سرمایه اجتماعی ضمن آنکه برآمده از تجربه زیسته افراد و گروه‌ها در یک جامعه است، جامعه را در برابر شکاف‌ها و تعارض‌های ویرانگر حفظ می‌کند. به گونه متقابل، هر گونه شکافی که افراد، گروه‌ها و نهاد‌ها را از یکدیگر دور ساخته و رو در روی یکدیگر قرار بدهد، به فرسایش سرمایه اجتماعی و افزایش خودویرانگری جامعه خواهد انجامید.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور کشورمان در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و کنیا روابط دو کشور را دارای ریشه‌های عمیق تاریخی دانست و بر ضرورت بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه تعاملات تجاری تاکید کرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از کارهای مهم مجلس در برنامه هفتم این است که زمینه‌های سواستفاده، رانت خواری‌ها و ویژه خواری‌ها را از بین ببرد.
محمدرضا نیک نژاد: مهاجرت در پایه دانش آموزی مخصوص طبقات خاصی است و گستردگی ندارد. همانطور که در ایران شکاف طبقاتی زیاد و آموزش طبقاتی شده و عموما دیگر رشته‌های برند و پول ساز برای پولدار‌ها مانده است. آمار‌ها نشان می‌دهد از ۴۰ رتبه اول کنکور فقط یک نفر از مدارس دولتی است یا در سه هزار رتبه اول کنکور ۷ تا ۸ درصد و چه بسا کمتر از مدارس دولتی هستند. از طرف دیگر فقط آدم‌های پولدار توان فرستادن کودکان خود به مدارس خارج از کشور را دارند و اگر در خانواده متوسط چنین تصمیمی بگیرند حتما فشار زیادی به آن‌ها وارد می‌شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساماندهی و کاهش التهاب بازار اجاره بها باید در میان مدت و بلندمدت ریشه‌های مختلف افزایش قیمت مسکن را کنترل کنیم.
مستند «این یک اعتراض است» با تمرکز بر وقایع دهه ۷۰ به ریشه‌های شکل‌گیری جریان دوم خرداد و اصلاحات پرداخته و برای بازنمایی آن دوران سراغ فعالان دانشجویی دیروز و چهره‌های سیاسی امروز رفته است.
رئیس قوه قضاییه گفت: چنانچه به مقوله مهار تورم و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اهتمام کامل و جامع نشود، به دنبال آن بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و … حادث می‌شود.
ایرانیان آیین‌های مختلفی دارند که هر کدام از آنها با ریشه‌های تاریخی و اعتقادی، از سالها پیش مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته و به عنوان میراث ناملموس بشری ثبت شده‌اند.
شرایط بیرونی مانند رشد مشکلات اقتصادی و سرخوردگی ناشی از نرسیدن به آرزو‌های عادی، محرک بسیار نیرومندی است که خشونت را در ابعاد و زوایای گوناگون گسترش می‌دهد. از سوی دیگر دامن زدن به تفاوت‌های سیاسی و جناحی و تئوریزه کردن خشونت در اشکال و انواع گوناگون آن در تریبون‌های رسمی مانند صدا و سیما، رسانه‌ها و... یکی از ریشه‌های اصلی گسترش خشونت است.
مبارزه با فساد، بیش از آنکه پروژه امنیتی و قضایی باشد یک پروژه اجتماعی همراه با اصلاحات ساختاری است. شواهد نشان می‌دهد در این سال‌ها، دولت‌ها، در اجرای پروژه‌های اجتماعی با توجه به ذی‌نفعان مختلف آن، نتوانسته‌اند موفق عمل کنند. مبارزه با فساد از پیچیده‌ترین پروژه‌های اجتماعی است.
یکی از مهم‌ترین ریشه‌های بحران کنونی در انحصار مدیریت امور و امنیتی کردن اتفاقات و حذف دیگران از دایره حل مسائل است. مسوولان و مدیران امور می‌خواهند همه گوش به فرمان آنان باشند، و سکوت کنند، و به حرف آنان گوش دهند. هر کس هر حرفی و گمانه‌ای زد، محکوم است جز حرف‌هایی که خودشان می‌زنند. حرف‌هایی که معمولا تناقض‌آمیز است و صدر و ذیل آن‌ها با یکدیگر تطابق ندارد.
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بر هیچکس پوشیده نیست که کارگزاران نظام با دستگاه‌های عریض و طویلی که در اختیار دارند به راحتی می‌توانند ظرف چند روز عوامل مسمومیت دانش‌آموزان را کشف کنند و تمام ریشه‌های مربوط به آن را بخشکانند.
در قطعنامه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی اعلام شده رژیم دارای یک قانون اساسی رسمی خواهد بود، اما این رژیم به دلیل شرایط سیاسی و اجتماعی خاصی خود، تدوین قانون اساسی را تاکنون به تعویق انداخته است.
در قطعنامه شکل‌گیری رژیم صهیونیستی اعلام شده رژیم دارای یک قانون اساسی رسمی خواهد بود، اما این رژیم به دلیل شرایط سیاسی و اجتماعی خاصی خود، تدوین قانون اساسی را تاکنون به تعویق انداخته است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ریشه‌های انقلاب سال ۵۷ بر خاکی بنا شده که با باران ولایت و امامت اُنس دارد و همواره عطر مردم داری و نوع‌دوستی از آن به مشام می‌رسد.
مساله اصلی استبداد سیاسی بود. عمده‌ترین شعار محوری دوران انقلاب هم توسط امام و هم توسط روشنفکران و سایر چهره‌های تاثیرگذار انقلاب مثل دکتر شریعتی، شهید مطهری و مرحوم آیت‌الله طالقانی، شعار احیای استقلال کشور و دوری از استبداد فردی بود. همه ملت از اینکه یک نفر در راس هرم قرار داشته باشد و به جای همه ملت تصمیم بگیرد، گریزان بودند. مردم از این روش حکومت‌داری به تنگ آمده و به دنبال به دست آوردن استقلال سیاسی و استبدادستیزی معنادار مبتنی بر جامعه مدنی یا جمهوری عرفی بودند.
یکی از مشکلات حوادث چند ماه اخیر، ایجاد شکاف عمیق اجتماعی بود. مسئولان باید بدانند نارضایتی‌ها باید چاره‌جویی شود. برای اقناع مردم باید اقدامات لازم فرهنگی و سیاسی انجام شود. ریشه‌یابی اعتراضات و پاسخگویی به مردم وظیفه مهم مسئولان است ... کلید حل مشکلات امروز بازگشت به انتخابات رقابتی با حضور گسترده مردم در صحنه است.
مالکوم بنت استاد علوم گیاهی و پونام مهرا دانشجوی فوق دکترا در علوم زیستی از دانشگاه ناتینگهام به تازگی کشف کرده‌اند که ریشه‌های گیاهان چگونه شکل خود را برای به حداکثر رساندن جذب آب تطبیق می‌دهند.
یک پژوهش، با بررسی روندهای آماری رابطه سهم جامعه جوان از فعالیت‌های اقتصادی را به تصویر کشیده است. این آمارها تایید می‌کند که یکی از ریشه‌های اصلی رویدادهای اخیر، جاماندگی جمعیت جوان از فعالیت‌های اقتصادی بوده است.
جشن کریسمس چیست و چه ریشه‌ها و زمینه‌هایی دارد؟ مجله مهر به صورت مختصر به کریسمس و ریشه‌های تاریخی این جشن پرداخته است.
روی دکه روان‌شناسی زرد؛ ریشه‌های جاذبه و علل دافعه
افقه با اشاره به اینکه ناامیدی از آینده، اصلی‌ترین دلیل اعتراضات نسل جوان امروز است، اضافه کرد: به نوعی می‌توان گقت، ناامیدی از بهبود آینده موتور متحرک اعتراضات جوانان دهه ۸۰ است، آن‌ها پیش خود فکر می‌کنند، که با توجه به این تورم و گرانی که وجود دارد، حتی یک متر خانه بعد از سال‌ها کار و تلاش نمی‌توانند خریداری کنند. از لحاظ پیدا کردن یک شغل مناسب نیز آن‌ها وقتی فارق التحصیلان دانشگاهی را می‌ببنند، با خود می‌پرسند در چه آینده‌ای با توجه به شرایط اقتصادی جامعه در انتظار آن‌ها است.
برخی از فعالان زنان و کودکان نیز بر راهکار‌های حقوقی اصرار می‌ورزند و بیشتر بر تعیین سن قانونی ازدواج و جلوگیری از ازدواج کودکان به‌عنوان یکی از عوامل اصلی بازدارنده خشونت تأکید می‌کنند؛ حال آنکه بسیاری از این ازدواج‌ها با خطبه عقد غیررسمی یا به‌اصطلاح عقد بلوچی جاری می‌شود و در جایی ثبت نمی‌شود.
برخی از فعالان زنان و کودکان نیز بر راهکار‌های حقوقی اصرار می‌ورزند و بیشتر بر تعیین سن قانونی ازدواج و جلوگیری از ازدواج کودکان به‌عنوان یکی از عوامل اصلی بازدارنده خشونت تأکید می‌کنند؛ حال آنکه بسیاری از این ازدواج‌ها با خطبه عقد غیررسمی یا به‌اصطلاح عقد بلوچی جاری می‌شود و در جایی ثبت نمی‌شود.
وزیر امور خارجه در رابطه با مذاکرات و آغاز گازدهی صدها سانتریفیوژ، توضیحاتی ارائه داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ