وزیر بهداشت ترکیه خبر داد که کشته‌های زلزله شدید این کشور به ۲۰ هزار و ۲۱۳ نفر افزایش یافته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پرنس چارلز در سفر به شهر زلزله زده بم با عبور از ویرانه‌های ناشی از زمین لرزه با شهروندان ساکن دیدار و صحبت کرد. نزدیک به بیست سال پس از سفر پرنس چارلز به تهران و بم اینک او شاه بریتانیا و کشور‌های مشترک المنافع شده است.
تداوم درگیری‌ها میان نیروهای ارتش و شبه نظامیان پشتیبانی سریع از یک سو و افزایش کشته‌های این درگیری‌ها در میان غیرنظامیان از سوی دیگر، از جدیدترین تحولات میدانی این کشور به شمار می‌رود.
تداوم درگیری‌ها در سودان، افزایش تعداد کشته‌ها در این کشور و آغاز عملیات خارج کردن اتباع فرانسه از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات سودان است.
تازه‌ترین آمار از شمار کشته‌های حوادث سودان که از روز شنبه ۲۶ فروردین ماه آغاز شده است، ۴۱۳ تن اعلام شده بود.
رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۲۲ درصدی تعداد جانباختگان در تصادفات نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: هنوز ۳۳۲ هزار خودروی تهرانی در سفر هستند.
رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ۸۲ درصد جانباختگان مربوط به سرعت، سبقت، خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو است، گفت: ۷۵ درصد از کشته‌های تصادفات در جاده‌ها است.
زمین لرزه ویرانگری که ۱۱ روز پیش ترکیه و سوریه را لرزاند ۷.۸ ریشتر قدرت داشت. شدت این زمین‌لرزه به اندازه بود که در کشور‌های دیگر غرب آسیا از جمله سوریه نیز احساس شد.
چمران با اشاره به زلزله ترکیه و سوریه ادامه داد: باید به خودمان، مهندسان ناظر، مجریان و طراحان هشدار دهیم؛ کشور‌های دیگری نیز هستند که در طول سال زلزله را تجربه می‌کنند، اما چنین حوادثی را شاهد نیستند چرا که درست می‌سازند و ما اگر ساختمان مقاوم نسازیم مشخص نخواهد شد که چه فاجعه‌ای را شاهد باشیم.
بر اساس گزارش‌ها، زمین‌لرزه در کشور‌های ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که تعداد کشته‌های زلزله در این کشور به ۹ هزار و ۵۷ نفر رسیده است.
ریاست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به زلزله‌ای که در کشور‌های ترکیه، سوریه و لبنان رخ داده است و آنچه که باید در کشور در مقابله با زلزله انجام شود، گفت: این موضوع یک حرکت جمعی و عمومی را می‌طلبد. در کشورمان روستا‌هایی که زلزله به وقوع پیوسته پس از بازسازی که توسط بنیاد مسکن و یا توسط خود مردم براساس یک طرح مقاوم سازی صحیح انجام شده قطعا در زلزله‌های بعدی خرابی‌های آن‌ها بسیار کمتر خواهد بود چرا که بازسازی و نوسازی صحیح انجام شده بود.
رئیس جمهور در پیام‌های جداگانه‌ای وقوع حادثه دلخراش زلزله در دو کشور دوست و برادر ترکیه و سوریه را به روسای جمهور و مردم دو کشور تسلیت گفت و آمادگی کشورمان برای ارائه کمک‌های امدادی فوری را اعلام کرد.
رسانه‌های بین المللی از وقوع زلزله شدید ۷.۸ ریشتری در ترکیه خبر داده اند که لبنان، عراق و دیگر کشور‌های منطقه را هم لرزانده است.
وزیر صمت با اشاره به اینکه خوشبختانه از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات به ۱.۴ رسیده، گفت: بر اساس آمار سال ۹۹، در هر ۱۰۰ تصادف ۴.۴ فوتی و در سال ۱۴۰۰ این عدد به یک رسیده است.
وزیر صمت با اشاره به اینکه خوشبختانه از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات به ۱.۴ رسیده، گفت: بر اساس آمار سال ۹۹، در هر ۱۰۰ تصادف ۴.۴ فوتی و در سال ۱۴۰۰ این عدد به یک رسیده است.
صفحه رسمی «اسرائیل به زبان عربی» اعلام کرد تعداد کشته‌ها به ۹ تن رسیده و تعداد زخمی‌ها ۱۲ تن است. شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد، مجری عملیات به نام «علقم خیری» از اردوگاه شفعاط در شمال قدس و ۲۱ ساله است.
رئیس ستاد مدیریت بحران در میراث فرهنگی با بیان اینکه ایران سرزمین بی‌قراری است، گفت: در زلزله بم بیشتر کشته‌ها در ساختمان‌های جدید بود.
بررسی‌های انجام شده حکایت از وجود ۱۲۰ گسل فعال در کشور دارد و رخداد‌های لرزه‌ای در ایران ناشی از فعالیت بعضی از گسل‌های فعال ایران هستند که در قسمت بالایی پوسته قرار دارند. به اعتقاد دکتر ندیم، محقق حوزه زلزله‌شناسی، مرز بین صفحه عربستان و صفحه اوراسیا از فلات ایران در زیر رشته کوه‌های زاگرس در غرب ایران و در امتداد دریای عمان در جنوب ایران می‌گذرد. علاوه بر این گسل بزرگ، بسیاری از گسل‌های فعال دیگر در فلات ایران وجود دارند که می‌توانند زمینلرزه ایجاد کنند.
حاج علی اکبری گفت: در جریان واقعه‌ای که در زاهدان رخ داده عده‌ای کشته شده‌اند که آمار‌های مختلفی از آن مطرح است، اما ملاک ما آمار مراجع رسمی است و کسانی که در این حوادث بی‌گناه کشته شده‌اند از نظر رهبر معظم انقلاب شهید هستند که این موضوع هم مراجع مشخصی دارد که معین کند چه کسی در آن میدان بی‌گناه کشته شده و کسی گناهکار بوده است.
دولت کره جنوبی اعلام کرد تعداد کشته‌های حادثه مرگبار هالووین در این کشور به ۱۵۶نفر افزایش یافته است.
بر اساس آخرین آمار منتشر شده تعداد کشته‌های انفجار یک معدن در ترکیه به ۴۰ نفر رسیده است و حال ۵ نفر نیز وخیم است.
وزیر کشور در تشریح آخرین وضعیت پرونده مرحوم مهسا امینی و حوادث پس از آن، با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، توطئه‌های بزرگی را با اقتدار پشت سر گذاشته است، گفت: دشمنان با حمایت از اغتشاشگران دچار محاسبات غلط شده‌اند.
بخش خبری ۲۰:۳۰ صداوسیما تعداد جان باختگان اعتراضات اخیر در کشور را اعلام کرد.
رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند که شمار کشته‌های سیلاب‌ها و بارش‌های شدید اخیر در این کشور افزایش یافته و بیش از ۲۵۰۰ خانه نیز آسیب دیدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ