زارع‌پور در پاسخ به این پرسش که آیا اینترنت موبایلش بدون فیلتر است یا نه، گفت: خیر. خط من هم مثل مردم است. وضعیت پلتفرم‌های داخلی باید بسیار بهتر شود، اما همین الان هم دست‌کمی از پلتفرم‌های خارجی ندارند. من با قطعیت می‌گویم برخی پلتفرم‌های داخلی حتی قابلیت‌های بیشتری از پیام‌رسان‌های خارجی دارند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
زارع‌پور گفت: مرجعی به نام اسپیدتست وجود دارد که برای آمریکایی‌هاست و نه من. براساس دیتای موجود در این پایگاه، سرعت اینترنت سیار در ابتدای دولت سیزدهم ۱۸ مگابیت بر ثانیه بوده و الان به ۳۵ مگابیت رسیده است. ما کشور ۶۵ از بین ۱۹۰ کشور هستیم.
زارع‌پور، وزیر ارتباطات در حاشیۀ بازدید از نمایشگاه الکامپ، در پاسخ به انتقادات از وجود اختلالات در اینترنت ایران گفت: «همین الان اختلالِ اینترنت را به من نشان بدهید.»
زارع‌پور وزیر ارتباطات گفت: رئیس‌جمهور گفتند که اینترنت به‌هیچ‌وجه قطع نخواهد شد و این دستور رئیس‌جمهور بود.
زارع پور تنها یک عدد اعلام کرده که حتی اگر بر اساس ایرانیان خارج از کشور محاسبه شود، بر اساس این عدد اعلامی به معنای نیاز ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به ارتباطات خارجی است، ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری که با توجه به میانگین بعد خانوار در کشور که حدود ۳.۲ نفر است، ۲۷ میلیون و ۸۴۰ هزار نفر را نیازمند ارتباطات خارجی می‌کند.
زارع‌پور گفت: درحال رایزنی با برخی شرکت‌ها مثل سامسونگ و هواوی هستیم تا امکان تماس تصویری توسط اپراتور‌ها را فعال کنند.
زارع پور در ادامه سخنانش تأکید کرد طی ماه‌های گذشته تلاش شده تا پلتفرم‌های داخلی مشکلی نداشته باشند و بیش از ۳۵ میلیون کاربر در چهار پیام رسان داخلی حضور دارند و در قدمی دیگر این پیام رسان‌ها به یک دیگر متصل می‌شوند؛ این کاری بوده که توسط وزارت ارتباطات انجام شده تا ارتباطات مردم تسهیل شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از ابتدای بروز مشکل در ساعت گوشی‌های همراه مذاکرات با تولیدکنندگان گوشی‌ها شروع شد که بخش‌هایی درست شده است.
زارع‌پور اظهار کرد: دلایلی که برای نصب کره‌کره آورده‌اند، توجیه‌پذیر نیست. با این ادله پس باید برای حفاظت از تمام آثار تاریخی، کرکره نصب کنیم؛ فکر کنید برای حفاظت از تخت جمشید کرکره برقی بکشیم. حفاظت راه و اصول خود را دارد که بهترین آن استفاده از حفاظ شیشه‌ای (شیشه سکوریت) است. نقاشی‌های نفیس و کتیبه‌های تاریخی هم امروز با همین شیشه‌ها محافظت می‌شوند.
وزیر میراث فرهنگی درباره سیم‌کارت‌های گردشگری توضیحاتی را ارائه داد. عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی گفت: گردشگران نیاز به امکانات از جمله اینترنت بدون فیلتر دارند تا گردشگری رونق پیدا کند.
عیسی زارع‌پور درباره نامه منتشر شده از سوی دفتر رئیس‌جمهور به وزارت ارتباطات مبنی بر لغو محدودیت‌های اینترنتی گفت: نامه‌ای از طرف آقای توانگر نماینده مجلس داده شده بود و اخلاق ایشان است که نامه‌ها را منتشر می‌کنند، ما جواب نامه ایشان را می‌دهیم. اطلاعی از نامه دفتر رئیس‌جمهور ندارم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توضیح نامه دفتر ریاست جمهوری مبنی بر بررسی عادی شدن اینترنت در کارگروه اقتصاد دیجیتال، گفت: این نامه در حال بررسی است.
زارع‌پور: از فعالیت منظومه‌های ماهواره‌ای خارجی استقبال می‌کنیم، منوط به اینکه طبق قوانین بین‌المللی که اتحادیه بین‌المللی مخابرات اعلام کرده، قوانین سرزمینی کشور ما را بپذیرند.
فاز نخست پروژه توسعه فراگیر 5G در ایران، صبح امروز طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات در ساختمان مرکزی ایرانسل تکمیل شد و چهارصدمین سایت نسل پنج ایرانسل، به صورت آنلاین، در شهر کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.
وزیر ارتباطات گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که یک حمله سنگین سایبری اتفاق افتاده بود که به سرعت مشکل حل شد و قطعی کامل اصلا ایجاد نشده است.
زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اختلال ۱۰ دقیقه‌ای هفته گذشته، قطعی کامل نبود، کاهش و افت شدید ترافیک در مرکز تبادل تهران بود؛بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که یک حمله سنگین سایبر
زارع‌پور وزیر ارتباطات گفت: بخشی از محدودیت‌ها در پلتفرم‌ها در یک الی دو دهه گذشته اعمال شده که حالا شاید دلایل این محدودیت از بین رفته و قابل بازنگری باشد
زارع‌پور در رابطه با خطر ورشکستگی اپراتور‌ها در راستای فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای عنوان کرد: تعداد مشترکین و کاربران اینترنت ماهواره‌ای در تمام دنیا، یک درصد کل کاربران اینترنت هم نمی‌شود و این اینترنت برای شرایط ویژه و خاص است.
رئیس جمهور، وزیر ارتباطات را مامور کرد وضعیت کسب و کارها در بستر اقتصاد دیجیتال را به دقت رصد و مشکلات و مانع احتمالی پیش‌روی کسب و کارها را با سرعت و جدیت پیگیری و رفع کند.
عیسی زارع‌پور گفت: پلتفرم‌های ایرانی مکلفند نصف تعداد فالوور در پلتفرم‌های خارجی را برای کسب‌وکار‌ها فراهم کنند. گفتیم برای آن‌ها فالوور بگیرند، با پین کردن و تبلیغ کردن در این روز‌ها هزاران فالوور و خریدار واقعی به کسب و کار‌ها در پلتفرم‌های داخلی سرازیر شده است.
نماینده تربت جام و تایباد در مجلس از ارجاع سوال خود از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صحن مجلس خبر داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز پس از برگزاری جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص دلیل عدم برخورد با فیلترشکن فروشان، گفت: فروش فیلترشکن و کسب درآمد از آن غیرمجاز است، ولی نسبت به آن جرم انگاری نشده است.
وزیر ارتباطات در سخنانی تاکید کرد که وزارتخانه متبوعش برنامه‌ای برای فیلترینگ اینستاگرام ندارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ما به دنبال راه اندازی دولت هوشمند هستیم، گفت: طبق شاخص‌های جهانی، رتبه ایران از لحاظ میزان الکترونیکی شدن و استقبال خدمات، ۸۹ است؛ همچنین از لحاظ شاخص مشارکت الکترونیکی در رتبه ۱۱۸ هستیم که نشان دهنده مشارکت مردم در دولت الکترونیک است.
وزیر ارتباطات در خصوص «طرح صیانت» عنوان کرد: چیزی هنوز به نام طرح صیانت تصویب نشده و چیزی به این اسم نداریم. یک عده بالاخره جوسازی می‌کنند، بازی می‌کنند، نان می‌خورند و اِلا چیزی تصویب نشده است که بخواهد اجرایی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ