران هستند.
روسیه به شکل سنتی، رویکرد منفعت طلبانه و تهاجمی دارد. نگرانی‌های ایران، از جمله غیرقابل پیش‌بینی بودن شیوه تعامل روسیه با غرب، بی اعتمادی تاریخی ایران نسبت به روسیه و تجربه دخالت قدرت‌های استعماری در ایران که از حافظه تاریخی ایرانیان نشات‌گرفته، از جمله عواملی هستند که بر تصمیم‌گیری در سیاست خارجی ایران تاثیرگذار بوده و ضمن پایه گذاری فراز و نشیب روابط تهران-مسکو، ایجاد اتحاد راهبردی را در عمل غیرممکن می‌سازند.
مجلس سنای آمریکا امروز به «لین تریسی» به عنوان سفیر جدید این کشور در روسیه رأی داد.
زنیت سن پترزبورگ در یک بازی فوق العاده جذاب موفق شد رقیب سنتی خود یعنی زنیت کازان را شکست دهد.
همزمان با نزدیک شدن هند به ایالات متحده و متحدان سنتی امریکا روابط آن کشور با چین و گروه‌های مورد حمایت روسیه متوقف شده است. بحران مرزی محدودیت‌های نهاد‌ها و سازمان‌هایی مانند بریکس (شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی)، سازوکار مثلث روسیه – هند - چین موسوم به ریک و سازمان همکاری شانگهای را آشکار ساخته است.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: حاجی بازداشت‌ شده در عربستان به ایران بازگشت / نماینده مجلس: بیشتر بازداشت‌شدگان خراسان رضوی گروه سنی ۱۴ تا ۱۸ هستند / حضور فرمانده نیروی قدس سپاه در جلسه دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام/ وزیر سابق ارشاد: برای بداخلاقی مجوزسازی نکنیم و ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: حاجی بازداشت‌شده در عربستان به ایران بازگشت/ نماینده مجلس: بیشتر بازداشت‌شدگان خراسان رضوی گروه سنی ۱۴ تا ۱۸ هستند / حضور فرمانده نیروی قدس سپاه در جلسه دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام/ وزیر سابق ارشاد: برای بداخلاقی مجوزسازی نکنیم و ... را می‌خوانید.
تیم ملی فوتبال ایران به نسبت دو تورنمنت بزرگ پشت سر گذاشته شده در روسیه و امارات افزایش میانگین سنی را تجربه کرده است.
روزنامه انگلیسی گاردین مدعی شد به سندی دست یافته که نشان می‌دهد اتحادیه اروپا به علت اختلاف‌های درونی از طرح اعمال تعیین سقف قیمت برای گاز صادراتی روسیه، عقب‌نشینی کرده است.
رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می‌گوید ترکیه، همراه با چین، روسیه و تغییرات اقلیمی، از چالش‌های مهم در عرصه بین‌المللی هستند.
رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، روابط ترکیه و روسیه را مانعی جدی در مسیر دستیابی آنکارا به جنگنده های آمریکایی ارزیابی کرد.
رئیس‌جمهور روسیه در روز ملی پرچم این کشور تأکید کرد که مسکو همچنان به ارزش‌های سنتی خود وفادار است و در عرصه جهانی تنها به دنبال منافع ملی است.
الکساندر دارچیف رئیس بخش آمریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه گفت: اگر سنای آمریکا طرح‌هایی را برای معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم تصویب کند، این اقدام بدان معنا خواهد بود که واشنگتن از نقطه بدون بازگشت عبور کرده است.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران از توزیع پیش‌نویس سندی که در آن مسیر از سرگیری اجرای کامل برجام تشریح شده خبر داد.
سفارت روسیه در قاهره تاکید کرد که آمریکا و اتحادیه اروپا به سیاست استانداردهای دوگانه متعهد هستند و به طور سنتی از مواضع رژیم صهیونیستی دفاع می کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ