همزمان با فراخوان گسترده رسانه‌های معاند خارجی برای سوءاستفاده از موضوع درگذشت مرحومه «مهسا امینی» به جهت ایجاد آشوب، عصردیروز (چهارشنبه) تجمعات همراه با آشوب در چند شهر کشور شکل گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آصفری می‌گوید: «معتقدم نباید در این زمینه نگران بود. امروز فهم و شعور مردم بالا رفته و می‌توانند اعتراضات خود را به صورت قانون‌مند عملیاتی کنند. اما متاسفانه بعضا اقدامات و اختلافاتی که برخی جریانات برانداز دارند، باعث ایجاد ناامنی می‌شود. این موضوع باعث شد تا برخی جریانات در دولت نگران باشند. اما نهایتا نهاد‌های دولتی باید مسوولیت این تجمعات را به عهده بگیرند. تا زمانی که ساختار احزاب در کشور ما ارتقا پیدا نکرده و قانون‌مند نشوند، این روند ادامه خواهد داشت.»
مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: مدتی است تعدادی خانم و آقا برای پیگیری موضوع عفاف و حجاب مقابل مرکز ارتباطات مردمی تجمع می‌کنند. از روز اول شکل گیری تجمع این افراد از آن‌ها درخواست شد چند نفر را به عنوان نماینده معرفی کنند تا حرف‌های آن‌ها شنیده شود، اما تجمع کنندگان به این درخواست توجهی نکردند.
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: برگزاری تجمعات در کشور در دولت تعیین تکلیف شده است و منتظر نظر وزارت کشور بودیم که آنها هم نظرشان را گفتند و به زودی در مصوبه اعمال می‌کنیم و به مجلس می فرستیم.
احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت با بیان اینکه دستورالعمل برگزاری تجمعات آماده است، اظهار کرد: در مجلس هم طرحی در این زمینه وجود دارد و الان بحث است که دستور العمل به قانون تبدیل شود یا نه. در دولت هم لایحه‌ای اماده شده است که اگر تصمیم گیری شد، به مجلس ارسال شود. دستورالعمل هم در وزارت کشور آماده است.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: لایحه برای برگزاری تجمعات و راهپیمایی ها نهایی شده و به زودی بعد از انجام کارهای کارشناسی در دولت تصویب و به مجلس فرستاده خواهد شد.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: تمرکز ما در تهیه این آیین نامه، توجه هم‌زمان بر چگونگی صدور مجوز تجمعات و نیز تامین امنیت تجمع کنندگان بوده است. تشکل‌های سیاسی، صنفی و اجتماعی در قبال دریافت مجوز برپایی تجمع به عنوان یک حق پذیرفته شده در قانون اساسی، الزاماتی را نیز باید رعایت کنند. همچنانکه دستگاه دولتی متولی صدور مجوز یعنی وزارت کشور نیز، موظف است الزامات و مقدمات این امر را فراهم کند. اکنون ما هم روی چگونگی صدور مجوز و هم برقراری امنیت تجمع کار کرده ایم.
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) ۲۳ آذر ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
وحیدی با بیان اینکه «وزارت کشور موافق تجمعات قانونی است» گفت: دستورالعمل تجمعات قانونی تهیه شده و در صورت رعایت اطمینان از امنیت تجمع کنندگان، مشکلی با این مساله نداریم.
وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور موافق تجمعات قانونی است، گفت: دستورالعمل تجمعات قانونی تهیه شده است و در صورت رعایت اطمینان از امنیت تجمع کنندگان، مشکلی با این مساله نداریم.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون اساسی ما حق برگزاری تجمعات را به رسمیت ‌شناخته و ما اعتراض را از اغتشاش جدا می‌دانیم اما باید توجه داشت که دشمن به دنبال سوءاستفاده از اعتراضات است.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: قانون اساسی ما حق برگزاری تجمعات را به رسمیت ‌شناخته و ما اعتراض را از اغتشاش جدا می‌دانیم اما باید توجه داشت که دشمن به دنبال سوءاستفاده از اعتراضات است.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب فوری طرح برگزاری‬ قانونی‬ تجمعات‬ در جهت تقویت کارآمدی نظام بوده و زمینه سواستفاده از اعتراض‌ها توسط اغتشاشگران را از بین خواهد برد.
رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها گفت: اینکه صرفا محل هایی برای برگزاری تجمعات تعیین شود کافی نیست بلکه باید در کنار آن چهارچوب و شیوه نامه برگزاری تجمعات نیز مشخص شود.
متاسفانه در ایران تبیین نشدن فرهنگ اعتراض باعث شده تا مسوولان سیاسی کشور به هر تجمع اعتراضی نام اغتشاش بدهند. وقتی نام اغتشاش به یک تجمع گذاشته شد، پلیس تشویق می‌شود تا با این تجمعات برخورد‌های سلبی داشته باشد.
تجمع دانشجویان دانشگاه‌های کشور امروز یکشنبه ۸ آبان نیز ادامه داشت و محوطه مراکز آموزش عالی همچون روزهای گذشته صحنه برگزاری تجمع دانشجویان بود.
وزیر علوم با بیان اینکه کلاس‌های دانشگاه صنعتی شریف حضوری است، گفت: کلاس‌ها برای ورودی‌ها با توجه به شرایط خاص تا الان غیرحضوری بوده، اما در ادامه خود مسئولان دانشگاه تصمیم‌گیری می‌کنند.
نوری قزلجه گفت: برای برگزاری تجمعات نیاز به قانون دیگری نداریم و در اصل ۲۷ قانون اساسی به وضوح این موضوع مورد توجه قرار گرفته است. مردم نیز پیشتر هر روز در جلوی مجلس اعتراضات و مسائل خود را مطرح می‌کردند.
با وجود تاکید مسولان و مقامات رسمی کشور بر پی‌گیری مطالبات تجمعات اخیر امروز تهران دومین شنبه ناآرام خود را تجربه کرد.
نماینده اراک در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع برگزاری تجمعات اعتراضی با نظر وزارت کشور و مرکز پژوهش‌ها در حال بررسی است تا به یک پیش‌نویس قانونی تبدیل شده و به صحن مجلس بیاید.
وزارت اطلاعات در پیامی اعلام کرد: حضور در تجمعات غیرقانونی موجب تعقیب قضایی می‌شود.
فرماندار مشهد گفت: همه بازداشت شدگان دیشب در مشهد از سران جریانات اغتشاشگر و دارای سابقه وابستگی به جریانات ضدانقلاب هستند یا مستندات ارتباط آنها با گروه‌های معاند به دست آمده است.
در ادامه واکنش‌ها به فوت مهسا امینی، برای دومین روز متوالی تجمعاتی پراکنده در برخی مناطق مرکزی تهران برپا شد.
همزمان با فراخوان گسترده رسانه‌های معاند خارجی برای سوءاستفاده از موضوع درگذشت مرحومه «مهسا امینی» به جهت ایجاد آشوب، عصردیروز (دوشنبه) تجمعات محدودی در سطح تهران شکل گرفت.
در آستانه روز استقلال اوکراین، تجمعات عمومی در شهر کی‌یف ممنوع اعلام شد و رئیس‌جمهور این کشور بار دیگر مدعی شد روسیه در در روز استقلال اوکراین، اقدامات خاصی انجام خواهد داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ