بنابر این اعلام محل وقوع زمین لرزه در فاصله ۹ کیلومتری لامرد استان فارس، ۱۱ کیلومتری پارسیان هرمزگان و ۲۰ کیلومتری وراوی فارس بوقوع پیوسته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تهران- دومین زلزله در چند ساعت گذشته مرز بین استان های تهران و مازندران را لرزاند.
دماوند- زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۹ ریشتری حوالی دماوند در استان تهران را لرزاند.
بامداد امروز زلزله شدیدی هکایدو ژاپن را لرزاند.
مرکز مقابله با حوادث غیرمترقبه ترکیه «آفاد» اعلام کرد ساعتی پیش زمین‌لرزه‌ای به شدت ۵.۳ ریشتر استان مالاتیا واقع در جنوب ترکیه را لرزاند.
مسئولان محلی بدخشان در افغانستان اعلام کردند که زلزله نسبتاً شدیدی امروز این ولایت را تکان داده است.
مسئولان محلی بدخشان در افغانستان اعلام کردند که زلزله نسبتاً شدیدی امروز این ولایت را تکان داده است.
زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شامگاه یکشنبه منطقه گیان شهرستان نهاوند استان همدان و در مرز استان‌های لرستان و کرمانشاه را لرزاند.
بیش از ۶۰ تن کمک بشردوستانه طی سال گذشته، در دو مرحله از مرز زمینی دوغارون در شهرستان تایباد به مناطق آسیب دیده از سیل و زلزله در افغاستان، ارسال شد.
بنا بر اعلام رسانه‌های محلی زلزله شدیدی شهرستان ماکو و شوط و پلدشت را لرزاند.
بر اساس اعلام مقامات ترکیه، شمار قربانیان زلزله مرگبار ماه گذشته در این کشور به مرز ۴۶ هزار نفر رسید.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: جمع کل کمک های نقدی و غیرنقدی به هموطنان زلزله زده شهرستان خوی از مرز ۱۵۴ میلیارد تومان گذشت.
شمار جان‌باختگان زمین لرزه ۷.۸ ریشتری و پس‌لرزه‌های آن که منطقه جنوب شرق ترکیه در امتداد مرز با سوریه را لرزاند، همچنان در حال افزایش است.
مقامات ترکیه در تازه‌ترین به‌روزرسانی آمار قربانیان زلزله اعلام کردند که تعداد جانباختگان از مرز ۳۱ هزار نفر عبور کرده است.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: کمک های مردمی‌به زلزله زدگان خوی از مرز ۱۳۶ میلیارد تومان گذشت.
فرماندار ماکو گفت: ۳ ورزشکاران ایرانی که در زلزله اخیر ترکیه فوت شده بودند امروز از مرز بازرگان وارد جمهوری اسلامی ایران شد.
ارومیه - عصر یکشنبه پیکر ورزشکاران ایرانی فوت شده در زلزله ترکیه از مرز بازرگان وارد جمهوری اسلامی ایران شد.
در چهارمین روز از وقوع زلزله ۷.۷ ریشتری در ترکیه، رئیس‌جمهور این کشور دقایقی پیش اعلام کرد تعداد جانباختگان این حادثه از مرز ۱۶ هزار نفر عبور کرده است.
یکی از مسئولان این زندان با بیان اینکه این زندان در شهر راجو در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد و حدود یک هزار و ۳۰۰ مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش در آن نگهداری می‌شوند، افزود که زندانیان پس از زلزله دست به شورش زدند و بخش‌هایی از زندان را تحت کنترل خود درآوردند.
یک نوزاد سوری بعد از گذشت ۲۴ ساعت از زلزله مهیب در مرز سوریه و ترکیه ؛ زنده از زیر آوار نجات یافت.
سازمان بهداشت جهانی نسبت به افزایش هشت برابری قربانیان زلزله مرگبار در جنوب شرقی ترکیه و در مجاورت مرز سوریه، هشدار داد.
ترکیه بامداد امروز (دوشنبه) بر اثر زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر لرزید. این زلزله در سوریه، عراق، لبنان و حتی مصر احساس شده است و تاکنون در دو کشور سوریه و ترکیه صد‌ها کشته و هزاران مصدوم برجای گذاشته است. این زمین‌لرزه در ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه بامداد در مرز ترکیه و سوریه رخ داده و کانون آن استان "قهرمان‌مرعش" در ترکیه بوده است و شهر‌های عثمانیه، آدانا و دیاربکر بر اثر زلزله آسیب دیده‌اند.
یک شهر مرزی در حومه استان ادلب سوریه در نزدیکی مرز سوریه در اثر زلزله شدید با خاک یکسان شده است.
بررسی‌های انجام شده حکایت از وجود ۱۲۰ گسل فعال در کشور دارد و رخداد‌های لرزه‌ای در ایران ناشی از فعالیت بعضی از گسل‌های فعال ایران هستند که در قسمت بالایی پوسته قرار دارند. به اعتقاد دکتر ندیم، محقق حوزه زلزله‌شناسی، مرز بین صفحه عربستان و صفحه اوراسیا از فلات ایران در زیر رشته کوه‌های زاگرس در غرب ایران و در امتداد دریای عمان در جنوب ایران می‌گذرد. علاوه بر این گسل بزرگ، بسیاری از گسل‌های فعال دیگر در فلات ایران وجود دارند که می‌توانند زمینلرزه ایجاد کنند.
دکتر مهدی زارع گفت: تعیین کانون زلزله می‌تواند به علاوه و منهای ۵ تا ۱۰ کیلومتر خطا داشته باشد، بنابراین کانون زلزله‌هایی که در دریا اتفاق می‌افتد، ممکن است ساحل باشد. اما زلزله در دریا هم می‌تواند اتفاق بیفتد، به دلیل شکستگی‌ها و گسل‌هایی که کف دریا وجود دارد. در نزدیکی سواحل دریای عمان و خلیج فارس در ایران هم گسل وجود دارد. مثلا در ۳۰ کیلومتری ساحل ایران در دریای عمان، مرز فرورانش ورقه اقیانوس هند و دریای عربی به زیر فلات ایران قرار دارد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ