محققان ایرانی موفق شدند نخستین بار در کشور با استفاده از روش «ژن‌درمانی» سرطان خون را در یک بیمار درمان کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گروهی از دانشمندان به رهبری یک محقق ایرانی در دوبلین دریافته‌اند که کار گروهی لزوماً همیشه بهترین راه برای انجام کارها نیست.
M۴ توسط دو دانشمند ایرانی به نام‌های مرتضی قریب، استاد انستیتو تکنولوژی CalTech و علیرضا رمضانی، استادیار مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه نورت‌ایسترن طراحی شده است.
وزیر دفاع گفت: مهمات هوشمند ساخت متخصصان و دانشمندان صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، در دنیا سرآمد است.
دستیابی دانشمندان ایرانی به «فناوری و دانش بومی در چرخه سوخت هسته‌ای» از دیگر بخش‌های این نمایشگاه بود که در هر بخش محققان و متخصصان، توضیحات لازم را به رهبر انقلاب اسلامی ارائه می‌دادند.
حجت الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران گفت:دانشمندان ما توانستند با بسیاری از مشکلات مانند دانش هسته ای و نظامی و... این دانش در کشور را بومی کنند.
موسوی، گفت: در شرایط تحریم‌، متخصصان و دانشمندان ایرانی ثابت کردند که می‌توانند با اتکا به توان داخلی، کارهای بزرگی کنند که پالایشگاه گازهویزه خلیج از مصادیق روشن آن است.
فیـبو ناتـچی دانـشمند ایتالیایی قسمت عمدهً مسائل ریاضی و جبر خود را از کتاب ابوالوفا استـنساخ کرد و بعـدها معـلوم شد شخـصی که نام اصلی اش «لئونارد دوپـیز» که هـمان «فیـبو ناتـچی» بوده به مصر و شام مسافرت کرده و قسمت عمدهً مطالعـات خود را که در کتاب «اباکوس» آورده است از منابع دانشمندان ریاضی دوره اسلام بوده و بویژه از ابوالوفا است.
چند روز قبل رئیس‌جمهور، نشستی با عنوان دیدار با دانشمندان یک درصد برتر جهان برگزار کرد. یکی از مدعوین در اظهاراتی عجیب و بی‌اساس، زبان برنامه نویسی پایتون را برای رئیس‌جمهور شبکه‌ای جهانی توصیف کرد که سرطان را پیش‌بینی می‌کند، آینده منطقه را ترسیم می‌کند و حتی رشد تورم را هم متوقف می‌کند! این سخنان باعث شد تا ویدیوی این نشست جدی، دستمایه سرگرمی مردم شده و تبدیل به یکی از پربازدیدترین‌های فضای مجازی شود.
رئیسی با اشاره به ترفند‌های دشمنان برای جذب نخبگان کشور‌ها تاکید کرد: باید زمینه‌های حضور دانشمندان ایرانی را که سرمایه‌های عظیم کشور هستند در داخل فراهم کنیم.
محققان دستگاهی به‌نام Static Droplet Microfluidic یا SDM را توسعه داده‌اند که می‌تواند به‌سرعت سلول‌های توموری در گردش (CTC) را که از منبع سرطان جدا شده و به جریان خون آمده‌اند، پیدا کند. درنتیجه، با تشخیص زودهنگام سرطان می‌توان درمان را آغاز و شانس بقای بیماران را افزایش داد.
دبیرکل جنبش انصار الله گفت آمریکایی‌ها مایلند که امت ما دانشی را که به پیشرفت آن کمک می‌کند، در اختیار نداشته باشد و در این راستا، هزاران دانشمند ایرانی و سایر کشورها را هدف قرار داده اند.
دبیرکل جنبش انصار الله گفت آمریکایی‌ها مایلند که امت ما دانشی را که به پیشرفت آن کمک می‌کند، در اختیار نداشته باشد و در این راستا، هزاران دانشمند ایرانی و سایر کشورها را هدف قرار داده اند.
به گفته دانشمندان، شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر جریان عبور و مرور در جهان واقعی نشان می‌دهند که این ایده قطعا شایستگی دارد. به عنوان مثال، چراغ سفید در برخی موارد می‌تواند تاخیر‌های ناشی از ترافیک را تا بیش از ۹۰ درصد کاهش دهد.
اهواز - استاندار خوزستان گفت: بر خلاف تبلیغات شوم دشمنان و تلاش آنها برای ایجاد تفرقه دختران ما سرآمد روزگار هستند و مادران و دانشمندان آینده ما هستند.
برجسته سازی تهدید ایران علیه امنیت اسرائیل و منطقه، تلاش جهت یافتن شریک و یا شرکایی قابل اتکا و قدرتمند برای ماجراجویی نظامی علیه تاسیسات اتمی ایران، متمرکز شدن بر پیشبرد پروژه اجماع سازی فراگیر بین المللی علیه ایران و در نهایت، فعال شدن بیش از پیش موساد جهت انجام اقدامات تروریستی و خرابکارانه علیه تاسیسات اتمی و دانشمندان ایرانی، ۴ پرده اصلی از پروژه کلان تقابل نتانیاهو با ایران در بحبوحه آغاز به کارِ دولت جدید وی هستند.
رئیسی با اشاره به ساخت ۶ نوع واکسن کرونا در داخل کشور به همت دانشمندان ایرانی و با حمایت دولت اظهار داشت: استفاده تؤامان مردم از واکسن‌های ساخت داخل و واکسن‌های وارداتی، در کنار تزریق بیش از ۱۵۶ میلیون دز واکسن کرونا در طرح واکسیناسیون سراسری که بالاتر از بسیاری از کشور‌های اروپایی و آسیایی بود، باعث مهار کرونا و ارتقای سطح ایمنی عمومی در ایران شده است.
کیهان نوشت: جدا از اینکه خیل عظیمی از پیشرفت‌های بزرگ کشور در حوزه‌های مختلف در سال‌های پس از پیروزی انقلاب از نگاه این طیف پیشرفت محسوب نمی‌شود، تنها در طول ۳ ماه گذشته کشورمان شاهد رونمایی از دستاورد‌های شگفت‌انگیز متخصصان و دانشمندان ایرانی آن هم در شرایط تحریم بود که تحسین دنیا را برانگیخت و انکار یا درست ندیدن آن‌ها تنها از فرد یا افرادی برمی‌آید که یا قادر به درست دیدن نیستند یا اساسا به دلایلی که گفته شد نباید این دستاورد‌ها را ببینند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جغرافیای تمدنی ایران فرهنگی، دانشمندان بسیاری را به خود دیده که آثار علمی، اکتشافات، ابتکارات و اختراعات آنها، تمدن و فرهنگ ایرانی-اسلامی را جهانگیر کرده است.
بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: ۳ ماهواره مشابه خیام ساخته می‌شود که مشارکت دانشمندان ایرانی در طراحی و اجرای این ماهواره‌ها افزایش خواهد یافت.
سخنگوی دولت گفت: ساخت سه نسخه دیگر از ماهواره «خیام» با مشارکت دانشمندان ایرانی در دستور کار دولت قرار دارد.
سخنگوی دولت گفت: ساخت سه نسخه دیگر از ماهواره خیام با مشارکت دانشمندان ایرانی در دستور کار دولت قرار دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پرتاب ماهواره⁧ خیام⁩ به فضا، جدیدترین دستاورد هوافضای دانشمندان ایرانی برای اهداف صلح آمیز و برگ زرین دیگری در تاریخ افتخارات علمی ⁧ ایران⁩ اسلامی است.
رییس صندوق توسعه ملی گفت: نمی‌خواهم مطرح کنم که برخی از این افراد آمده اند و نیروگاه هم زده اند و این در حالی است که یک دینار و یک سنت هم از خودشان نیاوردند و اصلا این کاره نبودند و با پول صندوق این کار‌ها را کردند. خب اگر قرار باشد، هر کسی با پول صندوق سرمایه دار شود، ۸۵ میلیون نفر در صف می‌ایستند و از پول صندوق می‌خواهند!
در چند روز گذشته شاهد انتشار تصاویر پیشرفته‌ترین تلسکوپ فضایی جهان بودیم. تلسکوپی که به فضا رفت تا نخستین روزهای تشکیل جهان یعنی ۱۳میلیارد سال قبل را برای بشر به نمایش درآورد و دید ما را به جهان متحول کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ