عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: با توجه به کنار رفتن پلتفرم‌های خارجی باید تلاش شود که پلتفرم‌های داخلی تقویت شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر ارتباطات گفت: رسانه‌های خارجی که بیش از یک میلیون کاربر دارند حتما باید داخل کشور مانند قوانینی که در اروپا وجود دارد، نمایندگی داشته باشند.
وزیر ارتباطات در آخرین آماری که اردیبهشت ماه سال جاری ارائه کرده بود، تعداد کاربران پلتفرم‌های داخلی را بیش از ۴۰ میلیون اعلام کرد.
مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت از برقراری روابط کارگزاری سوئیفت روسی با پلتفرم‌های داخلی خبر داد.
زارع‌پور در پاسخ به این پرسش که آیا اینترنت موبایلش بدون فیلتر است یا نه، گفت: خیر. خط من هم مثل مردم است. وضعیت پلتفرم‌های داخلی باید بسیار بهتر شود، اما همین الان هم دست‌کمی از پلتفرم‌های خارجی ندارند. من با قطعیت می‌گویم برخی پلتفرم‌های داخلی حتی قابلیت‌های بیشتری از پیام‌رسان‌های خارجی دارند.
طبق مصوبه مجلس، درآمد کسب و کارهای اشخاص حقیقی در پلتفرم‌های داخلی مورد تأیید وزارت ارتباطات مشمول نرخ صفر مالیاتی می‌شود.
بنا بر اظهارات رسمی مسئولان حوزه فضای مجازی بستن اینستاگرام فعلا به خاطر شرایط امنیتی بوده، ولی ادامه آن نیاز به مجوز قانونی دارد. مجوز قانونی یا باید طبق روال در کار گروه تعیین مصادیق مجرمانه صادر شود یا یک قاضی یا یک مرجع عالی ماننده شورای عالی فضای مجازی یا شورای عالی امنیت ملی درخواست آن را بدهد که تا الان چنین مجوزی در هیچ جا به تصویب نرسیده است.
قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا انتقال از یک پلتفرم خارجی به داخلی با کار دستوری امکان‌پذیر نیست بلکه باید انگیزه‌ای را برای انتقال کاربران و به پلتفرم‌های داخلی فراهم کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پلتفرم داخلی با سرعت و با امنیت باشد قطعا همه نیز ترجیح می‌دهند که از پلتفرم داخلی استفاده کنند. از سویی دیگر در حوزه پیام رسان‌ها یک موضوع حائز اهمیت است دسترسی به بخش خارجی برای برخی از حوزه‌ها مانند دانشگاه و تجار حائز اهمیت است.
اعضای شورای‌عالی فضای مجازی بر استفاده بیشتر از پلتفرم‌های داخلی و تقویت ثبات شبکه به خصوص سرعت و کیفیت اینترنت تاکید کردند.
اعضای شورای‌عالی فضای مجازی بر استفاده بیشتر از پلتفرم‌های داخلی و تقویت ثبات شبکه به خصوص سرعت و کیفیت اینترنت تاکید کردند.
مقابله با تهدید رسانه‌ای باید ناظر بر داخل باشد؛ اگر دشمن می‌تواند با مردم حرف بزند؛ ما چرا نتوانیم؟ پاسخ ایران اینترنشنال، تهدید ریاض نیست. سعودی باید تنش از بابت ایران بلزرد، اما به سبب جنایت‌های بی‌شمارش در پهنه غرب آسیا.
عیسی زارع‌پور گفت: پلتفرم‌های ایرانی مکلفند نصف تعداد فالوور در پلتفرم‌های خارجی را برای کسب‌وکار‌ها فراهم کنند. گفتیم برای آن‌ها فالوور بگیرند، با پین کردن و تبلیغ کردن در این روز‌ها هزاران فالوور و خریدار واقعی به کسب و کار‌ها در پلتفرم‌های داخلی سرازیر شده است.
وزیر ارتباطات با تشریح جزئیات آیین نامه حمایت از کسب و کارهای دیجیتال گفت: این آیین نامه از کسب و کارهای کوچک و درشت حمایت خواهد کرد. چه کسی که یک فالوئر داشته باشد چه چند میلیون.
محمدجواد آذری جهرمی نوشت: با وجود اعمال محدودیت‌های شدید، حداکثر صرفا ده درصد تبادل اطلاعات کاربران ایرانی به سوی پلتفرم‌های داخلی سرازیر شده است.
معاون تجارت و خدمات وزارت صمت گفت: ۸۵ درصد از کسب و کار‌های کشور از فضای مجازی و اینستاگرام به عنوان مکمل تبلیغاتی استفاده می‌کنند و این گونه نیست که همه فروش آن‌ها از طریق آن‌ها باشد، فقط ۳ درصد از فروش کسب و کار‌ها از طریق فضای مجازی است و ۹۷ درصد آن از راه‌های دیگر و پلتفرم‌های داخلی انجام می‌شود.
معاون تجارت و خدمات وزارت صمت گفت: ۸۵ درصد از کسب و کارهای کشور از فضای مجازی و اینستاگرام استفاده می‌کنند و اینگونه نیست که همه فروش آنها از طریق آنها باشد، فقط سه درصد از فروش کسب و کارها از طریق فضای مجازی است و ۹۷ درصد آن از راه‌های دیگر و پلتفرم‌های داخلی انجام می‌شود.
زارع پور گفت: آنچه که من احساس وظیفه می‌کنم و درحال انجام است، تقویت پلتفرم‌های داخلی و حمایت از آن‌هاست تا کسانی که وارد این پلت‌فرم‌ها می‌شوند، حتی مردم، ابزار کسب و کار برایشان فراهم شود.
نماینده سبزوار گفت: صریحاً می‌گویم که قطعاً حاکمیت، واتس‌اپ و اینستاگرام را رفع فیلتر نخواهد کرد، چون پلتفرم‌های آن‌ها، تحت نظارت دشمنان کشور است و نمی‌توانیم افراد متخلف را تعقیب کنیم. حال باید شبکه‌های اجتماعی داخلی را تقویت کنیم. ان‌شاءالله مردم به روبیکا اقبال نشان خواهند داد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اتفاقاتی که در کشور افتاد و تصمیماتی که از سوی مراجع امنیتی گرفته شد، معتقدیم سرویس‌های داخلی پلتفرم‌ها و شبکه‌های پیام رسان، باید نیاز‌های مردم را پاسخ دهند.
رئیس‌جمهور گفت: دستگاه‌های متولی را مکلف کرد همه تلاش خود را برای تقویت و ارتقای کارآمدی پلتفرم‌های ارتباطی داخلی به کار بگیرند تا پاسخگوی همه نیازهای مردم باشند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه این وزارتخانه را در حوزه پلتفرم ها و شبکه های پیام رسان داخلی تشریح کرد و گفت: خدمات لازم باید در پلتفرم‌های داخلی لحاظ شود.
اعضای شورای‌عالی فضای مجازی ضمن بررسی آخرین وضعیت فضای مجازی کشور و میزان پیشرفت شبکه ملی، بر ضرورت تقویت زیرساخت‌ها و سکوهای داخلی برای توسعه خدمات داخلی و تقویت اقتصاد دیجیتال بر روی این شبکه تاکید کردند.
اگر یک بند در مصوبه اخیر فضای مجازی وجود داشته باشد که بیش از همه قسمت‌ها بوی اجرای صیانت بدهد، بند تصویب الزامات مدیریتی ترافیک داخلی و خارجی فضای مجازی کشور از سوی کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور است. بندی که عملا امکان و اختیار قانونی اعمال سیاست خط‌مشی ترافیک و کاهش پهنای باند پلتفرم‌های مختلف را به این کمیسیون داده و دست اعضا را در محدود کردن دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و واتساپ باز می‌گذارد.
وزیر ارتباطات گفت: در رابطه با تامین ترافیک و تامین باند پلتفرم‌های خارجی چند روز گذشته، در تامین اینترنت داخلی چند ساعت تاخیر ایجاد شد و برطرف شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ