ثبت پلنگ ایرانی توسط دوربین تله ای در سوادکوه در 5 اسفند ماه 1401 ؛ این پلنگ در هوای بسیار سرد جهت حفظ بقا از مسیرهای پربرف و صعب العبور گذر می‌کند تا به شکار مورد علاقه خود برسد و تغذیه کند. این فیلم کم نظیر را علی اکبر ایمانی، محیط بان مازندرانی ثبت و در صفحه شخصی‌اش به دوستداران محیط زیست تقدیم کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
عشوری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: یک قلاده پلنگ ایرانی در باغ چای یکی از روستاهای بخش چابکسر مشاهده شد. تصویر این پلنگ در باغ چای یکی از روستاهای بخش چابکسر در شهرستان رودسر به تازگی توسط موبایل یکی از کشاورزان منطقه که مشغول چیدن چای بود، مشاهده و ثبت شده است.
چهار قلاده پلنگ در منطقه شکارممنوع "تپال" شاهرود مشاهده شد.
صحنه‌ای بسیار جالب و دیدنی از مواجهه جالب پلنگ با گله‌ بابونها و حمله بابونها به پلنگ، لحظات باورنکردنی را رقم زد./چندثانیه
مردی با یک تصمیم جالب با دو یوزپلنگ و یک ببر در یک خانه زندگی می‌کند. منبع: خبرفوری
رئیس محیط‌زیست بابل گفت: دیده شدن پلنگ در برخی مناطقِ جنگلیِ بابل چیز عجیبی نیست و این منطقه زیستگاه پلنگ است.
پلنگ قدری صبر می کند که ایمپالا زیر درخت قرار بگیرد و سپس با یک پرش این حیوان بی نوا را شکار کند.
یک پلنگ جوان که متوجه شده بود، مادرش یک بچه ایمپالا را شکار کرده است. با ایجاد یک دعوای ساختگی روی درخت، لاشه را به سرقت برد. البته ماده پلنگ هم قصد نداشت که وارد جدال با فرزندش شود، به همین خاطر اجازه داد تا پلنگ جوان لاشه را با خود ببرد.
تصویربرداری که از فاصله چند متری تصویر پلنگ را ضبط کرده است بعد از عبور پلنگ نفس راحتی کشید. منبع: ایران
بین سگ‌ها و پلنگ برفی رقابت سختی بر سر یک لاشه ایجاد شد. به نظر می‌رسد که پلنگ برفی که در ابتدا این لاشه را به دست آورده بود مجبور به عقب نشینی شده است.
ماموران حیات وحش از نمایی دور یک پلنگ را در کوه پیدا کردند و تصویر آن را منتشر کردند.
این فیلم را علی غلامرضاپور در جنگل‌های هیرکانی مازندران گرفته است.
مردم روستای استاد مانه و سملقان توله پلنگ زخمی را نجات دادند. اکنون این پلنگ پس از درمان اولیه و انجام آزمایش ها وضعیت بهتری دارد و به پارک پردیسان بجنورد منتقل شده است.
تصاویری از گشت‌زنی پلنگ ماده در جنگل‌های سوادکوه مازندران را مشاهده می‌کنید.
یکی از فعالان محیط‌زیست با مشاهده سه قلاده پلنگ در منطقه شکارممنوع خنار آرادان، از آن‌ها تصویربرداری کرد. آبان ماه امسال نیز تصویر یک قلاده پلنگ در حین شکار یک رأس میش وحشی در این منطقه ثبت شده بود. منطقه شکارممنوع خنار در روستای رامه بالا شهرستان آرادان قرار دارد و مکانی مستعد برای زیست گیاه‌خوارانی، چون کل، بز، قوچ و میش است که طعمه پلنگ‌ها محسوب می‌شوند.
همان‌طور که در فیلم و از میان صحبت اهالی شنیده می‌شود، وضعیت پلنگ و اینکه دچار ترس و اضطراب نشود، مورد توجه مردم روستاست. اهالی واریان نام "واریان" را برای پلنگ انتخاب کرده‌اند.
شیر قصد شکار پلنگ را دارد و به او حمله می کند. جدالی کوتاه میان آن دو رغم می خورد. پلنگ از دست سلطان جنگل می گریزد و به درخت پناه می برد اما شیر درست پایین تک درخت منتظر بازگشت او می ماند.
ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان املش موفق به تصویربرداری از پلنگ توسط دوربین تله‌ای در ارتفاعات این شهرستان شدند. این چندمین بار است که مامورین یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش موفق به فیلم‌برداری از پلنگ در این منطقه شده‌اند. گزارش‌های مردمی و ماموران محیط زیست املش از مشاهده پلنگ در منطقه نشان می‌دهد که این منطقه مامن و زیستگاه فوق‌العاده مناسبی برای این گونه نادر در کشور است. تنوع گیاهی و جانوری منحصربه فرد و وجود دره‌های عمیق، شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، شوکا، خرس قهوه‌ای، گربه جنگلی، گراز و سایر جانداران فراهم کرده ست.
یک ایمپالا که با خیال راحت درحال چرا زیر یک درخت بود تصور نمی‌کرد که لحظاتی بعد به شکلی غافلگیرکننده کشته می‌شود.
در ارتفاعات یکی از زیستگاه‌های شهرستان رودبار استان گیلان، از پلنگ ایرانی که بزرگترین گربه‌سان ایران است، تصویربرداری شد.
براساس تحقیقات و بررسی‌های اولیه میدانی محیط‌بانان اداره محیط‌زیست دماوند تهیه فیلم را با توجه به آشنایی با زیستگاه‌ها از سطح شهرستان تأیید نکردند.
یک قلاده پلنگ ایرانی در منطقه شکار ممنوع طالقان البرز و در هوای برفی مشاهده شده است.
من وحشت کردم، نمی‌توانستم جلوی اشکم را بگیرم. داشتم نگاه می‌کردم که چگونه کفتار‌ها برای گاز گرفتن پلنگ تلاش می‌کنند. حملات آن‌ها بی امان بود.
پلنگ ایرانی در منطقه کلاته خور و بیابانک مشاهده شده است.
جواهردشتی افزود: در آخرین تصاویر ثبت شده، فیلم شگفت انگیز و بی نظیری از یک قلاده پلنگ نر در دوربین های تله ای محیط بانان این شهرستان به ثبت رسیده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ