رهبر کره شمالی همچنین در پیام خود متعهد شد: به سلاح هسته‌ای با سلاح هسته‌ای و به رویارویی آشکار با رویارویی آشکار پاسخ خواهیم داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خواهر رهبر کره شمالی امروز با رد پیشنهادات مذاکره از سوی واشنگتن و توصیف آن به‌عنوان یک ترفند؛ هشدار داد: آمریکا از هر «اقدام احمقانه» علیه پیونگ‌یانگ خودداری کند.
ارتش کره شمالی با تحریک‌آمیز خواندن تحرکات زیردریایی هسته‌ای آمریکا در اطراف سواحل شبه جزیره کره به واشنگتن هشدار داد که این اقدامات شرایط جنگ هسته‌ای را در وضعیت آستانه‌ای قرار می‌دهد.
وزارت دفاع کره جنوبی از راه‌اندازی سامانه یکپارچه اطلاعاتی بین سئول، واشنگتن و توکیو برای مقابله با برنامه موشکی کره شمالی خبر داد.
کره شمالی با صدور بیانیه‌ای رزمایش بزرگ نظامی مشترک واشنگتن و سئول در مرز دو کره طی هفته آینده را محکوم کرد.
کره شمالی با انتقاد از بیانیه مشترک آمریکا و کره جنوبی، متعهد شد تا «بازدارندگی نظامی» خود علیه سئول و واشنگتن را تقویت کند.
مشاور امنیت ملی سابق آمریکا می‌گوید واشنگتن برای ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدات و توان هسته‌ای کره شمالی، باید سلاح‌های هسته‌ای خود را در خاک کره جنوبی مستقر کند.
کیم جونگ اون، دستیابی به فناوری شناسایی نظامی توسط متخصصان کره شمالی را وظیفه و ماموریتی اساسی خواند تا به گفته او کشورش از این راه بتواند با «تهدیدها و تجاوزات سئول و واشنگتن» مقابله کند.
مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا با اشاره به تحرکات اخیر چین در عرصه بین‌الملللی می‌گوید ایران، چین، روسیه، کره شمالی در حال تقویت روابط خود هستند، اما واشنگتن همچنان به دور خود می‌چرخد.
کره‌ شمالی امروز از اتخاذ اقدامات جدید بازدارنده جنگی در این کشور خبر داد.
وزارت خارجه آمریکا می‌گوید تا زمانی که کره شمالی دست از «اقدامات تحریک‌آمیز» برندارد، واشنگتن نه به فکر گفتمان با این کشور است و تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را لغو نمی‌کند!
تنش‌ها بین دو کره همزمان با آزمایش‌های اتمی کره شمالی در سال گذشته میلادی و رزمایش‌های مشترک سئول و واشنگتن تشدید شده است.
وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی قول داد تا در صورت نیاز برای مهار آنچه وی «اقدامات بی‌ثبات‌کننده کره شمالی» خوانده، تمام توانمندی‌های نظامی متعارف و هسته‌ای واشنگتن را در اختیار سئول قرار دهد.
کره شمالی با محکوم کردن آمریکا و کشورهای غربی بابت ارسال تسلیحات به اوکراین، تاکید کرد که «جنگ نیابتی» واشنگتن علیه روسیه، صلح جهانی را در معرض خطری جدی قرار می‌دهد.
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد سران آمریکا و ژاپن برای بررسی مسائل منطقه‌ای و جهانی در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد سران آمریکا و ژاپن برای بررسی مسائل منطقه‌ای و جهانی در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.
پس از آزمایش موشکی جدید کره شمالی، وزارت دفاع کره جنوبی مدعی شد سئول برای مقابله با تهاجات احتمالی پیوینگ‌یانگ، با واشنگتن هماهنگی کامل دارد.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: واشنگتن و متحدانش از همه ابزار‌ها برای محدود کردن پیشرفت‌های تسلیحاتی کره شمالی استفاده خواهند کرد.
کره شمالی اعلام کرد که همسایه جنوبی اش و آمریکا در برابر قدرت هوایی پیونگ یانگ زانو زده اند.
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خشم واشنگتن از موضع گیری روسیه و چین در قبال اقدامات کره شمالی را ابراز کرد.
علی‌رغم واکنش تند کره جنوبی علیه آزمایش موشکی کره شمالی، ارتش آمریکا اعلام کرد این اقدام پیونگ‌یانگ تهدیدی فوری علیه واشنگتن و متحدانش نیست.
وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد که واشنگتن، توکیو و سئول جدیدترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ را به شدت محکوم کردند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن اجازه انجام هفتمین آزمایش هسته ای را به کره شمالی نخواهد داد و پیونگ یانگ باید منتظر عواقب این اقدام باشد.
ارتش آمریکا در واکنش به آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی مدعی شد این نوع اقدامات تهدیدی فوری برای آمریکا و متحدانش نیست.
مذاکرات هسته‌ای و دیپلماتیک میان واشنگتن و پیونگ یانگ از ۲۰۱۹ بر سر گستره معافیت کره شمالی از تحریم‌های غرب و امتیاز‌های متقابلی که این کشور دریافت خواهد کرد، به حال تعلیق درآمده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ