اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در یک رژیم غذایی نرمال، توصیه می‌شود بادام را در طول هفته به میزان یک سوم فنجان میل کنید. چربی غیراشباع تک سالم موجود در بادام، به کاهش سطح کلسترول خون و کاهش التهاب شریانی کمک می‌کند که در نهایت باعث کاهش فشار داخل رگ‌ها می‌شود.
چای سیاه و سبز منابع سرشاز از آنتی اکسیدانی به نام کاتچین هستند که برای کاهش آسیب‌های اکسیداتیو در مغز موثر واقع می‌شود. مصرف چای با کاهش فشار خون و کاهش سطح کلسترول نیز ارتباط دارد.
این تحقیقات در نهایت نشان داد گروهی که چای مصرف می‌کردند با کاهش دو تا سه درجه‌ای سطح فشار خون سیستولیک در طول روز و حدود دو درجه‌ای فشار خون دیاستولیک مواجه شدند. محققان می‌گویند این اولین باری است که موضوع تاثیر چای بر کاهش فشار خون در افراد دارای فشار خون بالا یا طبیعی بررسی می‌شود.
ظاهراً سیر می‌تواند در طول ۲۴ ساعت به بهبود بدن کمک کند. از نظر متخصصان مصرف ۶ حبه سیر به طور روزانه می‌تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد.
نتیجه مطالعه بزرگ صورت گرفته ‌ای بر روی ۲۱۲۰۴۶ شرکت کننده نشان می ‌دهد که استفاده از تلفن همراه برای برقراری یا دریافت تماس به طور قابل توجهی با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا به ویژه در میان کاربران با فرکانس بالا مرتبط بوده است.
اعداد فشارخون به چه معنا هستند؟
به گفته محققان، فشار خون بالا در دهه ۳۰ سالگی ممکن است در دهه ۷۰ به سلامت ضعیف‌تر مغز منجر شود.
پزشکان معمولاً به بیماران مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌کنند که سبک زندگی خود را تغییر داده و مصرف نمک را کم کنند و وزنشان را کاهش دهند و برای آن‌ها دارو‌های کاهش فشار خون تجویز می‌کنند. با این حال، حدود یک سوم از بیماران با فشار خون بالا، با وجود این مراقبت‌ها، همچنان قادر به کنترل فشار خون خود نیستند.
نتایج یک مطالعه جدید، فشار خون بالا در دوران بارداری را با مشکلات شناختی در مراحل بعدی زندگی مرتبط می‌کند و به افزایش بروز خطرات شناخته شده‌ای مانند سکته مغزی و بیماری قلبی می‌افزاید.
مطالعه بر روی کرم‌های حلقوی نشان می‌دهد که داروی فشار خون ممکن است به کُند کردن روند پیری کمک کند.
ارتباط فشار خون نوجوانان با آلودگی هوا
محققان دریافتند که افزایش مواجهه تخمینی با PM ۲.۵ با فشار خون سیستولیک بالاتر مرتبط است، اما هیچ مدرکی برای ارتباط بین فشار خون و سطوح NO ۲ یا PM ۲.۵ مشاهده نشد.
فشار خون در اغلب موارد نشانه خاصی ندارد، اما در صورتی که درمان نشود، به عروق و اعضای حیاتی بدن آسیب می‌زند.
دانشمندان می‌گویند شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد یک داروی فشار خون قدیمی می‌تواند درمانی برای کاهش اثرات ناشی از اختلال استرس پس از سانحه باشد.
دستگاه های سنجش فشار خون به طور معمول روی بازو باز و بسته می شوند اما گجت جدید می تواند با کمک سرانگشت فرد فشار خون فرد را رصد کند.
یک فوق تخصص بیماری‌های کلیه و فشارخون گفت: اگر فشارخون فرد در پی استرس ۱۴ تا ۱۵ باشد نیازی به اقدامات اورژانسی نیست، ولی اگر فشار خون ۱۸ تا ۲۰ باشد بسیار خطرناک بوده و باید اقدامات اورژانسی انجام شود.
کارشناسان دریافتند که فشار خون دیاستولیک «اثرات اتفاقی چشمگیری» بر روان‌رنجوری دارد. آن‌ها هیچ اثری بر میزان اضطراب یا افسردگی پیدا نکردند. نویسندگان در توضیح نتایج این مطالعه گفتند فشار خون، مغز و قلب را به هم مرتبط می‌کند. از این رو، فشار خون ممکن است باعث افزایش بعضی از ویژگی‌های شخصیتی شود.
نقطه فشار در نوک انگشت میانی در هر دو دست قرار دارد. آن را با یک قلم فشار دهید و حداقل یک دقیقه نگه دارید تا فشار خون خود را پایین بیاورید. در نظر داشته باشید که این درمان برای فشار خون بالا نیست؛ اما وقتی که داروی شما در دسترس نیست، بهترین کار همین است.
کسانی که به فشارخون بالا، چربی خون، مرض قند، دیابت و بیماری های قلبی و عروقی مبتلا هستند، احتمال سکته مغزی در آنها نسبت به دیگران بسیار زیادتر است و هر یک از این بیماری ها خودشان به تنهایی می توانند باعث سکته مغزی باشند.
طبق گزارش‌ها، برآورد می‌شود که ۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان با زوال عقل زندگی می‌کنند و این تعداد می‌تواند تا سال ۲۰۵۰ سه برابر شود.
مصرف روزانه چهار گرم سیر خام معادل یک تا دو حبه سیر و یا دریافت یک عدد قرص سیر که حاوی ۳۰۰ میلی گرم پودر خشک شده سیر است به میزان دو تا سه بار در روز می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری کرده و حتی در درمان آن موثر باشد.
انار یک غذای سرشار از آنتی اکسید‌های قوی و موادی بسیار مفید برای سلامتی مانند فلاونوئیدها، آنتوسیانین‌ها، اسید پونیک، الاژیتانین‌ها و سایر موادی که دارای خواص ضد ویروسی، فشار خون بالا و ضد التهاب است.
بر اساس یک گزارش، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد «تمرین روزانه نفس گیری» برای دیافراگم و دیگر ماهیچه‌های تنفسی، می‌تواند به تقویت سلامت قلب و کاهش فشار خون بالا کمک کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ