وزیر امور خارجه ایران آخرین وضعیت گفتگوهای جاری برای احیای برجام و پیام‌های تبادل شده با طرف آمریکایی را تشریح کرد و گفت: تروریسم و افراط گرایی همچنان چالش اصلی در منطقه خاورمیانه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با وزیر خارجه عربستان، مبارزه با تروریسم را در راستای امنیت مشترک دو کشور و کشورهای منطقه دانست.
رئیس جمهور عراق در دیدار وزیر کشور پاکستان با او در بغداد، بر اهمیت تحکیم همکاری‌های مشترک بین دو کشور و راه‌های ارتقای آن تاکید کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار وزیر خارجه جمهوری عربی سوریه، گفت: تروریسم ابزار آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بحران‌آفرینی در منطقه است.
کوشکی اظهار کرد: متاسفانه فضای مجازی مانند اینستاگرام در کشور ما قانون‌مند نیست و مکانی برای یافتن نیرو‌هایی شده که تبدیل به تروریست می‌شوند، در واقع به راحتی می‌توانند افراد مورد نظر خود را پیدا کرده و با آن‌ها ارتباط بگیرند و دیگر نیازی نیست با افسران اطلاعاتی صهیونیستی و اروپایی دیدار حضوری داشته باشند.
حمله چهار تروریست به کلانتری ۱۶ زاهدان که به هلاکت خود آن‌ها و شهادت دو نفر از نیرو‌های انتظامی مستقر در این کلانتری منجر شد، نتیجه مستقیم سخنان افراطی کسانی است که در چند ماه گذشته با سوء‌استفاده از تریبون‌های نمازجمعه و سایر امکانات تبلیغاتی استان سیستان و بلوچستان تلاش کردند بذر بدبینی در جامعه بپاشند.
یک وبگاه فلسطینی با مقایسه رخدادهای اخیر در سوئد و فلسطین اشغالی، این اتفاقات را مرتبط با اندیشه‌های افراط‌گرایانه صهیونیست‌ها دانست.
وزیر امور خارجه اجازه دادن در اهانت به مقدسات دینی و قرآن‌ کریم از سوی سوئد را غیرقابل پذیرش خواند و گفت: دموکراسی و آزادی خواندن این رفتارها، فقط و فقط مشوق تروریسم و افراط‌گرایی است.
عباس عبدی نوشت: مصوبه پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران از این حیث قابل فهم‌تر است. در این مورد توییتی نوشتم که برخی افراد عامدانه یا ناآگاهانه آن را تحریف کردند. در آنجا توضیح دادم که سپاه در سال‌های اخیر عملیات یا رفتار ویژه‌ای متفاوت از آنچه در گذشته انجام داده، نداشته است، پس اگر قرار بر اعلام تروریست بودن آن باشد، باید پیش‌تر انجام می‌شد، نه الان و اگر حالا چنین کرده‌اند، نشان می‌دهد که مساله مربوط به چیز دیگری است. آن چیز هم تغییر مهمی است که در ایران رخ داده و اتفاقا در حوزه سیاست داخلی است. دولت جدید که محصول مشارکت پایین است، نقطه عطف این فرآیند بود، البته این روند پیش‌تر و از ۱۳۹۸ شروع شده بود.
در بیانیه وزارت خارجه آمده است: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست‌های اصولی خود برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری، همچنان در مسیر استقرار صلح و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش خواهد کرد، لذا شهادت سردار قاسم سلیمانی، اگرچه ثلمه‌ای بزرگ برای ایران و ایرانیان است، اما هیچ خللی در مسیر اهداف متعالی جمهوری اسلامی ایران وارد نمی‌کند.
صبح امروز میزگرد تخصصی شهید سلیمانی و مبارزه با تروریسم و افراطی گری در منطقه غرب آسیا در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.
وزیرکشور در ادامه گفت: دشمنان برای لطمه زدن به ایران اسلامی گروهک های تجزیه طلب و تروریست را به میدان آوردند به عنوان مثال در کرمانشاه ۲ هزار نفر از این افراد را روی کار آوردند.
وزیر خارجه ترکیه گفت: ما نگرانی‌های امنیتی سوئد و فنلاند را درک می‌کنیم ولی از این دو کشور انتظار داریم افراد مرتبط با سازمان‌های تروریستی را به ما تحویل دهند.
وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که گزارش نهاد موسوم به «کمیته حقیقت یاب» نشان می دهد که هلند و دیگر کشورهای غربی از تررویست ها در سوریه حمایت می کنند.
شب گذشته افراد ناشناس شعار‌هایی را بر ضد حکومت انگلیس بر روی سفارت این کشور در تهران با اسپری‌های رنگی نوشتند. لانه تجزیه طلبان، هرکی بیاد به مهمونی باید بره تو گونی، لانه جاسوسی تعطیل باید گردد، دشمن ابدی، جاسوس انگلیسی اخراج باید گردد، روباه پیر، BBC داعش انگلیسی، سفارت انگلیس حامی تروریست، مرگ بر انگلیس، پرورشگاه تروریست و مزدور انگلیسی ازجمله شعار‌های نوشته شده روی سفارت انگلیس در تهران است.
رئیس مرکز مبارزه با تروریسم کشورهای مشترک المنافع گفت که توانایی طالبان برای کنترل اوضاع افغانستان به دلیل عمق شکاف بین جناح های میانه رو و رادیکال در رهبری این گروه بسیار محدود شده است.
وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تاکنون ۲۶ تروریست تکفیری مرتبط با حادثه شاهچراغ دستگیر شدند و کلیه‌ افراد دستگیر شده، غیرایرانی هستند.
در این بیانیه آمده است که بحرین مخالف هرنوع افراطی گری، خشونت و تروریسم است.
استاندار فارس با بیان اینکه فرد ضارب مجروح و دستگیر شده است، گفت:‌ اینکه برخی برای رسیدن به اهداف پلید خود، دست به هر اقدامی از جمله ریختن خون افراد بیگناه می زنند تأسف برانگیز است.
جانشین فرماندهی کل انتظامی با بیان اینکه اکثر افرادی که در اغتشاشات به خیابان می‌آیند تماشاچی هستند، گفت: برخی از این افراد مزدور و تروریست هستند.
معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور گفت: مقابله با تروریسم و تحولات قفقاز بخشی از محورهای گفتگوهای سمرقند را تشکیل می‌دهد.
نمایندگی ایران در سازمان ملل سکوت معنادار آمریکا و انگلیس در قبال حملات سایبری به زیرساخت‌های غیرنظامی ایران را محکوم کرد.
رئیس جمهور ترکیه امروز در سخنانی گفت: آمریکا و نیروهای ائتلاف از تروریسم در سوریه حمایت می‌ کنند.
وزیر کشور با بیان اینکه ایران خود قربانی تروریسم بین المللی است، تاکید کرد: آمادگی کامل داریم با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگ‌های در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی همکاری کند.
سفیر روسیه در افغانستان تأکید کرد حذف فیزیکی سرکرده القاعده راه‌حل مبارزه با تروریسیم نیست، چون افراد این گروه می‌توانند به گروه‌های تروریستی دیگر مانند داعش بپیوندند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ