«نارندرا مودی» نخست وزیر با مخالفت اندکی مواجه است، زیرا او نهاد‌ها را برای تحکیم قدرت و تثبیت بینش ملی گرای هندو خود مسلح می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
​پیاز، به اندازه ادویه در آشپزی هندی مهم است و در کانون سیاست‌های ملی این کشور در حوزه کشاورزی قرار دارد. این محصول و قیمت آن حتی در گذشته مقصر سرنگونی دولت‌ها بوده و می‌تواند ناردندرا مودی - نخست‌وزیر کنونی هندوستان - را نیز در تنگنا قرار دهد. تورم هند به دلیل افزایش هزینه‌های مواد غذایی به بالاترین حد خود در 15 ماه گذشته رسیده است.
وزارت خارجه هند امیدوار به حضور رئیس‌جمهور روسیه در نشست گروه ۲۰ است.
نارندرا مودی در سخنرانی خود در اجلاس شانگهای، از ایران به عنوان عضو جدید این سازمان یاد کرد و به ایران تبریک گفت.
رسانه‌ها از مشاهده و رصد یک پهپاد بر فراز اقامتگاه نخست‌وزیر هند خبر می‌دهند.
نخست‌وزیر هند اعلام کرد اقدامات روسیه در راستای تضمین ثبات در این کشور در زمان شورش اخیر گروه واگنر قابل درک است.
زمانی که هند جایگاه چین را به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان گرفت، ناظران از خود می‌پرسیدند: آیا دهلی‌نو می‌تواند از پکن عبور کند و به ابرقدرت جهانی بعدی تبدیل شود؟ در نگاه اول، آمار و ارقام به‌نظر اینگونه نشان می‌دهند. این سوال با سفر نارندرا مودی به واشنگتن معنادارتر شده است.
دیدار نخست وزیر هند و رئیس جمهور مصر شش ماه پس از حضور سیسی در رژه روز جمهوری هند به عنوان میهمان رسمی برگزار شد. در ماه ژانویه، سیسی و مودی در مورد اقدامات برای افزایش تجارت دو جانبه به ۱۲ میلیارد دلار توافق کردند. در طول بازدید سیسی از هند، کشور‌ها همچنین توافق نامه‌هایی را برای گسترش همکاری در امنیت سایبری، فناوری اطلاعات و فرهنگ امضا کردند.
بایدن از مودی در کاخ سفید استقبال کرد و در نشست خبری مشترک دو کشور، نخست وزیر هند گفت که نظم جهانی جدید در حال شکل گیری است.
بایدن هنگام نواخته شدن سرود ملی هند در مراسم پذیرایی رسمی از نارندرا مودی، نخست وزیر هند در واشنگتن، دست خود را روی قلب خود گذاشت و وقتی بایدن متوجه شد که سرود ملی هند سرود است، کم کم شروع به پایین انداختن دستش کرد تا خجالت را برطرف کند.
سفر نخست‌وزیر هند به امریکا زیر سایه انتقاد‌های گسترده فعالان حقوق بشر و مخالفان تجاوز نظامی روسیه به اوکراین آغاز شد.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید قرار است با دستور کار آماده‌سازی مقدمات سفر «نارندرا مودی» نخست وزیر هند به واشنگتن ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه به دهلی‌نو برود.
پرسپولیس با گل مهدی ترابی در دقیقه 31 بازی از حریف سیرجانی پیش افتاد.
روز گذشته در حضور مهدی مهدوی‌کیا و چند اسطوره فوتبال دنیا، موارد مشکوک خطای هند در یوفا بررسی شد.
اعلام خطای هند محمد محبی محل مناقشه زوج همشهری‌اش با داور شد.
مقامات هندی یک مدرسه حفظ قرآن کریم و بخشی از یک مسجد ۲۵۰ ساله را در دهلی نو، بدون اخطار تخریب کردند. مساجد و بنا‌های تاریخی اسلامی در هند از کارزار تخریبی که توسط دولت نارندرا مودی به راه انداخته شده است، رنج می‌برند، تا تلاشی برای ایجاد یک تغییر فرهنگی بر اساس تسلط هندو‌ها بر این کشور صورت گیرد.
فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن پس از دیدار با نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در دهلی‌نو با قطار وارد کی‌یف شد.
بایدن و مودی درباره معامله بیش از ۲۰۰ هواپیمای مسافربری گفتگو کردند.
در دهلی نو، پایتخت هند، نیروهای مسلح این کشور رژه‌ای را در هفتاد و چهارمین سالگرد روز جمهوری برگزار کردند. یگان‌های نظامی مصر نیز در این مراسم شرکت کردند. در این مراسم همچنین سامانه‌های تسلیحاتی ساخت هند مجهز به تجهیزات پیشرفته به نمایش گذاشته شد. این تسلیحات شامل بسیاری از هویتزرها، تانک ها، موشک‌های کروز مافوق صوت، موشک‌های ضد تانک و نفربر‌های زرهی است. در این مراسم با حضور عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، سربازان نیرو‌های مسلح مصر نیز رژه رفتند. رئیس جمهور مصر پس از پایان مراسم با نارندرا مودی نخست وزیر هند دیدار کرد.
دانشجویانی که برای تماشای مستند جدید بی‌بی‌سی درباره نخست وزیر هند در دانشگاهی در دهلی جمع شده بودند، توسط پلیس بازداشت شدند.
نخست‌ وزیر هند امروز در نشست سران گروه- ۲۰ در اندونزی گفت: باید برای پایان دادن به جنگ در اوکراین به دیپلماسی بازگردیم.
نارندا مودی نخست وزیر هندوستان روز گذشته سرویس اینترنت ۵G را در این کشور راه اندازی کرد و آن را گامی به سمت عصر جدید نامید.
ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید که درباره بحران اوکراین با مودی، نخست‌وزیر هند گفتگو کرده است.
دکتر مهدی زارع گفت: تعیین کانون زلزله می‌تواند به علاوه و منهای ۵ تا ۱۰ کیلومتر خطا داشته باشد، بنابراین کانون زلزله‌هایی که در دریا اتفاق می‌افتد، ممکن است ساحل باشد. اما زلزله در دریا هم می‌تواند اتفاق بیفتد، به دلیل شکستگی‌ها و گسل‌هایی که کف دریا وجود دارد. در نزدیکی سواحل دریای عمان و خلیج فارس در ایران هم گسل وجود دارد. مثلا در ۳۰ کیلومتری ساحل ایران در دریای عمان، مرز فرورانش ورقه اقیانوس هند و دریای عربی به زیر فلات ایران قرار دارد
پس از بیش از هشت سال نخست‌وزیری هند محبوبیت بالای نارندرا مودی و قدرت انتخاباتی چشمگیر او را تقریبا شکست ناپذیر ساخته است. با این وجود، علیرغم آن که موفقیت او در گردآوری قدرت سیاسی غیر قابل تردید است توانایی او در استفاده از آن به نفع اکثریت قریب به اتفاق شهروندان هم چنان مورد تردید قرار دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ