یک ژنرال سابق ارتش روسیه معتقد است آمریکا برای حفظ هژمونی خود، به سازماندهی جنگ‌های مختلف در گوشه و کنار دنیا روی آورده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یکی از فرماندهان ارتش اوکراین با ابراز نگرانی از عملکرد تانک‌های سبکی که فرانسه برای کی‌یف تامین کرده، بدنه آن‌ها را بسیار نازک و ناکارآمد توصیف کرد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا می‌گوید که شکست اوکراین در جنگ با روسیه در میدان نبرد، به وقوع جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد!
سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل که نامزد ریاست جمهوری است، گفت: اینکه اجازه دهیم اوکراین در میدان جنگ به روسیه ببازد، جنگ جهانی به راه خواهد انداخت. به گفته او، هدف از مسلح کردن کی‌یف پیشگیری از جنگ با ارسال پیام به رقبای آمریکا بود.
، سامانه موشکی تاکتیکی توچکا (طبقه بندی ناتو: SS-۲۱ Scarab A) در اواسط دهه ۱۹۷۰، حدود هفت سال پس از شروع توسعه، به میدان رفت.
مشاور اسبق پنتاگون در اظهاراتی طعنه‌آمیز اذعان کرد که متحدان غربی اوکراین در برابر جنایات نظامیان کی‌یف در میدان جنگ سکوت کرده‌اند.
یک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اذعان کرد که خودکشی در میان نظامیان این کشور رو به افزایش است.
تلویزیون دولتی روسیه تصاویری از حضور رمضان قدیروف، رهبر چچن را در میان نیرو‌های خود قبل از اعزام به جنگ در اوکراین پخش کرده است. در تصاویر منتشر شده قدیروف از یکی از سربازان قدردانی می‌کند و از سوی دیگر طی مراسمی که در گروزنی، پایتخت چچن ترتیب داده شده بود، برای آنان سخنرانی کرد. گزارش شده است که حدود ۲۵۰۰ سرباز چچنی آماده اعزام به خطوط مقدم جنگ اوکراین هستند و بیشتر آن‌ها پس از گذراندن یک تعطیلات کوتاه به اوکراین بازخواهند گشت.
بنا به فرمانی که رئیس جمهور روسیه امضا می‌کند شمار دیگری از سربازان روسی به میدان نبرد با اوکراین اعزام می‌شوند.
برخی ناظران معتقدند که ادامه شکست در میدان نبرد ممکن است به سقوط پوتین منجر شود. به هر حال شکست روسیه در جنگ کریمه در قرن نوزدهم و شکست به ژاپن و افغانستان در قرن بیستم همگی موجب بروز تغییرات عمیق داخلی در روسیه شدند. جنگ جهانی اول طولانی و پرهزینه به آغاز انقلاب بلشویکی در سال ۱۹۱۷ میلادی دامن زد.
در هفته‌های اخیر، دو موسسه امنیت سایبری گزارش دادند که روسیه در حال برنامه‌ریزی برای تشدید حملات سایبری علیه اوکراین است. هفته گذشته، گروه آنالیز تهدید‌های گوگل اعلام کرد که این گروه «به‌شدت اطمینان دارد» که اگر وضعیت میدان جنگ در سال ۲۰۲۳ به نفع اوکراین باشد، مسکو «حملات مخرب سایبری خود را به‌طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.»
در مقابل اوکراین بر این نکته پافشاری دارد که می‌تواند روسیه را در میدان نبرد شکست دهد و تاکید کرده اگر حمایت غرب ادامه یابد، این کار را احتمالا ظرف یک سال آتی انجام می‌دهد.
وزارت خارجه روسیه به آمریکا توصیه کرد در مسیر تحقیقات و افشای ابعاد مختلف انفجارهای مربوط به خطوط لوله گازی نورد استریم روسیه مانع تراشی نکند.
یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا می‌گوید: «داریم تلاش می‌کنیم که نیاز‌های اوکراین در میدان جنگ را برطرف کنیم.»، اما به گفته این مقام، واشنگتن در حال جنگ با روسیه نیست. دولت بایدن به دنبال کمک به اوکراین بدون تشدید درگیری با کرملین است. اساسا این همان استراتژی است که آلمان و فرانسه نیز آن را دنبال می‌کنند. هر دو کشور حتی نسبت به آمریکا تردید بیشتری نشان داده‌اند و تسلیحات بسیار کمتری عرضه کرده‌اند.
بر اساس گزارش‌هایی که تاکنون از میدان جنگ و وضعیت شهر‌های اطراف باخموت منتشر شده، این شهر در حال حاضر از سه جهت از سوی روس‌ها محاصره شده است. هنوز مشخص نیست که اوکراین همچنان قصد اعزام نیرو به این منطقه را دارد یا می‌خواهد به‌طور تاکتیکی و موقتا عقب بنشیند.
ویکتوریا نولاند، از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت: ما می‌خواهیم اوکراین در بهترین موضع قرار داشته باشد که وقتی جنگ تمام شد – چه در میدان نبرد و چه با مذاکره – اوکراینی‌ها آینده بهتری داشته و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری احساس شکست استراتژیک داشته باشد.
اقدام روسیه در حمله به اوکراین نوعی عبور از خط قرمز‌های بین المللی بود با این حال، آنچه در میدان جنگ به نفع ملت‌هاست، تکیه بر عقل و منطق و محاسبات عینی، و نه صرفِ احساسات است. مساله‌ای که اوکراینِ امروز باید مد نظر داشته باشد و روی حمایت‌های بلندمدت اروپا و به ویژه آمریکا از خود قمار نکند.
پوتین از زمانی که حمله روسیه به اوکراین را آغاز نمود بار‌ها تهدیدات هسته‌ای را مطرح کرده است. این در حالیست که استفاده از سلاح هسته‌ای به طور مستقیم با سرنوشت روسیه در میدان جنگ مرتبط است. یک بمب هسته‌ای تاکتیکی روسی می‌تواند حدود ۱۲ تانک را نابود کند.
اکنون دیگر ایران دیگر بازیگری بدون طرف در میدان بحران اوکراین نیست. حالا خواسته یا ناخواسته پای تهران به عمق بحران کشیده شده و حتی ایران را به یکی از طرف‌های اصلی میدان جنگ اوکراین تبدیل کرده‌اند
طرح‌های تهاجمی روسیه، نشان می‌دهد که ارتش انتظار داشت صد‌ها مایل در سراسر اوکراین ورود کرده و ظرف چند روز پیروز میدان جنگ شود. به افسران گفته شد که اونیفورم‌ها و مدال‌های خود را در انتظار رژه نظامی در کی‌یف، پایتخت اوکراین بسته‌بندی کنند. اما پوتین به‌جای آن پیروزی مهیب، با کشته شدن ده‌ها هزار نفر از نیروهایش و نابودی بخش‌هایی از ارتشش پس از نزدیک به ۱۰ ماه جنگ، با چیز دیگری مواجه است: بزرگ‌ترین فاجعه انسانی و استراتژیک کشورش از زمان فروپاشی شوروی.
در گفتگوی تلفنی میان روسای جمهور فرانسه و اوکراین، موضوع بازسازی زیرساخت های انرژی اوکراین مورد تاکید دو طرف قرار گرفت.
حتی در زمان صلح هم برابری جنسیتی در زمینه تأمین غذا وجود ندارد و دسترسی زنان به غذا در مقایسه با مردان کمتر است، اما این تفاوت در زمان جنگ بیش‌از‌پیش افزایش پیدا می‌کند. در‌واقع جنگ‌ها بی‌عدالتی‌های ساختاری پیشین را تشدید می‌کنند.
ایشان تحریم‌های ورزشی بعد از جنگ اوکراین را موجب رنگ باختن ادعاهای مستکبران و دنباله‌روهای آنها درباره دخالت ندادن سیاست در ورزش دانستند و گفتند: این قضیه نشان داد هر جا منافع غربی‌ها اقتضاء کند به‌راحتی از خطوط قرمز خود عبور می‌کنند.
«"ویلیام برنز"، رئیس سازمان سیا، "ریچارد مور" رئیس سازمان جاسوسی MI6 و همچنین "میک ماران" رئیس سرویس اطلاعات خارجی استونی، همگی گفته اند که چیزی در حدود 15 هزار نظامی روسی از زمان آغاز جنگ اوکراین در تاریخ 24 فوریه سال جاری میلادی کشته شده اند. این میزان کشته بدان معناست که روزانه 100 نظامی روسی در میدان های جنگ اوکراین جان خود را از دست داده اند.»
علم‌الهدی با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد که فساد جامعه را فرا بگیرد، ابراز کرد: امر به معروف و نهی از منکر، راه حل مشکلات اجتماعی برمبنای آموزه‌های نهضت حسینی است و این مسئله باید در جامعه اسلامی فراگیر شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ