معافیت بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا، به دلیل موقعیت استراتژیک، موقعیت ویژه‌ای را برای کاهش تأثیرات تحریم های اقتصادی فراهم کرده است که باید از این فرصت استفاده کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کمیته نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل معافیت واردات چادرهای چند منظوره به کره شمالی برای کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان برای کمک به مقابله با سیل، خشکسالی و سایر موارد اضطراری را تصویب کرد.
کمیته نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل معافیت واردات چادرهای چند منظوره به کره شمالی برای کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان برای کمک به مقابله با سیل، خشکسالی و سایر موارد اضطراری را تصویب کرد.
امکان برخورداری از معافیت مالیاتی برای مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی مطرح و مقرر شد که سازمان‌هایی که سرمایه‌گذاری در حوزه دانش‌بنیان دارند ازاین معافیت برخوردار شوند.
مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت از معاف شدن تولیدکنندگان لباس‌های با حجاب از پرداخت مالیات خبر داد.
محسن گرجی، مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت در توضیحاتی از معاف شدن تولیدکنندگان لباس‌های با حجاب از پرداخت مالیات خبر داد.
یک مقام آمریکایی اعلام کرد که کاخ سفید به دولت عراق ۱۲۰ روز مهلت داده تا بدهی پول برق ایران را به یک بانک خارجی منتقل کند.
واشنگتن اعلام کرد که این کشور بیستمین معافیت از تحریم ها برای عراق به منظور پرداخت هزینه واردات سوخت به ایران را صادر کرده است.
یک مقام عراقی به اخبار مربوط به معافیت تحریمی جدید آمریکا که به بغداد اجازه می دهد که هزینه گاز وارداتی از ایران را بپردازد، واکنش نشان داد.
یک مقام عراقی به اخبار مربوط به معافیت تحریمی جدید آمریکا که به بغداد اجازه می دهد که هزینه گاز وارداتی از ایران را بپردازد، واکنش نشان داد.
ارزشمندترین بازیکن دنیا یک تصمیم مهم برای آینده خود گرفته است و درباره آن با ورزش سه صحبت کرده است.
یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، روز سه شنبه به وقت محلی به خبرگزاری رویترز گفت آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا معافیت تحریمی جدیدی ۱۲۰ روزه‌ای امضا کرده است که به کشور عراق اجازه می‌دهد بهای برق خریداری شده خود را به ایران بپردازد.
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: از سال ۲۰۱۸، وزارت امور خارجه آمریکا مجوز تعدادی معافیت تحریمی را در مشورت با کنگره صادر کرده است که به عراق اجازه می‌دهد تا هزینه واردات برق از ایران را با انتقال وجه به حسابی محدود در عراق بپردازد. او اضافه کرد: بر اساس تحریم‌های ایالات متحده، این وجوه فقط برای معاملات بشردوستانه و سایر مبادلات غیرتحریمی (برای ایران) قابل دسترسی است.
دولت آمریکا ادعا می‌کند مبادله دارو و مواد غذایی مشمول تحریم نیست اما بانکها و دولتهای بین‌المللی به دلیل هراس از نقض احتمالی تحریمهای آمریکا تمایلی به انجام تراکنش‌های مالی مربوط به ایران حتی برای معاملات مربوط به غذا و دارو ندارند.
پرایس گفت: این معافیت از سال ۲۰۱۴ و بی‌وقفه توسط دولت قبلی آمریکا تمدید شده است. این معافیت در سال‌های اخیر، نزدیک به ۲۰ بار، ۱۸ بار حدودا تمدید شده است. ما به صورت دوره‌ای این معافیت را بررسی می‌کنیم تا امکان خدمات پخش ماهواره‌ای برای صدا و سیما تحت حمایت سازمان بین‌المللی ارتباطات ماهواره‌ای فراهم شود.
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آمریکا پس از تعلل ۹ روزه، معافیت تحریمی سوریه را اعلام کرد وتبعیض در کمک به مردم زلزله‌زده سوریه و ترکیه یک نوع سقوط و انحطاط انسانی و اخلاقی بود.
این معافیت‌های تحریمی که بخش باقیمانده از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است، اجازه ادامه همکاری هسته‌ای ایران و روسیه در سایت‌های هسته‌ای ایران همچون فردو و نیروگاه هسته‌ای بوشهر را می‌دهد. از این‌رو، منتقدان می‌گویند که با ارائه این مجوز دولت بایدن به تهران اجازه توسعه برنامه هسته‌ای‌اش را می‌دهد و به مسکو نیز امکان بهره‌مندی اقتصادی از طریق تجارت با سازمان‌های تحت کنترل دولت، همچون روس اتم را می‌دهد.
آخرین تمدید این معافیت ها در تابستان امسال (ماه اوت) از سوی دولت بایدن صادر شده و موعد آتی آن در ماه فوریه (ماه جاری میلادی) است.
وزارت خزانه داری آمریکا امروز در بیانیه ای از تمدید برخی معافیت های تحریمی روسیه خبر داد.
دولت بوداپست در جریان تصویب بسته نهم تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه، خواستار معافیت سه وزیر دولت مسکو شد.
کانادا معافیت های تحریمی توربین های نورد استریم را لغو کرد.
اهواز- مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان بر ضرورت به‌کارگیری دیپلماسی اقتصادی برای معافیت تحریمی بندر امام خمینی (ره) از تحریم‌های غرب تاکید کرد.
دولت هلند برای شرکت‌های این کشور بیش از ۹۰ معافیت تحریمی در راستای تجارت با روسیه صادر کرده است.
وزارت خارجه ترکیه از اقدام دولت آمریکا برای تمدید معافیت تحریم تسلیحاتی قبرس ابراز نارضایتی کرد.
آسوشتیدپرس گزارش داد که اعضای شورای امنیت سازمان ملل در آخرین نشست این شورا نتوانسته‌اند روی تمدید معافیت سفر ۱۳ مقام طالبان توافق کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ