یک فوق تخصص بیماری‌های کلیه و فشارخون گفت: اگر فشارخون فرد در پی استرس ۱۴ تا ۱۵ باشد نیازی به اقدامات اورژانسی نیست، ولی اگر فشار خون ۱۸ تا ۲۰ باشد بسیار خطرناک بوده و باید اقدامات اورژانسی انجام شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این تحقیقات در نهایت نشان داد گروهی که چای مصرف می‌کردند با کاهش دو تا سه درجه‌ای سطح فشار خون سیستولیک در طول روز و حدود دو درجه‌ای فشار خون دیاستولیک مواجه شدند. محققان می‌گویند این اولین باری است که موضوع تاثیر چای بر کاهش فشار خون در افراد دارای فشار خون بالا یا طبیعی بررسی می‌شود.
محققان می‌گویند مصرف سه فنجان چای در روز می‌تواند فشار خون را در افراد پایین بیاورد. تحقیقات جدید نشان می‌دهد مصرف سه فنجان چای در هر روز میانگین فشار خون را دو تا سه درجه کاهش می‌دهد.
محققان دانشگاه تمپل پنسیلوانیا پی بردند که کنسانتره آب آلو ژاپنی می‌تواند به کاهش خطر بیماری قلبی عروقی در افراد مبتلا به فشار خون کمک کند.
به گفته محققان، رژیم غذایی پرنمک ممکن است خطر فشار خون بالا و اختلالات شناختی را افزایش دهد.
فشار خون اغلب با افزایش وزن افزایش می‌یابد. اضافه وزن همچنین می‌تواند باعث اختلال در تنفس در هنگام خواب (آپنه خواب) شود که فشار خون را بیشتر افزایش می‌دهد.
مصرف میوه‌های پرپتاسیم از قبیل کیوی، پرتقال، موز، طالبی، گرمک، زردآلو، خربزه، شلیل، انار و خرمالو به کنترل فشار خون کمک می‌کند.
دکتر افشین دوست محمدی، جراح و متخصص چشم و فوق تخصص قرنیه با تاکید بر اینکه فشار خون بالایی که ناگهانی بروز کند یا برای طولانی مدت تداوم داشته باشد و همراه با تصلب شرائین در فرد باشد می‌تواند تهدیدی جدی برای بینایی محسوب شود، می‌افزاید: در چنین شرایطی خطر بروز خونریزی داخل چشم، بسته شدن عروق شبکیه و و تورم عصب بینایی و در نهایت کاهش بینایی بیمار شود؛ بنابراین خیلی مهمه که ما فشار خون بالا را جدی بگیریم.
بر اساس مطالعه جدید، خوردن هندوانه در واقع می‌تواند به افزایش مصرف کل مواد مغذی و کیفیت رژیم غذایی کمک کند.
خیراندیش اظهار داشت: حجم خون به صورت سالانه باید کنترل شود. این موضوع در فصل جوشش خون، یعنی بهار و از طریق حجامت صورت می‌گیرد. در واقع جذر و مدی که در دریا اتفاق می‌افتد، بر روی بدن انسان نیز تاثیرگذار است.
نتیجه مطالعه بزرگ صورت گرفته ‌ای بر روی ۲۱۲۰۴۶ شرکت کننده نشان می ‌دهد که استفاده از تلفن همراه برای برقراری یا دریافت تماس به طور قابل توجهی با افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا به ویژه در میان کاربران با فرکانس بالا مرتبط بوده است.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کنترل شدید فشار خون می‌تواند به حفظ سلامت مغز کمک کند و به طور بالقوه خطر سکته مغزی را کاهش دهد.
به گفته محققان، فشار خون بالا در دهه ۳۰ سالگی ممکن است در دهه ۷۰ به سلامت ضعیف‌تر مغز منجر شود.
فشار خون بالا شایع‌ترین عامل خطر قابل پیشگیری برای بیماری قلبی است. منیزیم برای تنظیم فشار خون ضروری است. این ماده به کاهش فشار خون از طریق مکانیسم‌های مختلفی کمک می‌کند.
تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که الگو‌های خواب نامنظم دارند، ممکن است نسبت به افرادی که به یک برنامه زمان‌بندی خواب پایبند هستند، با احتمال بیشتر فشار خون بالا مواجه باشند.
پزشکان معمولاً به بیماران مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌کنند که سبک زندگی خود را تغییر داده و مصرف نمک را کم کنند و وزنشان را کاهش دهند و برای آن‌ها دارو‌های کاهش فشار خون تجویز می‌کنند. با این حال، حدود یک سوم از بیماران با فشار خون بالا، با وجود این مراقبت‌ها، همچنان قادر به کنترل فشار خون خود نیستند.
محققان فشار خون بالا را به فهرست مشکلات مرتبط با ضربه مغزی در بین بازیکنان حرفه‌ای فوتبال اضافه می‌کنند.
یکی از خواص بی‌نظیر دمنوشی که در این مطلب معرفی می‌کنیم کاهش کلسترول و فشار خون است.
امروزه تکنیک و روش‌های متعددی کشف شده است که با توجه به رعایت آن‌ها، رگ‌های خونی و ماهیچه‌ها به آرامش می‌رسند و درنهایت فشارخون کاملاً قابل‌کنترل می‌شود.
یوگا یک تمرین معنوی و ورزشی برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است. البته به طور گسترده‌ای به عنوان نوعی ورزش پذیرفته شده است.
کارشناسان دریافتند که فشار خون دیاستولیک «اثرات اتفاقی چشمگیری» بر روان‌رنجوری دارد. آن‌ها هیچ اثری بر میزان اضطراب یا افسردگی پیدا نکردند. نویسندگان در توضیح نتایج این مطالعه گفتند فشار خون، مغز و قلب را به هم مرتبط می‌کند. از این رو، فشار خون ممکن است باعث افزایش بعضی از ویژگی‌های شخصیتی شود.
کارشناسان دریافتند که فشار خون دیاستولیک «اثرات اتفاقی چشمگیری» بر روان‌رنجوری دارد. آن‌ها هیچ اثری بر میزان اضطراب یا افسردگی پیدا نکردند. نویسندگان در توضیح نتایج این مطالعه گفتند فشار خون، مغز و قلب را به هم مرتبط می‌کند. از این رو، فشار خون ممکن است باعث افزایش بعضی از ویژگی‌های شخصیتی شود.
بر اساس یک گزارش، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد «تمرین روزانه نفس گیری» برای دیافراگم و دیگر ماهیچه‌های تنفسی، می‌تواند به تقویت سلامت قلب و کاهش فشار خون بالا کمک کند.
نتایج حاصل از یک تحقیق جدید که مطالعه‌ای روی ۴۱ زن کره‌ای بود و همه آنان فشار خون بسیار بالایی داشتند، نشان داد بالا رفتن از پله‌ها فشار خون را کاهش و قدرت پا را افزایش می‌دهد. نیمی از افراد شرکت‌کننده چهار بار در هفته بین ۲ تا پنج بار در روز از پله‌ها بالا رفتند.
یک رژیم غذایی غنی از گیاه که حاوی مقدار زیادی پتاسیم است با کمک به لاغری، به فشار خون شما کمک می‌کند که راه موثر دیگری برای کاهش فشار خون است. کلینیک مایو اشاره می‌کند که فشار خون شما احتمالا با کاهش هر کیلوگرم وزن حدود ۱ میلی متر جیوه کاهش می‌یابد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ