وزارت کشور گرجستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد در پی اعلام بسیج عمومی نسبی در روسیه شمار شهروندان روس که طی روز‌های اخیر وارد کشور شده‌اند، افزایش یافته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد برای بسیاری از مشکلات روزمره ما، راه‌حل‌های بسیار موثر و هوشمندانه‌ای وجود دارد و مردم نقاط زیادی از دنیا مدت‌هاست که با استفاده از این راه‌حل‌ها زندگی راحت‌تری دارند.
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در مسابقات قهرمانی مردان آسیا ۲۰۲۳ مقتدرانه هنگ‌کنگ را شکست داد و صعودش به مرحله دوم قطعی شد. ظرفیت سالن مسابقات دو ساعت قبل از شروع مسابقه ایران و هنگ کنگ تکمیل شد. استقبال از بازی نخست تیم ملی به حدی بالا بود که تماشاگران حتی روی پله‌ها و کف محوطه سالن غدیر نشسته بودند. تخمین زده می‌شود بیش از هفت هزار نفر از دیدار نخست تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ استقبال کردند که رکورد بی‌نظیری برای والیبال ارومیه است.
‌می‌گوید می‌تواند قندان کریستالی با قطر بیش از ۱۰ میلی‌متر را در ۱۵ دقیقه بخورد و شیشه دودی ۴۰ در ۵۰ سانتی‌متری را هم در مدت ۴۰ دقیقه بدون کوچک‌ترین بریدگی و زخمی نوش‌جان کند.
سومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آلیش بانوان از ۲۸ مرداد لغایت ۳ شهریورماه در سالن توفیق جهانبخت تهران برگزار می‌شود.
دو تیم فوتبال زنان اسپانیا و انگلیس از ساعت ۱۳:۳۰ در فینال جام جهانی زنان ۲۰۲۳ در استرالیا به مصاف هم رفتند که این لاروخا بود که توانست با نتیجه یک بر صفر انگلیس را شکست دهد و برای نخستین بار در تاریخ خود، جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر ببرد. در این دیدار اسپانیا در دقیقه ۲۹ توسط اولگا کارمونا به گل رسید و توانست با همین یک گل قهرمان دنیا شود. همچنین آن‌ها در دقیقه ۶۹ می‌توانستند اختلاف را به عدد دو افزایش دهند، اما پنالتی جنیفر هرموسو را دروازه‌بان انگلیس مهار کرد. اسپانیا توانسته بود در نیمه نهایی سوئد را شکست دهد و به فینال برسد. اسپانیا دومین تیمی است که هم مردان و هم زنانش موفق شده‌اند قهرمانی جام جهانی را به دست بیاورند و پیش از این تیم تنها آلمان موفق شده بود چنین افتخاری را کسب کند. این نخستین قهرمانی اسپانیا در این مسابقات است و آمریکا با چهار قهرمانی، آلمان با دو، نروژ و ژاپن با یک قهرمانی تیم‌هایی هستند که تاکنون تجربه قهرمانی جهان در بخش زنان را داشته‌اند.
یک کوزۀ سفالی حاوی بقایای یک فرد جوانِ قربانی‌شده، اخیرا در یک سایت باستانی در مکزیک از زیر خاک بیرون آورده شده؛ یک حلقۀ یشمی نیز در این کوزه وجود دارد که معنا و اهمیت آن هنوز معلوم نیست.
عکس منتشر شده از آنچه اولین تصویر علی دایی پس از مهاجرت به آمریکا عنوان شده بازتاب گسترده ای در اینستاگرام داشته است.
مجلس ختم مادر گرامی احمد مسجد جامعی، در مسجد المصطفی (ص) تهران و با حضور جمعی از مقامات عالی رتبه سیاسی و اهالی فرهنگ، هنرمندان، روزنامه نگاران و نمایندگان احزاب برگزار شد. در این مراسم سید محمد خاتمی، مسیح مهاجری، علی لاریجانی، سید محمد ابوترابی فرد، سبط الشیخ، مسیح بروجردی، مجید انصاری، موسوی لاری، سید محمدکاظم موسوی بجنوردی، محمدرضا خاتمی، عبدالجبار کاکایی، علی اکبر صالحی، سید مرتضی نبوی، سهیل محمودی، سید عباس صالحی، احمد توکلی، ساعد باقری، صالحی امیری، محسن حاجی میرزایی، سعید تهرانی، الهام فخاری، کامبیز نوروزی، سعید لیلاز، محمد ستاری فر، رضا فرجی دانا، کمال خرازی، مهدی چمران، حمیدرضا آصفی، فاطمه راکعی، محسن پیرهادی، هاشمی طبا، جلیل رسولی، قاسم رفعتی، عبدالصمد صمدی، سید علیرضا بهشتی شیرازی، مجید مجیدی، هادی خانیکی، محمود واعظی، حسین سلیمی، محسن رفیق‌دوست، سید محمد بهشتی، علی انسانی، شاهرخ تندرو صالح، فریدون عموزاده خلیلی، پیروز قاسمی، علی اصغر سیدآبادی، حسین انتظامی، محمد جواد حق شناس، غلامعلی اصغریان، امین عارف نیا، محمد رجبی، محمد حسن رجبی و جمعی از هنرمندان، اهالی رسانه، سفرا و رایزن‌های فرهنگی و ناشران حضور داشتند. مرحومه «فخری فلسفی تنکابنی»، مادر احمد مسجدجامعی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و همشیره مرحوم آیت الله محمد تقی فلسفی، خطیب مشهور تهران بود
مهارت ویژه خلبان در فرود آوردن بوئینگ ۷۳۷ در باد شدید در فرودگاه مادیرا یا کریستیانو رونالدو در فونچال پرتغال را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
بسیاری از عکس‌های شگفت‌انگیز توسط کسانی گرفته می‌شوند که به‌طور اتفاقی در زمان مناسب و در مکان مناسب قرار گرفته‌اند، اما ثبت این تصویر از ماه و طاق پیروزی (Arc de Triomphe) واقع در پاریس، به مهارت و برنامه‌ریزی دقیقی نیاز داشت.
این قبیل معماها می توانند مغز انسان را به چالش کشیده و به تقویت بهره هوشی، مهارت های منطقی و مهارت های ریاضی کمک کنند. به منظور چالش برانگیزتر کردن شرایط می توانید بازه های زمانی کوتاه را برای حل کردن معما تعیین کنید.
در دنیای معماری فقط ساختمان‌های سر به فلک کشیده نیستند که می‌توانند شکوهمند و حیرت‌انگیز باشند؛ حتی یک «چاه» هم اگر با هنرمندی و مهارت ساخته شود می‌تواند باشکوه جلوه کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: هرگونه حرکتی که برخلاف قواعد محیط زیستی در رابطه با درناهای سیبری در توقفگاه‌های احتمالی دیده شد، مردم عزیز بلافاصله به نزدیک‌ترین اداره یا واحد محیط‌بانی شهرستان اطلاع‌رسانی کنند تا در تکمیل پرونده با توجه به اینکه برنامه مدونی داریم، اقدامات لازم صورت بگیرد.
فرود آوردن یک هواپیمای غول پیکر با نداشتن دید آنهم در شب کار فوق‌العاده دشواری است که مهارت بالای خلبانان را می‌طلبد. ویدئوی زیر فرود شبانه یک بوئینگ ۷۴۷ را در مه غلیظ و شرایط بد جوی به تصویر کشیده است.
در سال ۲۰۰۹، محققان دانشگاه لوند در جنوب سوئد از رادار ردیابی برای تعقیب بادخورک‌ها در طول مهاجرت بهاره، پرواز‌های تابستانی و مهاجرت پاییزی استفاده کردند. حداکثر سرعت ۶۹.۳ مایل در ساعت (۱۱۱.۶ کیلومتر در ساعت) بود.
لک‌لک‌های مهاجر در آبنمای میدانی در قلب پایتخت مدتی است مهمان رهگذران شده‌اند و نظر مردم را به خودشان جلب می‌کنند.
یکی از جذاب‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین کار‌های هوانوردی، سوختگیری هواپیما‌ها به هنگام پرواز است. این کار علاوه بر نیاز به داشتن تجهیزات مربوطه، مهارت و دقت خلبانان را نیز می‌طلبد.
ایرباس ۳۴۰ از جمله بزرگ‌ترین هواپیما‌های تجاری دنیا محسوب می‌شود، اما باد آن را همچون پر کاه تکان می‌دهد. مهارت خلبان بر شرایط بد چوی غلبه کرد و او توانست هواپیمای غول پیکر ایرباس ۳۴۰ را در باد مخالفی که ۹۶ کیلومتر در ساعت سرعت داشت، فرود بیاورد./همشهری آنلاین
این مهاجر ۲۴ ساله سومالیایی برای نمایندگی از ناحیه ۶۳ در مجلس سنای ایالت مینه‌سوتا نامزد شده بود.
موندلی بزادنهاوت در سال ۲۰۱۸ از کشور آفریقای جنوبی به نیوزیلند مهاجرت کرد تا در آنجا زندگی جدیدی را به همراه شریک زندگی و فرزندانش آغاز کند. او که قصد داشت به همراه خانواده‌ی خود برای همیشه در نیوزیلند بماند، از این کشور درخواست اقامت کرد. اما به ادعای او مقامات نیوزیلند به خاطر بالا بودن بیش از اندازه‌ی شاخص توده‌ی بدنی اش با درخواستش موافقت نکردند.
کمتر اتفاق علمی بزرگی در دنیاست که رخ دهد اما یک نخبه ایرانی در مهاجرت بخشی از این پروژه های بزرگ علمی نباشد. از پروسه ساخت واکسن کرونا تا پروژه ساخت اینترنت ماهواره ای استارلینک.
روستای داژگان از جمله روستا‌های شهرستان بویین میاندشت استان اصفهان است که برای دیدنش باید به شهر افوس رفت. مردم روستای داژگان قبل از انقلاب از این روستا یا مهاجرت کردند و یا ناچار به ترک روستا شدند.
سنگ قبرهای روستای متروک داژگان خبر می‌دهند این روستا ارامنه زیادی داشته که خودخواسته از روستا مهاجرت کرده و حالا بخش کمی از بناهای خشتی آن باقی مانده است.
یک گروه امداد و نجات روز چهارشنبه طی عملیاتی ۱۰۱ مهاجر سرگردان را در آب‌های مدیترانه نجات داد. بر اساس داده‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) از سال ۲۰۱۴، نزدیک به ۲۵۰۰۰ نفر در تلاش برای عبور از دریای مدیترانه به اروپا جان خود را از دست داده یا ناپدید شده‌اند که بیش از ۱۱۰۰ نفر در سال جاری میلادی بوده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ