همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، ترکیه قرار است نیروی امنیتی به قطر اعزام کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان‌های اطلاعاتی ترکیه مدعی شدند به پایگاه داده‌ای درباره هزاران عضو گروهک تروریستی داعش دست یافتند.
شهروندان ایرانی پس از عراقی‌ها که ۱۲.۱ درصد از رقم کل را به خود اختصاص داده‌اند، در جایگاه دوم قرار گرفتند.
کشور ترکیه میزبان بیش از ۳.۵ میلیون آواره سوری است.
وزیر کشور ترکیه از پرداخت خسارت جزئی، متوسط و سنگین به یک میلیون و ۳۷۷ هزار خانوار آسیب دیده از زلزله اخیر خبر داد و افزود: پرداخت خسارت به ۱۲۱ هزار خانوار دیگر نیز در دست اقدام است.
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که شمار قربانیان زلزله مرگبار این کشور از ۴۷ هزار نفر تجاوز کرده است.
مقامات ترکیه در به‌روزرسانی آمار قربانیان زلزله اخیر اعلام کردند امروز شنبه تعداد جانباختگان از ۴۰ هزار نفر عبور کرد.
مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه اعلام کرد شمار قربانیان زلزله ۷.۸ ریشتری این کشور به ۴۰ هزار و ۶۴۲ نفر افزایش یافت.
شمار جانباختگان زلزله ترکیه به ۳۵ هزار و ۴۱۸ نفر رسید
در ۱۰ استان آسیب دیده، ۴۱ هزار و ۷۹۱ ساختمان در اثر زلزله فرو ریخته است و یا باید فوراً تخریب شوند یا در شرایط غیرقابل سکونت هستند.
وزیر محیط زیست و شهرسازی ترکیه از تخریب کامل یا جزئی دست کم ۴۱ هزار ساختمان براثر زلزله شدید اخیر در این کشور خبر داد.
مقامات ترکیه در تازه‌ترین به‌روزرسانی آمار قربانیان زلزله اعلام کردند که تعداد جانباختگان از مرز ۳۱ هزار نفر عبور کرده است.
«یونس سزر» با اشاره به تداوم بی وقفه تلاش برای امداد و نجات یک هفته پس از این زمین لرزه اعلام کرد که ۲۳۳ هزار و ۳۲۰ نفر نیروی امدادی و ۱۲ هزار و ۳۲۲ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات آواربرداری و امدادی در مناطق زلزله زده مشغول به کار هستند.
معاون اول رئیس جمهور ترکیه با اشاره به آغاز عملیات برآورد خسارت ساختمان‌ها با مشارکت ۶ هزار نیروی متخصص در ۱۰ استان زلزله زده ترکیه اضافه کرد: تخریب ساختمان‌هایی که خطرآفرین باشد، با نظر کارشناسان و پس از ثبت و ضبط میزان دقیق خسارت وارده انجام خواهد شد و جلوی تخریب ساختمان‌های که ممکن است، با هدف از بین بردن آثار فاجعه انجام شود، گرفته شده است.
وزیر بهداشت ترکیه خبر داد که کشته‌های زلزله شدید این کشور به ۲۰ هزار و ۲۱۳ نفر افزایش یافته است.
منابع ترکیه ای از انتقال بیش از ۲۸ هزار نفر از ساکنان مناطق زلزله زده جنوب ترکیه به مناطق امن خبر می دهند.
منابع رسمی جدیدترین آمار قربانیان زلزله در ترکیه و سوریه را اعلام کردند که حاکی از افزایش تصاعدی شمار جان باختگان و مصدومان این رخداد است.
معاون رئیس جمهور ترکیه از نجات ۷ هزار و ۸۴۰ نفر از زیر آوار درپی زلزله شدید بامداد دوشنبه در این کشور خبر داد.
با در نظر گرفتن حداقل ۲۵۰ هزار دلار انتقال سرمایه از سوی ایرانیان به کانادا برای دریافت تابعیت دائم در این کشور و با در نظر گرفتن این موضوع که طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۱ تعداد ۷۶ هزار و ۳۸۱ ایرانی از کانادا تابعیت دائم دریافت کرده‌اند، میزان سرمایه‌گذاری ایرانی‌ها در این کشور به رقم عجیب ۱۹ میلیارد دلار می‌رسد.
از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون ۱۱۹ هزار و ۸۱۷ مهاجر غیرقانونی از ترکیه اخراج شده که ۶۶ هزار نفر از آنان افغانستانی و ۱۲ هزار و ۳۸۵ تن دیگر پاکستانی بوده‌اند.
وزیر دفاع ترکیه بدون اشاره به نقض قوانین بین المللی در تجاوز به خاک بغداد و دمشق، ادعا کرد که در سال جاری میلادی در مجموع ۳ هزار و ۹۸۲ تروریست در کشورش، شمال عراق و سوریه از پا درآمده اند!
گروهی از متخصصان تولید عطر در ترکیه موفق شدند فرمول یک عطر باستانی بین‌النهرینی را بار دیگر تولید کنند. در ساخت این عطر سه‌هزار و ۲۰۰ ساله از گیاهان بومی منطقه بین‌النهرین استفاده شده است. این عطر اکنون در کلیسای تاریخی «سنت جورج» واقع در شهر دیاربکر کشور ترکیه به نمایش گذاشته شده است.
محمدمهدی زاهدی گفت: چند سال پیش در ترکیه شبه کودتایی رخ داد که بیش از ۴۰۰ هزار نفر از مقامات بلند پایه خلع پست شده یا به زندان فرستاده شدند، اما شاهدیم جمهوری اسلامی با معترضین با چه رافتی رفتار می‌کند و بسیاری انگشت به دهن هستند که چرا نیروی انتظامی حتی یک قبضه اسلحه همراه خود ندارد.
وزارت کشور ترکیه از اخراج بیش از ۳ هزار مهاجر از این کشور طی دوم و هشتم ماه سپتامبر جاری خبر داد.
وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که از اول آگوست تا کنون ۷۲۱ هزار و ۴۴۹ تُن غلات از بنادر اوکراین منتقل شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ