قورباغه‌ها دارای دو نوع غدد پوستی هستند، که یکی برای تولید رطوبت مورد نیاز پوستی به آن‌ها کمک می‌کند و دیگری تولید زهرآبه و موادی است که بتواند آن‌ها را در مقابل موجودات مهاجم نظیر باکتری و ویروس‌ها محافظت کند. به‌طور مثال قورباغه‌هایی که در محیطی مرطوب نظیر آمازون و یا جنگل‌های هیرکانی زندگی می‌کنند بدون این ترکیبات آلی تبدیل به طعمه‌ای آسان برای تغذیه قارچ می‌شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کهربا قطعاً حالت منحصر به فرد بودن خود را حفظ نموده‌است و در بازسازی اکوسیستم و ارگانیزم‌ها مفید می‌باشد. کهربا گاهی شامل جانوران یا مادهٔ گیاه است که در صمغ گرفتار می‌شوند. حشرات، عنکبوت‌ها و حتی تارشان، کرم‌ها، قورباغه‌ها، سخت پوستان، باکتری‌ها و آمیب‌ها، میکروفسیل‌های دریایی، چوب، گل‌ها و میوه، مو، پر و سایر موجودات ریز در کهربا ۱۳۰ میلیون سال قبل یافت می‌شده‌است.
این موجود استثنایی ساکن بخش‌هایی از کشورهای کامرون و گینه استوایی است. جدای از شکار و تخریب محیط‌زیست تهدید دیگری که برای حیات این شگفتی دنیای قورباغه‌ها وجود دارد، علاقه روزافزون مردم به نگهداری آن به عنوان حیوانی خانگی است.
ویدئو باورنکردنی از بزرگ‌ترین قورباغه جهان را در ادامه مشاهده می‌کنید.
ویدوییی ببینید از یک قورباغه با صدای عجیب و بلند شبیه به نوزاد انسان این روزها سوژه شبکه‌های اجتماعی شده است. منبع: خبرفوری
مالک از این بیتل سفارشی در طول مسابقات رالی، مهمانی‌ها و فستیوال‌های باشگاه آلپاین استفاده می‌کرد. این «کمپر سوسکی» به عنوان دفتر فروش بلیت در مسابقات رالی به کار گرفته شده بود. فروشنده این بیتل کمپر کلبه‌ای شکل، خاطرنشان می‌کند که موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر  این خودرو خیلی خوب کار می‌کند. البته ماشین نیاز به معاینه فنی دارد.
ما در حال حاضر می‌دانیم که از پنجه‌های قورباغه مودار بیشتر برای دفاع شخصی استفاده می‌شود. با این حال، تئوری‌های دیگر نشان می‌دهد که قورباغه‌ها همچنین از آن‌ها برای گرفتن صخره‌ها و سطوح دیگر برای بالا رفتن و شنا کردن استفاده می‌کنند. این همچنین می‌تواند برای قورباغه‌های نر مفید باشد در حالی که آن‌ها از تخم‌های خود محافظت می‌کنند.
این دوزیست خاص و شگفت‌انگیز از سرده قورباغه‌های درختی استرالیایی است و به گونه قورباغه شکم سبز-طلایی تعلق دارد.
قورباغه سبز درختی استرالیایی از دیگر قورباغه‌های این سرزمین بزرگ‌تر است و طول بدنش به ۱۰ سانتی‌متر و بیشتر می‌رسد. طول عمر این جانور هم نسبت به دیگر قورباغه‌ها بلند است و به ۱۶ سال می‌رسد.
بزرگ‌ترین تغییرات در داخل است، جایی که جدیدترین فناوری‌های موجود در طیف فولکس‌واگن را خواهید یافت، از جمله یکی از بهترین سیستم‌های اطلاعات سرگرمی صفحه لمسی موجود در بازار. چیزی که بدون تغییر باقی می‌ماند.
فولکس‌واگن بیتل با دارا بودن محبوب‌ترین طراحی خودرو تا کنون، طراحی ساده خود را برای بیش از ۴۰ سال تغییر نداد. این خودرو توسط فردیناند پورشه به‌عنوان خودرویی ارزان برای مردم آلمان پس از جنگ جهانی دوم طراحی شد.
در طبیعت برنده و بازنده وجود دارد. برنده‌ها موفق به بقا شده و تولید مثل می‌کنند در حالی که بازنده‌ها عموما می‌میرند. برای به دست آوردن مزیت برندگان ممکن است استراتژی‌هایی را اتخاذ کنند که عنصر "فریبکاری" را نیز شامل می‌شود.
طرح‌های دو فوریتی و چندفوریتی دولت برای مدیریت بحران‌های اقتصادی، تنها مسکن‌هایی مقطعی خواهند بود که هم اجرا و هم نظارت بر آن با مشکلات بزرگ مواجه خواهد بود. از یک سو، هزینه‌های انسانی و مالی بزرگی می‌بایست برای اجرا و نظارت بر ین طرح‌ها صرف شود. از سوی دیگر، راه‌های دور زدن این طرح‌ها به آسانی از سوی دلالان شناسایی می‌شود و عملا اصلاحی در وضعیت صورت نمی‌گیرد. اگر دولت قصد دارد به صورت زیرساختی مشکلات اقتصادی را رفع کند، باید اصلاح سیستم بانکداری و نظام واسطه‌گری در بازار را در پیش بگیرد و نه این‌که سطح خرد و افراد را مخاطب خود قرار دهد
خودرو ماتیز پس ترمز گرفتن پس از ایست کامل کاپوت ماشین و درب‌های ماشین کنده شد.
برخی از بازدیدکنندگان این تصویر بر این باورند که قورباغه‌های درختی سبز مارها را می‌خورند و این اتفاق در نتیجه این کار رخ داده‌است اما ظاهر مار پس از خورده شدن شک برانگیز است که این اتفاق در نتیجه خورده شدنتوسط قورباغه رخ داده باشد.
باتراکوتوکسین (Batrachotoxin)، (به اختصار: BTX) یک آلکالوئید استروئیدی قلبی و عصبی بسیار قوی است که در گونه‌های خاصی از سوسک‌ها، پرندگان و قورباغه‌ها یافت می‌شود. باتراکوتوکسین به کانال‌های سدیمی سلول‌های عصبی متصل شده و به‌طور برگشت‌ناپذیری آن‌ها را باز می‌کند و از بسته‌شدن مجدد آن‌ها جلوگیری می‌کند.
این موجود استثنایی ساکن بخش‌هایی از کشور‌های کامرون و گینه استوایی است.
برای سال‌ها، محققان مشاهده کرده‌اند که قورباغه‌ها به‌طور خودبه‌خودی در آزمایشگاه تغییر جنسیت می‌دهند. اکنون دانشمندان همین مطالعات را در طبیعت انجام داده اند. کار آن‌ها نشان می‌دهد که تغییر جنسیت، همراه با عملکرد کامل اندام‌های تولید مثلی، ممکن است در میان جمعیت‌های قورباغه سبز نسبتاً رایج باشد.
وقتی قورباغه‌های شیشه‌ای کوچک به خواب می‌روند، تقریباً ۹۰ درصد از سلول‌های قرمز خونشان در کبد ذخیره می‌شود و شفافیت حیوان را افزایش می‌دهد. این امر ممکن است به پنهان‌شدن قورباغه‌ها از شکارچیان کمک کند وقتی این حیوانات بیدار می‌شوند، خون دوباره در بدن آن‌ها به گردش درمی‌آید.
قورباغه شیشه‌ای فلیشمن با داشتن پوست و گوشتی که به مقدار قابل توجهی نور خورشید از آن عبور می‌کند، می‌تواند سایه‌ای کمتر آشکار در هنگام خواب ایجاد کند. تیمی از دانشمندان به سرپرستی کارلوس تابوآدا زیست‌شناس از دانشگاه دوک متوجه شدند که این دوزیستان کوچک ترفند بسیار جذابی دارند که این عمل حفظ خود را تقویت می‌کند. هنگامی که قورباغه شیشه‌ای فلیشمن چرت می‌زند، شفافیت آن افزایش می‌یابد، تقریباً تا حد شفافیت کامل.
تیم فوتبال مس رفسنجان با وجود نمایش خوب هجومی در 4 بازی اخیر تنها یکبار موفق به گلزنی شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ