از زمان سقوط «صدام حسین» رئیس جمهور سابق عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی مراسم عزاداری شیعیان که پیش‌تر محدود شده بود گسترده‌تر شده است. کربلا، نجف و سامرا به طور پیوسته تعداد بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب کرده‌اند و اکنون میزبان بزرگ‌ترین زیارت سالانه اسلام هستند که در زبان عربی به نام زیارة شناخته می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وقتی به تاثیر آلودگی هوا بر بدن فکر می‌کنید اولین چیزی که احتمالا به ذهنتان خطور می‌کند بیماری ریه است. با این وجود، شواهد به سرعت در حال رشد نشان می‌دهند که هوای آلوده می‌تواند باعث آسیب رساندن به سراسر بدن شود و قادر است انواع مشکلات را در سراسر بدن ایجاد کند.
اکثر افرادی که قصد خودکشی دارند نمی‌خواهند افکار و احساسات خود را مخفی نگه دارند، اما اغلب این کار را می‌کنند. به همین دلیل است که مهم‌ترین ابزار‌های در اختیار شما برای محافظت از یک دوست، درک علائمی است که ممکن است اقدام به خودکشی را محتمل کند.
برای دریافت خدمات قضایی باید از طریق سامانه ثنا اقدام کرد و برای ثبت نام در این سامانه از دو روش می‌توان استفاده کرد.
حمیدرضا جلایی‌پور نوشت: حکومت وقتی آقای جنتی ۹۷ ساله را به ریاست شورای نگهبان می‌گمارد این یعنی که حکومت می‌خواهد دست سازمان‌های اطلاعاتی در حذف شایستگان باز باشد. وقتی حکومت «پیش ثبت‌نام» راه می‌اندازد یعنی علاقه ندارد راه برای حضور شایستگان هموار شود.
عشق یک طرفه و نافرجام دیرزمانی است که رمانتیک و زیبا است، اما در عمل، جایگزینی برای عشق سالم و متقابل نیست.
پرسپولیس با کسب نهمین پیروزی پیاپی در لیگ برتر با رکورد تاریخ لیگ برتر برابر شد.
عشق یک طرفه و نافرجام دیرزمانی است که رمانتیک و زیبا است، اما در عمل، جایگزینی برای عشق سالم و متقابل نیست.
افرادی که دارای ویژگی‌های به اصطلاح "سه گانه تاریک" هستند. تلاش می‌کنند تا شما را فریب دهند تا منافع مادی به دست بیاورند. این افراد که دارای ویژگی‌های شخصیتی روان‌پریشی، ماکیاولیسم و خودشیفتگی هستند.
مهم‌ترین اولویت کشور در حال حاضر تامین مسکن و سرپناه مناسب است که وعده‌ی مهم رئیس جمهور در دوران انتخابات ریاست جمهوری هم بود.
اختلالات عاطفی به راحتی می‌توانند در طول زمان زندگی شما را به نابودی بکشانند. اما منشا اختلالات عاطفی اهمیت دارد. شما باید بتوانید آن منشا را پیدا کنید تا از آن عبور کنید.
چگونه می‌شود که یک روز آمریکا قابل اعتماد است و روز دیگر نمی‌توان به آن اعتماد کرد؟ اگر می‌توان تضمین آمریکا را پذیرفت، چرا قبلاً نمی‌شد و اگر نمی‌شود چرا حالا می‌شود؟
بهترین راه برای تفسیر چهره‌ها و شخصیت شناسی این است که ابتدا تفاوت بین ویژگی چهره‌های گوناگون را شناسایی کنیم و بتوانیم آن را به ویژگی‌های شخصیتی افراد مرتبط نماییم.
سوالات متداول و پاسخ‌های مرتبط در زمینه نحوه ثبت‌نام و دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج منتشر شد.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قرار بر این شده از ظرفیت حمل و نقل زمینی، خودرو و هواپیما در این ایام استفاده شود تا مشکلی برای تردد زائران حسینی ایجاد نشود. سازمان اتوبوسرانی نیز قیمت رفت و برگشت بلیت را اعلام کرده است. معاون وزیر راه و مسئولان اجرایی نیز در نشست کمیسیون بودند.
اگر به‌دنبال نامه، مصوبه یا اطلاعات خاصی از نهاد‌های دولتی هستید، می‌توانید درخواست خود را از طریق این سامانه ثبت و پیگیری کنید.
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا اعلام کرد که برای راهپیمایی اربعین امکانی فراهم شده تا مجوز خروج از کشور برای زنان فرزندان زیر ۱۸ سال بدون مراجعه به دفترخانه و با اخذ امضای شوهر در همان محل صادر شود.
مراسم بزرگ اربعین، یک سفر زیارتی است اما در این سفر، ممکن است با مخاطراتی مواجه شوید؛ بنابراین هوشیاری و توجه شما برای حفظ سلامتی مهم است.
متقاضیان زیر ۱۸ سال می‌توانند به صورت گروهی و از طریق یک سرگروه در سامانه سماح برای پیاده‌ روی اربعین نام نویسی کنند.
به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت و ناآشنایی با کشور عراق، گم شدن زائران در شهرهای زیارتی و مسیر پیاده روی طبیعی است. به همین منظور مکان‌هایی برای مفقود شدگان ایجاد شده است.
اقدامی که مقتدی صدر انجام داد و معادلات سیاسی عراق را به هم ریخت و مقداری مسئولان عراقی را نسبت به این موضوع درگیر کرد که هنوز تبعات برخی مسائل وجود دارد. حتی ما نگران بودیم که با این شرایط اربعین چگونه برگزار خواهد شد، البته گمانه زنی هایی هم بود که احتمالا طرح های شیطنت آمیزی برای تحت الشعاع قرار دادن اربعین به عنوان یکی از بزرگترین کنگره های اسلامی مد نظر بوده که از ناحیه آمریکایی ها ،اسراییلی ها و حتی سعودی ها بعید نیست.
از جمله افرادی که ورود اهل بیت را در اربعین اول تأیید می‌کند، سید بن طاووس است. وی در کتاب اللهوف می‌نویسد: وقتی زنان و فرزندان حسین علیه السلام از شام برگشته و به سرزمین عراق رسیدند، به راهنمای قافله گفتند: «ما را از کربلا ببر». وقتی به کربلا رسیدند، جابربن عبداللّه انصاری و جمعی از بنی هاشم و مردانی از اولاد پیغمبر صلی الله علیه و آله را دیدند که برای زیارت مرقد مطهر حسین علیه السلام آمده اند. پس همگی در یک زمان در آن سرزمین گرد آمدند.
یکی از تصاویر پرتکرار در مراسم اربعین حضور زن، مرد، جوانان و کودکان اهل سنت عراق در مراسم اربعین حسینی است.
بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، شهروندان متقاضی صدور گذرنامه که قبل از این فاقد گذرنامه بوده یا تاریخ صدور گذرنامه‌هایشان مربوط به قبل از ششم شهریور ماه سال ۱۳۹۱ است، می‌توانند برای اخذ خدمات به «دفاتر پلیس + ۱۰» مراجعه کنند. این افراد می‌توانند با دریافت «برگ ویژه اربعین» به‌عنوان سند مسافرتی و به جای گذرنامه، از مزایای یک بار تردد مرزی به مقصد عتبات عالیات در ایام اربعین سال جاری با هزینه‌ای معادل یک دهم گذرنامه‌های عادی بهره‌مند شوند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران درباره نحوه اعزام زائران اربعین به عراق توضیحاتی داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ