فرناز رضایی، روان‌شناس کودک؛ با اشاره به شرایط جامعه که در اغلب موارد رسانه‌های داخلی و خارجی به اخبار مربوط به اعتراضات خیابانی می‌پردازند یا صحبت‌هایی از این اتفافات در میان بزرگ‌تر‌ها وجود دارد که هر‌کدام به شکلی بر روحیه کودکان اثر خواهد داشت، می‌گوید: این اتفاقاتی که به‌تازگی در جامعه پیش آمده، تنش بین افراد را بالا برده؛ بنابراین اینکه بچه‌ها در این فضا، اضطرابی را تجربه خواهند کرد، خیلی موضوع غیر‌طبیعی نخواهد بود؛ اما موضوع مهم این است که همین مسائل می‌تواند بیشترین آسیب را برای کودک داشته باشد و خود را به شکل‌های مختلف هم بروز بدهد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بسیاری از مردم در برخورد با این دسته از کودکان فکر می‌کنند که کودک خنگ، سربه هوا یا بی دقت است در حالی که نوعی اختلال ژنتیکی این کودکان را با محدودیت در ادراک و یادگیری مواجه کرده است.
"ژولت دمترُویکس" رئیس انجمن بین المللی مطالعات اعتیادهای رفتاری از مشکلاتی می گوید که جامعه برای سازگاری با استفاده از فناوری و عادات جوانان امروزی با آن مواجه است.
کودکان مهاجر بدون همراه با خشونت پلیس فرانسه در مقابل دادگاه عالی پاریس مواجه شدند.
مدیرعامل باشگاه استقلال امروز با شرایطی متفاوت وارد ساختمان باشگاه شد.
کودک آزاری تنها محدود به کودکان کار و یا کودکان دارای والدین معتاد در محله‌های بزهکار نبوده و هر کودکی در هر خانواده‌ای ممکن است با شکلی از کودک آزاری مواجه شود.
براساس نظر یک پژوهشگر حوزه فرهنگی و اجتماعی حرام اجتماعی با توصیه محض، علاج نمی‌شود و مواجهه با آن قدرت انتظامی نیز می‌خواهد.
پروفسور گاراو گوپتا، استادیار مدرسه کسب و کار NEOMA، می‌گوید: «ChatGPT به افراد امکان می‌دهد به شیوه‌ای طبیعی‌تر و گفتگو‌محور با ماشین‌ها ارتباط برقرار کنند. به این ترتیب می‌توانند به اطلاعاتی دسترسی داشته باشند که قبلا فقط محدود به کسانی بود که به صورت تخصصی به دنبال اطلاعات بودند. به عنوان مثال، حالا افرادی که مهارت‌های زبانی محدود دارند و در جست وجوی اینترنتی چندان ماهر نیستند، می‌توانند هر اطلاعاتی را که بخواهند جست وجو و پیدا کنند.»
مسمومیت حاد یک مشکل جهانی و اورژانسی در کودکان است. مسمومیت را می‌توان به‌عنوان قرار‌گرفتن فرد در معرض ماده‌ای تعریف کرد که می‌تواند علائم و نشانه‌هایی از اختلال عملکرد اندام ایجاد کند و در نهایت به آسیب یا مرگ منجر شود.
فضای عمومی - این نسل در فضای عمومی انقلاب متولد شدند. دوران پرتنش انقلاب، اوضاع سیاسی پس از انقلاب و سپس جنگ و... وضعیتی که تنش‌های گوناگونی را به افراد و خانواده‌ها وارد می‌کرد، شاید بتوان گفت که فضای عمومی برای آنان سیاه و سفید بود و کودکان متولد این مقطع خیلی کمتر از کودکان دوره‌های پیش و پس از خود کودکی کردند و با تنوع زندگی مواجه نبودند. رسانه‌ها و مدرسه و خیابان برای آن‌ها همگی به یک رنگ بود و شادی و شیطنت کمرنگ‌ترین بود.
بررسی چالش های خوشه سازی شرکت های دانش‌بنیان نشان می دهد که خوشه سازی این شرکت ها با چالش های فرهنگی، اجرایی و حقوقی قانونی روبرو است که تنها می توان با برنامه ریزی همگرا آن را حل کرد.
یک فوق تخصص بیماری‌های ریوی کودکان به آثار آلودگی هوا بر سلامت کودکان اشاره کرد و گفت: از آنجایی که ریه کودکان تا حدود ۱۸ سالگی همچنان در حال رشد است، تک تک عوامل موثر در بروز آلودگی هوا می‌تواند بر ریه کودک و سلامت او اثرات سوء داشته باشد و آغاز برخی حساسیت‌ها و شروع آسم در کودکانی که زمینه بیماری را هم ندارند، ممکن است رخ دهد.
ارزیابی جایگاه ایران در شاخص جهانی نوآوری طی سالهای ۲۰۱۴-۲۰۲۲ نشان می دهد با وجود رسیدن به رتبه ۵۳ دنیا، از نظر نهادها، پیچیدگی کسب و کار و زیرساختها با بیشترین چالشها برای نوآوری مواجه است.
یوسوکه تاناکا و همسرش هنگام غواصی اسکوبا در خلیجی در سواحل غربی ژاپن، با یک هیولای عظیم دریایی روبرو شدند: یک ماهی مرکب غول‌پیکر دو و نیم متری.
وزیر کشور با بیان اینکه اکثریت بانوان ایرانی مقید به رعایت عفاف و حجاب هستند، اظهار کرد: عفاف و حجاب، بخش جدایی ناپذیری از هویت و فرهنگ زنان ایران است.
مادری که فرزند خردسالش در خانه آدم ربایان جان باخته بود با یکی از متهمان مواجه حضوری داشت.
مادری که فرزند خردسالش در خانه آدم ربایان جان باخته بود با یکی از متهمان مواجه حضوری داشت.
سرپرست مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: از جمله علل این موضوع آن است که در دوسال گذشته تحت تاثیر پاندمی کرونا، موارد بهداشت فردی از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی، پوشش ماسک، بهداشت دست‌ها و ... رعایت شده و البته مدارس نیز تا حدی تعطیل بوده و کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شده‌اند و به این ترتیب مواجهه کودکان با ویروس‌های تنفسی کمتر بوده و به همین دلیل نیز مستعدتر هستند که بیماری را با شیوع بیشتری بگیرند.
طبق یک تحقیق داخلی توئیتر، بسیاری از سلبریتی ها حساب های کاربری خود را رها می کنند.توئیتر تلاش دارد کابران فعال خود که برای کسب وکارش اهمیت دارند، را حفظ کند.
کره شمالی در پی مانور مشترک موشکی کره جنوبی و آمریکا و بازگشت یک ناو هواپیمابر آمریکایی به منطقه و در پاسخ به این اقدام، بامداد امروز ۲ موشک بالستیک کوتاه برد به سمت سواحل شرقی خود به سوی آب‌های دریای ژاپن شلیک کرد.
رسانه ها از ادعای سئول در خصوص مواجهه جنگنده‌ های کره شمالی و کره جنوبی در مرز میان دو کُره خبر می دهند.
رئیس جمهور با انتقاد از استاندارد دوگانه غرب در مواجهه با حقوق بشر اظهار داشت: استانداردهای دوگانه، خود بزرگترین و جدی‌ترین مصداق نقض حقوق بشر است.
با افزایش نرخ طلاق در بسیاری از کشورها، هرساله میلیون‌ها کودک در سراسر جهان با اختلالات ارتباطی خانوادگی مواجه می‌شوند. تجربه این شرایط احتمالاً اثرات روحی قابل‌توجهی را برای کودکان به همراه خواهد داشت، اما طلاق نه‌ تنها برای کودکان بلکه برای والدی که باید دوری فرزندش باید تحمل کند، آسیب‌زا است.
مطالعات نشان می دهد که اروپا در مواجهه با بدترین خشکسالی در ۵۰۰ سال اخیر قرار دارد.
اخیرا یوتیوب ویدئویی در خصوص آزمایش قابلیت‌های خودران خودروی تسلا را از پلتفرم خود حذف کرده است. در این ویدئو راننده قصد دارد بررسی کند که آیا یک خودروی خودران تسلا در صورت مواجه شدن با کودکان توقف می‌کند یا خیر.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ