میزان سرطان خون در میان شهروندان عراقی که در نزدیکی میادین نفتی این کشور زندگی می‌کنند، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وندا نارا، همسر مائورو ایکاردی، ستاره آرژانتینی سابق اینتر و پاری سن ژرمن به سرطان خون مبتلا است.
وندا نارا، همسر مائورو ایکاردی، ستاره آرژانتینی سابق اینتر و پاری سن ژرمن به سرطان خون مبتلا است.
فوق تخصص خون و آنکولوژی درباره سرطان خون، گفت: نمای کلی این بیماری ممکن است شبیه به سرماخوردگی و یا بیماری‌های عفونی باشد، به شکلی که روند بیماری طولانی می‌شود.
آزمایش خون این افراد به درستی دو مورد از سه سرطان را شناسایی کرده است. همچنین در این آزمایش‌ها متخصصان توانستند در بیش از ۸۰ درصد موارد منطقه اصلی را که سرطان از آنجا منشا گرفته، شناسایی کنند.
محققان انستیتو سرطان کودکان سیدنی راهی یافته اند تا داروها را وادار کنند به طور گزینشی روی سلول های سرطانی عمل کنند این روند به درمان ایمن تر و موثرتر سرطان خون در کودکان کمک می کند.
وقتی در فضای باز، به‌ویژه در پارک و بوستان، ورزش کنید، احتمال اینکه زمان تحرک‌تان طولانی‌تر شود، بسیار زیاد است. اما ورزش در هوای بسته باشگاه یا منزل ممکن است کسالت‌آور باشد و به اندازه کافی ورزش نکنید. درضمن اگر هنگام ورزش، لذت بیشتری ببرید، وضعیت روحی و سلامت ذهن‌تان بهبود می‌یابد و از لحظات پرتحرک‌تان لذت فراوانی می‌برید.
محققان کشور در یک پروژه ای درصدد هستند تا با تست خون، به تشخیص بیماری سرطان بپردازند و درمان شخصی را از این طریق آغاز کنند.
محققان کشور برای کشف درمانهای جدید به بررسی سلولی و مولکولی مؤثر در بروز سرطان خون پرداختند.
«پائولو برلوسکونی» برادر سیلویو برلوسکونی بعد از دیدار با او در بیمارستان گفت که «او در وضعیت پایدار قرار دارد و مثل یک صخره (سرسخت و استوار) است».
سیلویو برلوسکونی که ابتلایش به سرطان خون تایید شده، از روحیه بالای خود خبر داد.
سرطان پروستات زمانی ایجاد می‌شود که یاخته‌های پروستات شروع به رشد بی‌رویه کنند.
گروهی از محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی ابزاری ابداع کرده اند تا سلول های سرطانی سرگردان در جریان خون را ردیابی کند. این روش برای شناسایی سرطان کم تهاجمی تر است.
سرطان روده بزرگ جزو ۱۰ سرطان شایع در کشورمان است. نشانه‌های بروز سرطان روده‌ بزرگ شامل تغییر در عادت اجابت مزاج و بروز اسهال یا یبوست،وجود خون در مدفوع،یرقان و زردی و ضعف و خستگی دایمی است.
فوق تخصص خون و سرطان کودکان با بیان اینکه سرطان خون شایعترین سرطان کودکان محسوب می‌شود، گفت:یکی از این علائم، کمر درد شدید بوده که معمولا معادل سرطان است.
سخنگوی دولت با اشاره توفیق های علمی ایران در ایام اغتشاشات گفت: در همین مدت ما جزو چند کشور محدود جهان شدیم که تکنولوژی ژن‌درمانی برای درمان سرطان خون را دارند.
سینیشا میهایلوویچ بازیکن سابق لازیو و اینتر، پس از سه سال مبارزه با بیماری سرطان خون، در گذشت.
تیمی از متخصصان و پزشکان ایرانی با استفاده از ژن‌درمانی روشی منحصر به فرد به نام کارتی‌سل‌تراپی را برای درمان کودکان سرطانی ارائه کرد.
محققان ایرانی موفق شدند نخستین بار در کشور با استفاده از روش «ژن‌درمانی» سرطان خون را در یک بیمار درمان کنند.
آرش انوشیروان؛ فوق تخصص خون و سرطان گفت: اگر میزان هموگلوبین در بانوان بیشتر از ۱۶ میلی گرم در دسی لیتر و در آقایان بیشتر از ۱۸ میلی گرم در دسی لیتر باشد و همچنین به تناسب آن میزان هماتوکریت افزایش پیدا کند، این فکر که ممکن است فرد دچار غلظت خون باشد را در ذهن ایجاد می‌کند. برای اطمینان از صحت آزمایش، یک بار دیگر آزمایش را تکرار می‌کنیم.
جیامپیرو ونترونه، مربی بدنساز مشهور و ایتالیایی تاتنهام، در سن 62 سالگی و بر اثر ابتلا به سرطان خون جانش را از دست داد.
دانشمندان می‌گویند عارضه آپنه انسدادی خواب با افزایش خطر سرطان، کاهش قدرت پردازش ذهنی و افزایش خطر لخته شدن خون مرتبط است.
محققان نمونه خون فضانوردان را به مدت ۲۰ سال ذخیره کردند تا تاثیر تغییرات سفر فضایی کوتاه مدت را بر سلامت آنها بسنجند. براساس این تحقیق ریسک ابتلا به سرطان فضانوردان باید به دقت رصد شود.
پزشکان پروتئینی را در خون شناسایی کرده اند که معتقدند می‌تواند به عنوان یک علامت هشدار اولیه برای بیمارانی باشد که در معرض خطر دیابت و مرگ ناشی از سرطان هستند.
همه افراد دارای تعداد کمی از سلول‌های تیموسیت هستند که در برخی موارد، این سلول‌ها به سرطان خون تبدیل می‌شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ